Foutmelding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Ik starten vanmiddag mijn vaders pc op, en toen kreeg ik een foutmelding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadig, of niet kan worden gevonden.

\windows\system32\config\system

Dit kon worden opgelost door met de orginele WinXP Cd-rom bij het eerste scherm op R te drukken. Dit heb ik gedaan, maar uit al de commands kom ik niet wijs uit.

Daarna heb ik mijn eigen harddisk uit mijn pc gehaald, en mijn config over die van mijn vader gekopieerd. Toen weer aangezet, en kon ik kiezen uit veilige modus enzo. Na een keuze gemaakt te hebben kreeg ik een blauw scherm:(. Ik kan deze pc niet formateren, omdat het de pc van de zaak is met 7435387945 belangrijke programma's en documenten. Ik heb inmiddels de oude config weer teruggezet.

Kan iemand mij helpen

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Lastknown Goodconfiguration al geprobeerd? Of in veilige modus herstelpunt terug zetten..

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
NL1PSR schreef op 07 mei 2004 @ 14:35:
Lastknown Goodconfiguration al geprobeerd? Of in veilige modus herstelpunt terug zetten..
Dat is het probleem, zover komt ie niet. Direct na dat scherm van de bios dan staat er die foutmelding.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

T i M schreef op 07 mei 2004 @ 14:30:
Dit kon worden opgelost door met de orginele WinXP Cd-rom bij het eerste scherm op R te drukken. Dit heb ik gedaan, maar uit al de commands kom ik niet wijs uit.
Hoeft ook niet. Gewoon opnieuw overheen installeren :)
Daarna heb ik mijn eigen harddisk uit mijn pc gehaald, en mijn config over die van mijn vader gekopieerd. Toen weer aangezet, en kon ik kiezen uit veilige modus enzo. Na een keuze gemaakt te hebben kreeg ik een blauw scherm:(.
Jouw PC is zeker totaal verschillend tov die van jouw vader? Window installaties zijn niet altijd onderling uitwisselbaar, of de hardware moet zogezegd 99% identiek zijn ..