[DVD9] Sony DRU700a dual layer brander

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 14:20
Ik zag nog geen topic over deze brander. Het is een van de eerste branders te koop in Nederland die DVD9 schijfjes kunnen branden.

Hier een linkje.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/DRU700A.jpg

Snelheden:

DVD9+R: 2,4x
DVD+R: 8x
DVD-R: 8x
DVD+RW: 4x
DVD-RW: 4x

Zijn er mensen op Tweakers die em al hebben en die er al media voor gevonden hebben?

Ik heb em van de week besteld bij opus.nl, maar die hadden er helaas nog geen media voor.

[ Voor 8% gewijzigd door GoodspeeD op 07-05-2004 14:31 ]

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GoodspeeD schreef op 07 mei 2004 @ 14:30:
Ik zag nog geen topic over deze brander. Het is een van de eerste branders te koop in Nederland die DVD9 schijfjes kunnen branden.

Hier een linkje.

[afbeelding]

Snelheden:

DVD9+R: 2,4x
DVD+R: 8x
DVD-R: 8x
DVD+RW: 4x
DVD-RW: 4x

Zijn er mensen op Tweakers die em al hebben en die er al media voor gevonden hebben?

Ik heb em van de week besteld bij opus.nl, maar die hadden er helaas nog geen media voor.
kosten?

edit: € 156,41 (186,13) AU :'(

die DVD9+R: 2,4x betekend dat het dualschijfjes dus op 2x en 4x kan branden toch?

[ Voor 3% gewijzigd door rikgoodhart op 07-05-2004 14:34 ]

• GoodspeeD
rikgoodhart schreef op 07 mei 2004 @ 14:32:
[...]

kosten?

die DVD9+R: 2,4x betekend dat het dualschijfjes dus op 2x en 4x kan branden toch?
Bij opus.nl kost ie 186 Euro inclusief BTW.

En nee, 2,4x betekent dat ie de dualschijfjes op 2,4 speed brandt. Je doet dus wel erg lang over een vol duallayerschijfje van 8,5 GB.

• rikgoodhart
  • Niet online
GoodspeeD schreef op 07 mei 2004 @ 14:33:
[...]

En nee, 2,4x betekent dat ie de dualschijfjes op 2,4 speed brandt. Je doet dus wel erg lang over een vol duallayerschijfje van 8,5 GB.
hmmzz... denk dat ik dan toch wel ff wacht totdat de dualbranders ook op 8x branden. ( ong 15 min over een 8,5GB DVD) nu gaat het nog veeeelste langzaam voor me

• GeeMoney
  • Laatst online: 06:50
GoodspeeD schreef op 07 mei 2004 @ 14:33:
[...]

Ik denk vooralsnog korter dan dat jij je films loopt om te zetten met 1 of ander programma ;)
(zon 45 tot 50minuten)

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 07-05-2004 14:35 ]

• rikgoodhart
  • Niet online
The_Dart schreef op 07 mei 2004 @ 14:35:
[...]

Ik denk vooralsnog korter dan dat jij je films loopt om te zetten met 1 of ander programma ;)
(zon 45 tot 50minuten)
wat nou als je 300 GB aan bewerkte homevideo (bewerkt met pinnacle) moet branden? dan ben je LanGGGGG bezig...en dan bedoel ik echt lang

[ Voor 26% gewijzigd door rikgoodhart op 07-05-2004 14:40 ]

• GoodspeeD
The_Dart schreef op 07 mei 2004 @ 14:35:
[...]

(zon 45 tot 50minuten)
Nou. Even rekenen. Ik weet ff niet hoe snel 1x is bij een DVD brander. Ik weet alleen dat volgens een collega zijn brander een volle singlelayer schijf op 4x zo'n 20 minuten bezig is.

Dat zou dus ongeveer 35 minuten zijn voor 2,4 speed. Nu is 8,5 GB, dus tel toch maar op 60 tot 70 minuten.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 08:16
Is het niet zo dat de eerste laag op 8x kan worden gebrand en de tweede laag op 2.4x ?

ik dacht laatst zoiets te hebben gehoord.

