Via tv-kaart antenne televisie ontvangen in auto.

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40
Ok,

ik ben de search afgegaan, maar heb niet gevonden wat ik zocht aangezien de meeste topics al heel erg verouderd zijn en geen positief antwoord bieden en meestal helemaal geen antwoord bieden. Van Google wordt ik ook niet veel wijzer.

Wat ik dus zoek is het volgende:
Ik ben bezig met het uitdenken van een pc in mijn auto (als het goed loopt worden het er in het begin 2 en later zelfs vier, maar daar moet ik eerst kinderen voor kweken :9 ), hierin wil ik een tv-kaart plaatsen welke via de auto antenne tv kanalen kan ontvangen en radio.

Ik heb gevonden dat het signaal te zwak is voor de tv-kaarten, maar is het mogelijk om dit te ontvangen en daarna te versterken. Deze moet naast mijn auto-radio komen te werken.

Ik ga voor dit hele project geen topic maken aangezien het wel een hele tijd kan duren eer dat er wat zichtbaar is.

Zal wel eventjes posten wat voor soort case ik wil gaan gebruiken:
http://www.casetronic.com/Product/RackMount/C147/C147.html
Hier komen er waarschijnlijk uiteindelijk twee van in met in ieder twee VIA Epia M bordjes (wel de 1 GHz versies natuurlijk). Dus in totaal zouden het 4 pc's zijn met ook ieder een eigen scherm.
Maar het begin is dus 1 zo'n soort kast met daarin 2 mobo's en 2 tft schermpjes:
http://www.cartft.com/shop/catalog/il/121
Het moet zo'n beetje alles kunnen en ze staan met elkaar in verbinding middels een W/LAN. Aangezien ik ook nog naast mijn huis wil parkeren en hier dan draadloos wil communiceren voordat we op weg gaan. 8)
Nu maar hopen dat die bordjes op de HCC beurs een beetje goedkoop zijn. Anders koop ik ze wel één voor één. Aangezien ik niet zo super veel geld heb om alles te realiseren.
ps,
ze worden allemaal aangesloten op een eigen accu. Anders kan het zijn dat me auto niet meer start! :'(

Op het moment heb ik nog een Megane uit '96, maar wordt uiteindelijk misschien een Grand Scenic >:) , heb ik lekker de ruimte.

Het topic begint nu aardig op een pc/car mod topic te lijken, maar dat wordt het dus niet. Als het uiteindelijk op gaat schieten, dan laat vraag ik de mods/admins wel of het mag.

Ik hoop dat iemand mij uitsluitsel zou kunnen geven met mijn probleem, of hoe het wel te realiseren is. Het maakt niet veel uit of er iets zelf gefabriceerd moet worden, dan kijk ik mijn schoonvader wel ff lief aan. :r hehe.

Verwijderd

Is zoiets niet wat?

http://www.mp3playerstore...eed/accessories/ANT-1.htm

voor $19.. moet dus wel ergens rond de EUR 20~40 te krijgen zijn..

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 08:18
Ik heb gevonden dat het signaal te zwak is voor de tv-kaarten, maar is het mogelijk om dit te ontvangen en daarna te versterken. Deze moet naast mijn auto-radio komen te werken.
Als je een zwak signaal gaat versterken krijg je imo een sterk zwak signaal als je begrijpt wat ik bedoel. Ofwel; Alle ruis die in het zwakke signaal zit wordt meeversterkt, lijkt me niet wenselijk.

Misschien een grote antenne op je dak zetten? :) <=> Of wat De Generaal zegt
Anders kan je ook nog digitenne nemen, maar dat is alleen nog de randstad...

[ Voor 3% gewijzigd door Markieman op 07-05-2004 14:14 ]

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Arunia
@ de generaal,
_/-\o_
Niks meer aan toe te voegen.
Ik vraag me alleen af of je dan ook de commercieele zenders kan ontvangen.
Denk zelf dat ik dan een schotel op me auto dak moet plaatsen.
Kan ik beter een doorzichtige koepel op mijn dak zetten en daar meteen internet via de satteliet bij nemen :)
Hmm... ga daar nog ff voor zoeken. Had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan.
/edit:
ik heb net even gezocht, maar het is dus alleen mogelijk om Ned1,2,3 en een aantal buitenlandse zenders te ontvangen. Meestal zijn die nog bagger ook.
Denk dat dit dus helemaal niets wordt. Mits er een manier is waarop je commercieëele zenders kunt ontvangen.
Daar ga ik dus nog even naar zoeken.
/edit:
digitenne is dus eigenlijk het enige wat dit kan, maar dit is nog niet landelijk te verkrijgen. Das jammer. Zal waarschijnlijk ook een super kastje bij zitten die je nergens anders als in huis zou kunnen plaatsen. Of zo'n ontiegelijk grote spriet op je dak :( . Nah ja, afwachten dan maar.

@ Markieman

Daar heb je zeker gelijk in. Dan krijg je een soort van zwakzinnigen signaal. :>
Denk dat het er uiteindelijk op neer komt dat ik dan dat idee waarschijnlijk zal moeten laten varen, maar ik geef het niet snel op 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 07-05-2004 14:29 ]

• Arunia
Na een hele tijd niets met dit idee gedaan te hebben, kwam ik pasgeleden langs de volgende tv tuner voor in de auto (op USB!)
http://www.cartft.com/carpc/catalog/il/410

Dit lijkt me opzich wel wat. Beetje prijzig, maar het ziet er goed uit.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it&#039;s back....

