[XP] Toepassing starten via telnet of ssh?

Pagina: 1
Acties:

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 21:40
Ik draai XP pro en wilde mogelijk maken dat iemand bij mij kan inloggen in een map en vervolgens een toepassing kan afsluiten en/of opstarten.

Ik bedacht zelf 2 dingen,
-telnet, volgens mij is dit helemaal niet veilig en is het ook niet mogelijk om toepassingen te starten?
-ssh, hier heb ik niet zoveel ervaring mee en al helemaal niet onder windows weet dus ook niet wat hiervan de mogelijkheden zijn.

Mijn vraag dus, is het uberhaubt wel mogelijk wat ik wil, of denk ik misschien wel veel te moeilijk en is er een makkelijkere oplossing, of is het misschien wel helemaal niet mogelijk? Ik zou dus graag de mogelijkheden weten en weten of het wel/niet mogelijk is voordat me ontzettend ergens in ga verdiepen en allerlei dingen ga installeren.

De overige servers die op dit moment draaien,
-apache webserver
-ftp server
-VNC

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

GGS_VR6 in "TelNet"

ssh is zoals je kan vinden op GoT toch beter als telnet. Je kan dus het beste telnetSSH gebruiken.
Ik moest van Vuurwerk (destijds voor website) overstappen van telnet op ssh, omdat het beter zou wezen.

/edit: ik sprak me idd tegen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 07-05-2004 14:49 ]

Wauw, een sig!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 21:40
outerspace schreef op 07 mei 2004 @ 14:42
ssh is zoals je kan vinden op GoT toch beter als telnet. Je kan dus het beste telnet gebruiken.
Ligt het nu aan mij of spreek je jezelf tegen, je zegt dat ssh beter is maar dat ik telnet moet gebruiken :?
Maargoed dan is ook nog steeds mijn vraag of het uberhaubt wel mogelijk is wat ik wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Amstel76 op 07-05-2004 14:49 ]

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

VNC word door de experts niet gezien als veilig en lijkt mij dus niet verstandig om naar buiten open te hebben. Je kunt het echter wel tunnelen via SSH.

http://www.openssh.org/ & http://www.cygwin.com/