PVoutput

• GoodspeeD
rikgoodhart schreef op 07 mei 2004 @ 14:37:
[...]

wat nou als je 300 GB aan bewerkte homevideo (bewerkt met pinnacle) moet branden? dan ben je LanGGGGG bezig...en dan bedoel ik echt lang
Als je 300 GB hebt aan homevideo dan heb je wel heel veel opgenomen thuis. :)

• GoodspeeD
knights16 schreef op 07 mei 2004 @ 14:41:
Is het niet zo dat de eerste laag op 8x kan worden gebrand en de tweede laag op 2.4x ?

ik dacht laatst zoiets te hebben gehoord.
Dat zou natuurlijk wel heel mooi zijn. Maar ik betwijfel het. Anders zou Sony het wel groot vermelden bij de specificaties denk ik.

• rikgoodhart
  • Niet online
GoodspeeD schreef op 07 mei 2004 @ 14:41:
[...]

Als je 300 GB hebt aan homevideo dan heb je wel heel veel opgenomen thuis. :)
hobby's he :9

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03 18:55
Opus heeft nu ook de Nec staan voor een klap minder.
Ik heb op dit moment de DRU500A, maar volgens mij is een 1300A van nec net zo goed. Denk dat ik deze keer toch maar voor de Nec ga.

• GoodspeeD
hullepim schreef op 07 mei 2004 @ 14:47:
Opus heeft nu ook de Nec staan voor een klap minder.
Ik heb op dit moment de DRU500A, maar volgens mij is een 1300A van nec net zo goed. Denk dat ik deze keer toch maar voor de Nec ga.
Die NEC is pas vanaf 14 mei leverbaar staat er. Daarnaast scheelt de retail versie maar 16 Euro met de Sony en dan ga ik toch liever voor Sony.

Neemt niet weg dat ik die software die er allemaal bij zit toch niet al heb of kan downloaden. Als ik dus volgende week zou moeten kiezen, was ik voor de NEC bulk gegaan.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rikgoodhart schreef op 07 mei 2004 @ 14:37:
[...]

Ik denk dat je zoiezo langer bezig was met bewerken dan je aan het branden zou zijn, en een kleine rekensom:
300GB/9GB = 34 DVD's
Uurtje per DVD branden ongeveer, dan valt het allemaal wel weer mee.

Tja, een 2,4 Speed brander leent zich niet voor kopiëren, maar wel erg voor backup en homemovies. Helemaal geen gek apparaat als je het mij vraagt.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Het is op de hele double layer plaat 2,4x. De eerste layer gaat niet sneller.
Een volledige plaat branden kost ongeveer 45 minuten.

Een snelheidstoename in toekomstige drives zal nog wel even op zich laten wachten. Misschien 4x op 't einde van dit jaar. 8x zal nog langer duren.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03 18:55
Tis alleen zo jammer dat de media nog niet te krijgen is. Ik heb ze iig nog niet kunnen vinden.

• GoodspeeD
hullepim schreef op 07 mei 2004 @ 15:07:
Tis alleen zo jammer dat de media nog niet te krijgen is. Ik heb ze iig nog niet kunnen vinden.
En ik denk dat ze straks ook nog eens extra duur worden. Sowieso wordt de heffing door Stichting Thuiskopie bijna verdubbeld als ik het goed heb begrepen. Goedkoopste normale + schijfjes op 8x die ik nu kan krijgen kosten iets meer dan een Euro per stuk. :(

• GeeMoney
GoodspeeD schreef op 07 mei 2004 @ 15:14:
[...]

En ik denk dat ze straks ook nog eens extra duur worden. Sowieso wordt de heffing door Stichting Thuiskopie bijna verdubbeld als ik het goed heb begrepen. Goedkoopste normale + schijfjes op 8x die ik nu kan krijgen kosten iets meer dan een Euro per stuk. :(
1 2,4x duall layer schijf gaat gemiddeld 20 tot 25 euro kosten.
Vergeet hierbij niet dat de allereerste cd's ook een godsvermogen koste!
En Sony of NEC, zelfde als Mercedes of BMW.
Ik kies in dit geval voor Sony, en anders voor Plextor.

