4x Booten dan pas beeld

Pagina: 1
Acties:

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 11:32

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe mobo gehaald voor mijn computer:

Mobo: Asrock K7S8X
Proc: AMD Athlon xp 1900+
Video: ASUS Radeon 9600XT
Geheugen: 2x 256 DDR PC2100 (onbekend merk)
Sound: SoundBlaster Live 5.1 OEM
Voeding: 400 WAT

Maar het probleem is dus dat ik 4x moet booten om beeld te krijgen :? Dus ik boot hem de eerste keer... geen beeld... 2de keer... ook geen beeld. Telkens pas bij de 4de keer. Ik heb even rond gezocht op internet maar heb niets kunnen vinden.

Ik heb ook even alle onnodige kaarten eruit gehaald als geluid en firewire en alle onzin, gewoon kaale setup "mobo geheugen vid kaart en proc" maar dan doet ie hetzelfde :S Ook geheugen van slot proberen te verwisselen.

[ Voor 24% gewijzigd door ElmarNieser op 07-05-2004 14:55 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is de kracht van jouw Voeding?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 11:32

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Sorry, mijn voeding is 400W nooit problemen met me oude mobo gehad ook :S

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Ik heb dat probleem ook gehad ( ik had msi mobo ). Totdat ik op mijn doctor led keek van MSI. En toen bleek dat mijn geheugen half d00d was. Naar de garantie gestuurd, erin gezet. En hij loopt als een beestje :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Is je voeding van een redelijke kwaliteit? Dat kan een enorm verschil uitmaken.

Zo haal ik met een 145W voeding er voldoende oempf uit om een 2 tal scsi 10K en 2 IDE schijven een DLT tapestreamer een scsi brander en 2 IDE CDRom's op een P3 1400 MHz plank stabiel XP te laten draaien.

Een naar mijn mening best wel goede prestatie. Bovendien is die 400W (vaak) input power en geen output power zoals die 145W bij mij (ik geloof iets van 200W input, staat niet vermeld)

Meh ...

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Exact hetzelfde probleem hier. Ik heb het probleem alleen bij een cold boot.

Specs:
Mobo: Asrock K7S8XE - Rev 3.0
Proc: AMD Athlon xp 2500+ (barton)
Video: MADVIEW Radeon 9600 BGA
Geheugen: 1x DDR 512 MB PC3200 (Infineon)
Sound: onboard
NIC: 3com
Voeding: 300 WATT merk CTW

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Mad_Manic schreef op 07 mei 2004 @ 15:00:

Specs:
Ik denk geheugen.

Verwijderd

Mad_Manic schreef op 07 mei 2004 @ 15:00:

Specs:
Jouw voeding is iig top.

• Mad_Manic
Op het moment dat het Windows XP logo verschijnt start hij na een paar sec opnieuw op. Ik weet niet of het bij de TS ook het geval is??

• Mad_Manic
Ik heb nu mijn usb-pendrive eruit gehaald en nu start de pc wel goed op. Ik ga het nog een paar keer proberen, wie weet.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer Vcore eens een tikkeltje hoger te zitten, dat kan vaak genoeg zijn om hem wel op gang te krijgen (vergelijkbaar met choke bij oude auto). Ook geheugen misschien een tiende volt hoger als het kan. Aan de voeding ligt het waarschijnlijk niet, of je moet echt een maandagmorgen-model hebben, je kan eventueel een andere proberen voor de zekerheid.

@Mad_Manic: dat ligt vaak aan brakke of oude USB drivers (vaak de in Windows meegeleverde), op het moment dat het logo verschijnt wordt namelijk de USB interface gereset en geïnitialiseerd (bij een optische usb muis zie je dan vaak het lampje vol aan gaan), wat mis kan gaan als er een 'vreemd' of stroomvretend apparaat op is aangesloten. Check dus of je nieuwere drivers kan vinden.

• Mad_Manic
Na even testen blijkt het probleem dus ook te bestaan met nieuwste usb-drivers en zonder usb apparaten aangesloten. Het probleem lijkt nu even opgelost nu ik een ander toestenbord heb aangesloten.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Bekent probleem van Asrock's, daarom is mijn K7S8XE ook weggegaan, ik moest continu resetten voordat ie pas op gang kwam, dit kwam ook omdat ik hem overgeklokt had op 2200 mhz ipv 1600, maar dat was gewoon stabiel, die Asrock hebben gewoon een tik dat ze koud niet lekker starten.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Mad_Manic
AMD Mafkees schreef op 09 mei 2004 @ 19:44:
Bekent probleem van Asrock's, daarom is mijn K7S8XE ook weggegaan, ik moest continu resetten voordat ie pas op gang kwam, dit kwam ook omdat ik hem overgeklokt had op 2200 mhz ipv 1600, maar dat was gewoon stabiel, die Asrock hebben gewoon een tik dat ze koud niet lekker starten.
Hij draait gewoon standaard maar ik heb het probleem nog steeds. Het is dus ook niet mijn toetsenbord.
Pagina: 1