Waar haal jij de stroom vandaan voor 4 pc's :?

Senri no michi mo ippo kara

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

NielsOveres schreef op 22 oktober 2004 @ 12:32:
Na een hele tijd niets met dit idee gedaan te hebben, kwam ik pasgeleden langs de volgende tv tuner voor in de auto (op USB!)
http://www.cartft.com/carpc/catalog/il/410

Dit lijkt me opzich wel wat. Beetje prijzig, maar het ziet er goed uit.
Hey maar die ziet er leuk uit :). Dan is er een probleem, kan deze decoder overweg met een Conax-smartcard, of doet deze alleen aan FreetoAir zenders (hier in Nederland alleen de radiozenders en Nederland 2)? Digitenne zelf heeft een hauppage kastje 'goedgekeurt' die dus WEL met conax-kaartjes overweg kan. Het gaat dan om Deze decoder en kost 169 euro, en werkt ook op 12 volt. Voordeel is dan dat je ECHT al die zenders kan kijken. Bij het digitenne startpakker zit een antenne, deze is echter n centimetertje of 12 hoog, en 4 of 5 cm. breed (gokje). Op GoT staat ook een topic over Digitenne, mss kan je daar ook eens even kijken of t wat is :)

edit:
En ik zoek dus nog even verder, en kom ineens Deze tegen. Mijn eerste reactie was "heey, maar DAT is leuk :)", dat zou dus gewoon een insteekkaartje voor je PC zijn, antenne erop, conax-cam erin, smartcard daarin, en klaar is kees. Vraag me af of Digitenne daar nog wat mee gaat doen :).

[ Voor 18% gewijzigd door RSpliet op 22-10-2004 12:43 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:59

psy

Je moet geen energie meer steken in analoge ontvangst! Dat wordt meteen uit de lucht gehaald zodra digitenne landelijk is (in 2007!). Dan heb je er dus niets meer aan.
Je kan zowiezo alleen NL1, NL2, en NL3 ontvangen.
Sattelietontvangst kan je vergeten bij een rijdende auto nog afgezien van de praktische bezwaren...

Richt je puur en alleen op digitenne, het is puur een kwestie van tijd voordat dit landelijk is, en je krijgt wel meteen 25 zenders. De antenne hiervoor is trouwens erg klein.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Ga je in je auto wonen ofzo?

En 4 PC's?
Je moet een grote auto hebben als je naast jezelf nog 4 andere mensen kwijt wilt.
Zelf mag je toch niet "computeren" als je aan het rijden bent.

:9

Verwijderd

http://www.initi.nl/redir...nd=&d_catg=&d_word=884100

Misschien is zo'n dingetje wel handiger. Losse tuner.

• Arunia
Haha!

Ik was helemaal vergeten dat ik het toen der tijd over 4 pc's had.
Overigens ging het dan over 4 Via Epia bordjes in 2 16inch rack cases (die dunne) van casetronic waarbij er 2 itx borden per kast gaan.

Had even mijn oude topic nog zelf moeten lezen. Stom van me.
Het gaat nu dus puur om 1 pc Via ITX CL10000.
Het zou wel leuk zijn dat ik in de auto andere zenders zou kunnen ontvangen dan NL 1, 2, 3. Het idee kwam er omdat mijn meiske CSI iedere keer op wil nemen, maar meestal vergeten we dit als we ergens naar toe gaan en komen we er te laat achter. Als dit spul in de auto gebouwd zou zijn, dan zou het niet zo'n probleem zijn. *Loop ff naar auto, start pc op en stel de opname in voor desbetreffende proggie*
Daarnaast was het dan ook de bedoeling een extra accu voor die pc's alleen in de auto te bouwen. De pc's krijgen zat voeding van de dinamo en denk dat de accu het ook wel zou kunnen leveren.
Ik zit te denken aan een DIN case (radio van de auto heeft dit formaat namelijk) ipv mijn huidige radio. Denk dat ik er dan een versterkertje bij moet zetten om de speakers aan te hangen.
Het is zoiezo voorlopig nog in mijn gedachte alleen, maar wellicht dat het er ooit toch nog van komt.

Verwijderd

Dus je wilt je hele auto verbouwen omdat je vriendin anders CSI mist. Ik zou zeggen: Koop (of download) de hele serie op dvd en je bent goedkoper uit. Afgezien van het probleem dat je hebt met het ontvangen van alle commerciele zenders (anders dan met digitenne niet mogelijk), moet je je hele auto omgooien. Een 12-230 volt transformer werkt niet altijd en goeie zijn vrij prijzig. Een ATX voeding direct op 12 volt is ook vrij prijzig.

Mocht geld geen probleem zijn...

Have fun :)

Oja... over je (naar mijn mening absurde doch geweldige) 4 pc project: Je dynamo van je auto trekt dat echt niet hoor 4 accu's en je accu van je auto opladen :)

Je zou dan extra dynamo's moeten gaan aanbrengen e.d.

Verwijderd

Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan? Als je het wil gaan bouwen om CSI te kijken, kun je natuurlijk ook software op je PC thuis zetten, waarmee je via internet de VCR-software kan programmeren. Volgens mij zou dit met SnapStream moeten kunnen.
Pagina: 1