Verwijderd

Een dual layer schijfje maken kost je minstens 45 minuten brand tijd, en de media kosten tussen de 17.5 en 25 euro per stuk.
Vergelijk dat even met de 7 minuten brand tijd bij een single layer schijfje, en de goedkope kost van single layer media (1 € per stuk) dan is de beslissing wel snel gemaakt vind ik... Aangezien de meeste dvd films gewoon rechtstreeks van DVD-9 naar DVD-5 te kopieren zijn (mits het weglaten van menu's en overbodige audio tracks en dergelijke), en als ze toch te groot zijn heb je ze met DVD Shrink e.d. op maximum 15 minuten omgezet naar een DVD-5 formaat (4.7gb). Tegen het einde van 2004 zouden de dual layer media in prijs dalen naar zo'n 10 - 12 euro. Maar voor die prijs heb je de originele film! 8)7

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 20:08

NielZ

Casual

hullepim schreef op 07 mei 2004 @ 15:07:
Opus.nl heeft ze al staan, leverbaar vanaf 30 juni.
€87 voor 5 schijfjes. :|
http://www.opus.nl/produkten_specific.asp?sid=296&gid=29

@ r00tx; ik ben het met je eens dat DL op dit moment nog niet voordelig is om te kopen. Maar het lijkt mij ook niet slim om op dít moment een SL DVD brander te kopen. Je zit namelijk over 4/5 maanden met een 'verouderd' product, en je zit vast aan de 'gecompressde' films, wat soms toch wel goed te zien is.
Ik raad mensen aan nog een paar maandjes te w88 met het kopen van een DVD brander, en dán voor een schappelijke prijs de brander te kopen. De media zakken vanzelf in prijs, tot die tijd kunnen er nog SL DVDR's gekocht worden.

w88 op Blu Ray vind ik overigens onzin, voordat dat een beetje loopt zijn we weer een jaar verder (minstens). Je moet érgens instappen, en imo kun je als echte tweaker best wel een nieuwe brander kopen bij elke nieuwe 'rage'. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

@ Nielz : ik heb pas vandaag nog een film van 2u en 20minuten op een Single Layer schijfje gezet, en er is geen mens die ik me kan zeggen of het een originele film is of een kopie.
Gewoon met dvd shrink, deep analyse, extra's + overbodige audio + menu verwijdert.
En jij zegt, binnen 4 à 5 maanden? Wel het zal nog minstens 3 maand duren eer de eerste Dual Layer schijfjes goed en winkel in de winkels verschijnen. En de prijs zal, rond december 2004, gezakt zijn naar 12 euro ongeveer. En wat vind jij nu nuttig aan schijfjes die evenveel kosten als de ORIGINELE dvd film in de winkel, en waarbij je makkelijk 50 minuten moet branden?
Een dual layer dvd schrijver is, IMHO, geldverspilling. Zo'n sony dual layer brander kost 180 euro, wel mijn pioneer DVR-107D kost 100 euro, en dan heb je tenminste een degelijk apparaat. En voor die 80 euro die ik uitspaar, kan ik 80 dvd films backuppen. Nu jij 8)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 21:23 . Reden: Foutje ivm prijzen ]

