[CSS] Behavior mag niet volgens W3C validator?

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Hallo,

Ik ben bezig mijn .css file volledig CSS W3C validate te maken volgens de validator op de W3C website:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Echter, ik blijf een warning krijgen van de validator, en wel over het gebruiken van een 'behavior':

code:
1
2
3
4
5
html, body{ 
     padding: 0px;
     margin: 0px; 
     behavior: url("/csshover.htc");
}

Van de validator krijg ik de volgende warning:
Property behavior doesn't exist : url("/csshover.htc")
Volgens mij heb ik de behaviour hier toch wel goed gebruikt :/. Volgens Deze handleiding klopt 't ook gewoon. Verders heb ik nog een aantal topics hier op GoT gevonden waarin behaviour op de zelfde manier gebruikt wordt:

O.a...
Properties van een .htc veranderen.

Iemand hier enig idee? Is die validator een beetje dom, of zie ik iets gewoon extreem over het hoofd? 8)7

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Kan het zijn dat een behavior niet aan een HTML element gekoppeld mag worden? Of dat het IE only is?

Hier staat ook veel info:
[rml][ css] meer css met htc voor IE[/rml]

[ Voor 48% gewijzigd door André op 07-05-2004 15:02 ]

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

De property behavior is geen onderdeel van de CSS-specificaties, het is een IE-only feature.

[ Voor 3% gewijzigd door Rickets op 07-05-2004 15:00 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Mexxus
Is er dan een mogelijkheid om de behaviour toch aan te roepen volgens een toegestane methode?...

Verwijderd

Is idd geen geldige CSS, maar als je de HTC css tussen Conditional Comments negeert de validator het, en IE gebruikt het wel.

• Mexxus
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 15:02:
Is idd geen geldige CSS, maar als je de HTC css tussen Conditional Comments negeert de validator het, en IE gebruikt het wel.
Hey, dat is handig. Daar ga 'k eens even mee stoeien...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 15:02:
Wat heeft het valideren dan nog voor nut?

Zo kun je alles wat niet gevalideerd word wel tussen comments zetten, en html elementen die verkeerd zijn kun je achteraf met JS wel in je document zetten. Zo heb je altijd een gevalideerd document 8)7

Verwijderd

André schreef op 07 mei 2004 @ 15:07:
Zo kun je alles wat niet gevalideerd word wel tussen comments zetten, en html elementen die verkeerd zijn kun je achteraf met JS wel in je document zetten. Zo heb je altijd een gevalideerd document 8)7
Maar jij weet net zo goed als ik het verschil tussen het omzeilen van validatie voor iets dat 100% zeker goed werkt (de behavior doet zijn werk in IE, alle andere browsers negeren hem netjes) en het omzeilen van validatie van foute CSS. Dat laatste hoor je mij niemand aanmoedigen ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

crisp

Devver

Pixelated

een browser zal sowieso al properties die 'ie niet ondersteund/herkent overslaan, dus op zich is het helemaal niet zo erg dat het niet valideerd.

Intentionally left blank

• Mexxus
Opzich is het ook niet zo'n probleem dat het niet valideerd, maar het was wel mooi geweest gewoon een 100% validerende .css te hebben ;). Ik ben nog wat bezig met de 'Conditional Comments', maar dat schijnt gewoon in de HTML code te moeten komen, i.p.v. in het .css bestand. De validator keurt dat namelijk ook fout in het .css bestand.

Ik stoei nog ff verders...

Verwijderd

CSS validatie is niet belangrijk. XHTML validatie ook niet, mits je maar het juiste content-type gebruikt (wat dus niet mogelijk is en daarom is het _wel_ belangrijk). CSS validatie is natuurlijk wel _handig_, omdat je iets over het hoofd kunt zien.

'behavior' wordt trouwens wel standaard. XBL 2.0 introduceert het geval geloof ik. Het komt er in ieder geval aan :)

• Mexxus
Okay, we wachten af :)...

• Mexxus
Inmiddels heb ik de boel css validate :). Dankzij de 'css hack' van Conditional Comments :). Weer wat geleerd!

Verwijderd

Je hebt het verkeerde geleerd ja.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mexxus schreef op 07 mei 2004 @ 15:46:
Inmiddels heb ik de boel css validate :). Dankzij de 'css hack' van Conditional Comments :). Weer wat geleerd!
De subtiele hint van Cheatah zegt mij dat je eens naar de reply van Anne moet kijken wanneer je de tijd hebt ;)

• Mexxus
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 15:51:
Je hebt het verkeerde geleerd ja.
Vertel jij me dan even hoe het wel moet..? :) Wat mij betreft heeft Anne volkomen gelijk...

Verwijderd

Gewoon erin pleuren, en je niets aan trekken van die css-validatie, dat lijkt me in dit geval het beste.
Pagina: 1