Superdeboer schreef op 07 mei 2004 @ 14:25:
Die eerste komt op mij in zoverre niet trollerig over, dat het een vraag was die ook bij mij zelf opkwam na het lezen van dat stukje: wat is nou helemaal het verschil tussen dat "Mono" en de welbekende techniek van de Virtual Machine zoals die door Java gebruikt wordt? Dat zoiets meteen als eerste reactie wordt neergezet, verbaast mij dan ook niet. Ik vind het persoonlijk juist goed, want dat geeft aanzet tot een informatieve discussie over dit onderwerp, iets wat dus ook gebeurt.
Dat je kan bedenken dat er uit zo'n reactie eventueel een goede discussie uit kan rollen, daar had ik inderdaad nog niet bij stilgestaan.

Feit blijft dat ik vooral de laatste zin wat sarcastisch vind, maar goed, daar moet men inderdaad tegen kunnen in een discussie.
De tweede reactie is volstrekt geen flamebait, dat heb je goed gezien. De argumentatie voor de stelling dat je "<cite>je project in .NET in de helft van de tijd werkend afhebt waar je met Java een half-operationeel prototype kunt afleveren</cite>" schiet mijns inziens te kort. Hoe dan ook ontbeert de reactie het provocatieve karakter dat een troll (want dát zou het in dat geval zijn) kenmerkt. Omdat de reactie zeker wel informatiewaarde heeft, heb ik 'm naar niveau 1 gebracht. Misschien kan hij op 2 eindigen, maar daar ben ik nog niet over uit.
Ok, die reactie schiet ook te kort, omdat er uiteraard een hoop meer factoren bij komen kijken dan alleen puur de taal of een platform; dus het is zeker niet meer dan een +1,5 waard.

Te meer omdat Mono ook in de beta-fase is, dus je eigenlijk nog helemaal niet kan zeggen of Mono nu wel of niet beter/sneller ontwikkelt dan Java.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het een heel leuke discussie om te lezen. Ondanks, of misschien dankzij het feit dat de reacties op het scherpst van de snede geschreven zijn, komt er heel wat leuke informatie naar boven. De reden ook dat ik ook
deze reactie een tikje naar boven heb gegeven; die stond onterecht op 0 overbodig. Wat mij betreft in de gaten houden dit draadje, omdat het een leuke discussie is, die niet platgeslagen moet worden door al te streng modden.

Ik vind dit ook een erg leuke discussie, daarom opende ik ook dit topic (wat ik normaal nooit zou doen

), om aan te geven dat ik het niet terecht vond dat er flamebaits werden uitgedeeld en ik de eerste reactie ook lichtelijk te hoog vond staan.

RM-rf schreef op 07 mei 2004 @ 14:33:
ik vind ook de eerste geen flamebait, wel een beetje offtopic, om een bepaalde techniek gelijk proberen af te kraken op basis van 'dat bestaat al, nl.
produktX', zonder werkelijk verder in te gaan op de eigenschappen van beide technieken (enkel cross-platform word genoemd, maar Java en .Net zijn verder inderdaad concurerende technieken die idd veel overeenkomsten kennen)
Dat ben ik dus met je eens. Overigens zijn er tussen Java en .Net net zoveel overeenkomsten als dat er verschillen zijn, dus dat zou op zich een mooie P&W discussie kunnen worden, zolang de javahova's niet .Net gaan afkraken op onzinnigheden als 'Java bestaat al, waarom dan nog Mono' en omgekeerd.
Rataplan schreef op 07 mei 2004 @ 14:33:
"
ene" curry: die is toch ook behoorlijk trollerig, met "inferieure taal waarvan op geen platform een implementatie is die enigszins vooruit te branden is" - en al vind ik persoonlijk dat 'ie alle gelijk van de wereld heeft - die hoort niet echt boven 0.

Ik had al zo'n vaag vermoeden hoor.

Zoals SdB al aangaf: het kan op zich een mooie discussie uitlokken. Curry's reactie is gechargeerd, dat ben ik met je eens. Maar het is zeker geen flame en de reactie heeft zeker wel inhoudswaarde.
* Rataplan is voor strakke moderatie. Ik wacht daar nog wel even mee, want hier is het laatste woord vermoedelijk nog niet over gezegd

Vast niet.

Ik houdt dit draadje ook zeker in de gaten. Of er al dan niet strak gemodereerd moet worden: tja, dat laat ik aan jullie over. Wat mij betreft niet te strak, omdat je dan een discussie dood laat lopen.