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:19:
@ Nielz : ik heb pas vandaag nog een film van 2u en 20minuten op een Single Layer schijfje gezet, en er is geen mens die ik me kan zeggen of het een originele film is of een kopie.
Gewoon met dvd shrink, deep analyse, extra's + overbodige audio + menu verwijdert.
En jij zegt, binnen 4 à 5 maanden? Wel het zal nog minstens 3 maand duren eer de eerste Dual Layer schijfjes goed en winkel in de winkels verschijnen. En de prijs zal, rond december 2004, gezakt zijn naar 12 euro ongeveer. En wat vind jij nu nuttig aan schijfjes die evenveel kosten als de ORIGINELE dvd film in de winkel, en waarbij je makkelijk 50 minuten moet branden?
Een dual layer dvd schrijver is, IMHO, geldverspilling. Zo'n sony dual layer brander kost 180 euro, wel mijn pioneer DVR-107D kost 100 euro, en dan heb je tenminste een degelijk apparaat. En voor die 80 euro die ik uitspaar, kan ik 80 dvd films backuppen. Nu jij 8)
Officieel kosten dvd's toch echt wel meer als 25 euro, ten tweede zal de prijs sneller dalen dan je denkt, denk ook aan de eerste dvd-schijfjes.
En ik durf te wedden dat ik films hier heb die jij van ze lang zal ze leven nooit zonder brute kwaliteits verlies op een 4,7GB schijf kan krijgen.
Wacht nog 2 tot 3 maanden en het is IMO echt de moeite waard.

Verwijderd

The_dart : ik denk dat je toch een beetje meer onderzoek moet doen ivm met de dvd wereld, want het is al meerdere malen op cdfreaks.com en cdrinfo.com ter sprake gekomen dat de prijzen van Dual Layer media juist helemaal niet snel gaan dalen. De introductie prijs zal 15 $ bedragen, en tegen eind 2004 - begin 2005 zal de prijs nog steeds 10 $ bedragen (komt uit een officiele press-release van de dual layer media producenten).
Dus mijn films, waaronder exemplaren van 2u30min lang, zijn allemaal makkelijk op dvd-5 te krijgen zonder merkbaar kwaliteitsverlies (zelfs als ik afspeel op 2x zoom op mijn philips dvd 737 met 4x up-sampling), en toch heb jij films die onmogelijk op een dvd-5 schijfje passen? Die films duren dan 4u ofzo neem ik aan ? :P
En als het echt zo'n reusachtige films zijn, neem dan gewoon twee dvd-5 schijfjes, dan is je probleem voor 2 euro opgelost, inplaats van een enkel dual layer schijfje te kopen dat 17.5 euro kost 8)

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:34:
The_dart : ik denk dat je toch een beetje meer onderzoek moet doen ivm met de dvd wereld, want het is al meerdere malen op cdfreaks.com en cdrinfo.com ter sprake gekomen dat de prijzen van Dual Layer media juist helemaal niet snel gaan dalen. De introductie prijs zal 15 $ bedragen, en tegen eind 2004 - begin 2005 zal de prijs nog steeds 10 $ bedragen (komt uit een officiele press-release van de dual layer media producenten).
Dus mijn films, waaronder exemplaren van 2u30min lang, zijn allemaal makkelijk op dvd-5 te krijgen zonder merkbaar kwaliteitsverlies (zelfs als ik afspeel op 2x zoom op mijn philips dvd 737 met 4x up-sampling), en toch heb jij films die onmogelijk op een dvd-5 schijfje passen? Die films duren dan 4u ofzo neem ik aan ? :P
En als het echt zo'n reusachtige films zijn, neem dan gewoon twee dvd-5 schijfjes, dan is je probleem voor 2 euro opgelost, inplaats van een enkel dual layer schijfje te kopen dat 17.5 euro kost 8)
Pearl Harbor
The Gladiator
The Green Mile

Zomaar even een paar titels waar je minimaal de kwaliteit naar beneden moet schroeven om ze te laten passen.
10 Dollar is nog altijd maar 8 tot 9 euro. ?
Ik wil wel 8 euro betalen voor complete met extra's films hoor, plus dat tegen die tijd er al wel 4x op de markt zal zijn. (tegen de tijd dat ze dus 8 euro zijn)

Verwijderd

The_dart : 10 dollar is geen 8 euro, het is zelfs meer dan 10 euro.
In pure valuta omgerekent niet natuurlijk, maar dergelijke computer producten zijn in $ altijd goedkoper dan in €. Kijk maar naar de iPod ofzo, die kost 299 $ in Amerika, en toch kost hij 350 euro in België en Nederland...
Even kijken, Bad Boys II duurt 2u25min, en die past makkelijk op een dvd-5 zonder merkbaar kwaliteitsverlies, en jij zegt dat Gladiator, die 2u35min duurt, helemaal niet op een dvd-5 past. Tja dan kan ik alleen maar concluderen dat jij echt slechte software gebruikt hoor :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 21:57 ]

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 20:08

NielZ

Casual

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:54:
In pure valuta omgerekent niet natuurlijk, maar dergelijke computer producten zijn in $ altijd goedkoper dan in €. Kijk maar naar de iPod ofzo, die kost 299 $ in Amerika, en toch kost hij 350 euro in België en Nederland...
Even kijken, Bad Boys II duurt 2u25min, en die past makkelijk op een dvd-5 zonder merkbaar kwaliteitsverlies, en jij zegt dat Gladiator, die 2u35min duurt, helemaal niet op een dvd-5 past. Tja dan kan ik alleen maar concluderen dat jij echt slechte software gebruikt hoor :+
Ik weet niet waar jij de Dollars koopt, maar je moet maar eens in de pricewatch kijken, ik weet ze toch een stuk goedkoper te vinden. ;)
Voor iets van $50 betaalde ik recent €42.

De iPod ligt een stuk ingewikkelder, daar doet de Doane moeilijk over, Apple nederland doet er nog wat bij etc etc. Niet helemaal eerlijk om die als vergelijking te nemen.

Een uitgebreide reply op het compressieverhaal ga ik niet typen (het is laat én zaterdagavond ;)), maar doe mij ook die winkel waar je alle DVD's voor 15 euro kunt krijgen.
En brand dan gelijk Tiesto in Concert/Finding Nemo op DVD-5, dan hebben we het nog een x over die compressie. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 15:36

ralfbosz

xm create bosz -c

The_Dart schreef op 08 mei 2004 @ 21:49:
[...]

Pearl Harbor
The Gladiator
The Green Mile

Zomaar even een paar titels waar je minimaal de kwaliteit naar beneden moet schroeven om ze te laten passen.
10 Dollar is nog altijd maar 8 tot 9 euro. ?
Ik wil wel 8 euro betalen voor complete met extra's films hoor, plus dat tegen die tijd er al wel 4x op de markt zal zijn. (tegen de tijd dat ze dus 8 euro zijn)
Nou loop dan eens naar de Mediamarkt toe ofzo, of kijk op de dvd-winkels op internet want deze titels zijn rond de prijs te koop. De 1e en de 2e heb ik al rond de 10 euro gezien, voor de 3e zul je misschien wat meer moeten betalen, maar ja dan hoef je ook geen uren te downloaden, parren, uitpakken en branden :).

Op dit moment zie ik nog niet het nut van een dual-brander in, met die prijzen voor lege media is een orgineel soms zelfs goedkoper. Net als de DVD-brander die ik nu heb wacht ik wel op de 2e generatie, die is dan ook nog sneller...

(oh ja in de VS hebben ze tax die pas bij de kassa berekend wordt, dus 10 dollar geen 10 dollar, maar (in Florida tenminste) 10 dollar en 70 cent).

rm -r *

• ralfbosz
  • Laatst online: 11-03 15:36

ralfbosz

xm create bosz -c

Denk dat hij de DTS-track wil meekopieeren, nou die versie lag laatst bij de MM voor 9,99 te koop. En dat was nog wel een dubbele DVD ook ;).

rm -r *

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
waar koop jij je dollars in :? bij de plaatselijke oplichter?

en ik zie echt wel het verschil tussen een dvd9 met 2u25m en een met dvdschrink bewerkte dvd5, het blijft toch brokkeliger...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Nielz : ik heb hier finding nemo bij me liggen op dvd-5, perfecte kwaliteit, zelfs 4x ingezoomd geen blokjes te bespeuren, dus ik heb geen idee waar jij het over hebt.
En nogmaals, ik bedoel niet rechtstreeks de valuta omtellen, dan is de dollar minder waard dan de euro dat weet ik ook wel, maar daar heb ik het ook helemaal niet over. Ik heb het over het feit dat een Amd Athlon64 3000+ in de gemiddelde winkel in de US 200 $ kost, terwijl hij hier in België 230 euro kost. Net zoals een NEC 8x dvd-writer in de US 80 $ kost, terwijl hij in Belgiê gemiddeld 100 € en meer kost.
Dus als de Amerikanen zeggen dat zo'n dual layer media 15 $ kost, dan gaat dat hier zeker meer dan 15 € kosten, en het bewijs staat op opus.nl want zo'n lege media kost 17.5 € per stuk. I rest my case.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
op conrad hebben ze dubbel laags schijfjes
euro: 5.95

-www.conrad.nl
-Audio Video & DVD
-Audio-/videodragers
-dvd r(w)'s in videobox
-aan de rechterkant de tweede :)

Edit:
nou begin ik toch erg te twijfelen of het geen dvd is die zeg maar aan 2 kanten beschreven kan worden. hiemee bedoel ik dat je dan de schijf moet omdraaien

[ Voor 155% gewijzigd door Avvd op 08-05-2004 23:23 ]

• GoodspeeD
spacejam schreef op 08 mei 2004 @ 23:14:
op conrad hebben ze dubbel laags schijfjes
euro: 5.95

-www.conrad.nl
-Audio Video & DVD
-Audio-/videodragers
-dvd r(w)'s in videobox
-aan de rechterkant de tweede :)

Edit:
nou begin ik toch erg te twijfelen of het geen dvd is die zeg maar aan 2 kanten beschreven kan worden. hiemee bedoel ik dat je dan de schijf moet omdraaien
Dat zijn idd double-sided schijfjes en geen dual-layer. Zie je ook aan de grootte. Dis is 9,4 GB. Bij dual-layer is die 8,5 GB.
Bij Opus staan er nu Verbatim schijfjes te koop voor 17 Euro per stuk. :(

[ Voor 13% gewijzigd door GoodspeeD op 10-05-2004 11:07 ]

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 09:17
De discussie gaat hier nu eigenlijk alleen om schijfjes en wie nu wel of niet in staat is om een film met lange tijdsduur met goede kwaliteit te kunnen branden op een dvd-5. Terwijl dit topic toch eigenlijk bedoeld is om de Sony brander te bespreken en daar wordt weinig meer over gepraat.
Dus misschien een idee om discussie over schijfjes en prijzen daarvan in een ander topic te bespreken en hier alleen over de branden??

• GoodspeeD
maikel7 schreef op 10 mei 2004 @ 11:40:
De discussie gaat hier nu eigenlijk alleen om schijfjes en wie nu wel of niet in staat is om een film met lange tijdsduur met goede kwaliteit te kunnen branden op een dvd-5. Terwijl dit topic toch eigenlijk bedoeld is om de Sony brander te bespreken en daar wordt weinig meer over gepraat.
Dus misschien een idee om discussie over schijfjes en prijzen daarvan in een ander topic te bespreken en hier alleen over de branden??
Done. :)

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 17:09
GoodspeeD schreef op 07 mei 2004 @ 14:53:
[...]

Die NEC is pas vanaf 14 mei leverbaar staat er. Daarnaast scheelt de retail versie maar 16 Euro met de Sony en dan ga ik toch liever voor Sony.

Neemt niet weg dat ik die software die er allemaal bij zit toch niet al heb of kan downloaden. Als ik dus volgende week zou moeten kiezen, was ik voor de NEC bulk gegaan.
Ik zou voor de NEC gaan. Sony's meest recente branders, waaronder de Sony DRU-530A, kwamen niet bepaald goed uit de bus...De Sony DRU-530A had een slechte tot matige brandkwaliteit: heel veel jitter. De NEC2500A -- zelfde apparaat waarschijnlijk als de 2510A -- had juist erg weinig jitter. Dit is geen garantie voor kwalitatief goede Dual Layer DVD+R burning uiteraard, maar dit is toch reden voor meer vertrouwen in de NEC 2500A naar mijn mening.

Voor de rest heb je de Benq DW822A die up te graden is naar Dual Layer 2.4x middels down te loaden firmware (in de toekomst althans). In tegenstelling tot de Philips DVDRW824k (die hetzelfde loopwerk bevat; het resultaat uit de Benq/Philips joint partnership), biedt de Benq uitmuntende burn quality voor DVD+R op 8-speed. Volgens C't de beste keus wat betreft single layer DVD+Rs.
The_Dart schreef op 08 mei 2004 @ 19:28:
[...]

1 2,4x duall layer schijf gaat gemiddeld 20 tot 25 euro kosten.
Vergeet hierbij niet dat de allereerste cd's ook een godsvermogen koste!
En Sony of NEC, zelfde als Mercedes of BMW.
Ik kies in dit geval voor Sony, en anders voor Plextor.
'Zelfde als Mercedes of BMW'? :?

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

• GoodspeeD
Ik heb em nou dus zo'n twee weken in gebruik en ben er niet te vreden mee.

DVD's zijn op het laatst slecht tot niet leesbaar in de meeste DVD-devices. In eerste instantie dacht ik dat het alleen aan de Princo DVD-R's lag, maar nu heb ik het ook met Platinum DVD+R's. Wordt er helemaal gek van.

Verwijderd

Ik heb em nou dus zo'n twee weken in gebruik en ben er niet te vreden mee.

DVD's zijn op het laatst slecht tot niet leesbaar in de meeste DVD-devices. In eerste instantie dacht ik dat het alleen aan de Princo DVD-R's lag, maar nu heb ik het ook met Platinum DVD+R's. Wordt er helemaal gek van.

Dat is baalen zeg ben benieuwd of er mens met een nec zijn en naar hun ervaringen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 08:16
princo en platinum dvds ?

met alle respect .. ik zie dit als redelijke B-merken (ik heb hier veel problemen over gelezen .. ook positieve dingen hoor..) .. Probeer eens Philips dvds .. Traxdata dvds .. misschien Arita's ?

ik denk dat je probleem vooral aan je media ligt.
er moeten ongetwijfeld nog wat firmware updates komen voordat die skijfjes goed ondersteund worden.

PVoutput

Verwijderd

Ben ook van plan om een dual layer te kopen maar wacht nog even over de bevindingen van de nec en liteon DVD-branders.
Ze zijn denk ik ook nog goedkoper dan de sony , vindt het wel stil worden op het forum over deze branders.

• GoodspeeD
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:49:
Ben ook van plan om een dual layer te kopen maar wacht nog even over de bevindingen van de nec en liteon DVD-branders.
Ze zijn denk ik ook nog goedkoper dan de sony , vindt het wel stil worden op het forum over deze branders.
De Sony is een LiteOn OEM.

• onne
  • Laatst online: 07:12
> De Sony is een LiteOn OEM

mmm... laatst stond een stuk in CT over die liteons... zou redelijk brak branden (had zelfs een - score :)...

wat ik me eigenlijk even afvraag: als 'k deze brander in een extern-USB2 kastje op m'n laptop zou aansluiten... zou het gaan werken (en tot hoe snel..)... Alternate doet dit zelf al een tijdje met die liteons... maar vraag me af of het goed gaat werken (anders moet ik weer zo lang wachten op een ding wat ik in m'n dell kan duwen :).

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb donderdag een Sony DRU-700a besteld.. hopelijk krijg ik em maandag of dinsdag binnen.. waag me voorlopig nog niet aan de dual layer shijfjes, die vind ik nog wel erg duur, maar dan heb ik de brander in ieder geval vast in huis :P

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik heb sinds kort ook een SRU-700A en heb nogal wat problemen met dat ding. DVD's die niet erg vol staan (rond de 1 a 2 gb) gaan nog wel goed, maar als ik bijvoorbeeld met Nero (en nog wat hulpmiddeltjes) een backup van mijn LOTR dvd probeer te maken dan produceert hij een DVD die tijdens het afspelen op een gegeven moment blijft hangen. Dit probleem doet zich niet alleen in mijn standalone maar ook in de brander zelf voor. Speel dezelfde DVD bestanden van harde schijf af (dus dezelfde verkleinde bestanden als diegene die ik gebrand heb) dan gaat het wel allemaal goed.

Na een paar pogingen heb ik de verify data optie in Nero aangezet en deze geeft een hele reeks aan foutmeldingen.

Ik gebruik verbatin 8x dvd+r schijfjes, welke ik al op 8x 6x en 4x heb geprobeerd.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 19:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bij video-dvd`s doe je er altijd goed aan om op 2x (zo laag mogelijk) te branden...
Dit zorgt ervoor dat de schijf makkelijker te lezen is in dvd-rom drives en dvd-spelers...

Ik heb dezelfde brander en heb er idd ook wel eens last van dat bij +/-4GB de schijf aan het einde slecht is...dit ligt echter niet aan je brander maar aan de geleverde schijfjes..

Een bekend voorbeeld van hier op GoT waren de Princo dvd`s die boven de 4 gieg slecht tot niet te lezen waren... Je doet er goed aan om wat verschillende merken te proberen en te kijken welke je brander het "lekkerst" vindt.

Verder ben ik zeer tevreden over de sony DRU-700a.

Meteen ff mijn media-ervaringen:

HP 4x schijfjes: 2 pakken van 5 schijfjes gekocht, de helft weg kunnen gooien...
Fortis 4x: spindeltje van 10 schijfjes, op 1 na (eigen fout) allemaal goed gebrand.
Tevion 8x schijfjes: eerste schijfjes die het bij mij goed doen op 8x, ivm levensduur brand ik toch altijd voor de zekerheid op 1 standje lager dan de hoogst haalbare speed.

Als iedereen hier zijn media ervaringen ook zou kunnen posten ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• cornelisprul
Michael Knight schreef op 28 september 2004 @ 01:43:
Bij video-dvd`s doe je er altijd goed aan om op 2x (zo laag mogelijk) te branden...
Dit zorgt ervoor dat de schijf makkelijker te lezen is in dvd-rom drives en dvd-spelers...

Ik heb dezelfde brander en heb er idd ook wel eens last van dat bij +/-4GB de schijf aan het einde slecht is...dit ligt echter niet aan je brander maar aan de geleverde schijfjes..
Bedankt voor de tip!
Op zich is dit natuurlijk wel belachelijk. Als ik een 8x brander koop verwacht ik ook dat ik met A-merk dvd's zoals Verbatim (die volgens sony moeten werken) ook op deze snelheid kan branden. In ieder geval verwacht je dat deze schijfjes leesbaar zijn in dezelfde brander. Het lijkt erop dat sony een beetje te optimistisch is geweest met zijn 8x opgave.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van de overige gebruikers

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 19:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

True, daarbij komt het ook nog welleens voor dat een merk verschillende batches gebruikt in zijn dvd-pakjes.... zo kun je 2 pakken verbatim hebben die uit 2 verschillende fabrieken komen..... daardoor zou het ene pak (bij sony) perfect kunnen werken en het pak dat jij kocht slechter of andersom uiteraard... dit is 1 van de redenen dat ik liever geen spindels van 50-100 schijfjes koop: ze zouden maar eens niet goed kunnen werken...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• cornelisprul
Ik heb gister maar eens een ander merk gekocht (nashua) en meteen mijn brandsnelheid op 2,4 gezet en nu lijkt het wel te werken.

Ik krijg zolangzamerhand toch de indruk dat de hardware fabricanten nogal onder druk staan om snel met nieuwe producten te komen en dat er daardoor nogal eens bespaard wordt op het testen en de afwerking van de producten

Pagina: 1