Toon posts:

Ik zat me af te vragen...:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat de volgende topic te lezen op T.net: www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14960, en ik vroeg me af waarom het niet eerder zo is gedaan..:

-WAT? hoor ik iedereen vragen?

De chips op de andere kant plakken!
Alle warmte stijgt toch op..? 'normaal' gesproken gaat dus alle warmte door een chip heen naar boven toe! Is toch niet logisch, of ligt dat aan mij..?

Verwijderd

Ik heb hier ook vaker aan gedacht, om eerlijk te zijn dacht ik altijd.. ik zal wel te stom zijn om dit te denken :)

Verwijderd

..ja idd...waarom lieten ze die dingen neit eerder in bomen groeien?
;)

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen maar hier zit de chip aan de normale kant. Voor de TV-out zit er gewoon een achtelijk groot printje op.

En waarom ze de videochip aan deze kant plaatsen heeft te maken dat ook de connectoren aan deze kant zitten en die dikte in ruimte te gebruiken is. Maar vanwege de ruimte of eenvoud van printontwerp willen ze wel eens het geheugen of een gedeelte van het geheugen aan de andere kant plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar da's alleen bij ruimtegebrek, waarom niet altijd..? En bij ruimtegebrek aan de onderkant (waar nu alles zit?) De wartme gaat dan toch niet door de chip heen..? Wordt het gelijk niet allemaal warm.

[edit]
na beter kijken zie ik het. De chips zitten (hier) gewoon allemaal aan de onderkant. Maar toch, mijn vraag blijft...?!

Verwijderd

Als je bedoelt zoals de kaat nu opgestelt staat en de onderkant dichtbij het lot is is dat vrij logisch waarom. De chip zit dan met zeer korte printsporen dichtbij de connector en dus bij de bus. Lange printsporen kennen een spoel- en condensatorwerking en kunnen dus roet in het eten gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 december 2000 23:11 schreef rht het volgende:
Als je bedoelt zoals de kaart nu opgestelt staat en de onderkant dichtbij het slot is is dat vrij logisch waarom. De chip zit dan met zeer korte printsporen dichtbij de connector en dus bij de bus. Lange printsporen kennen een spoel- en condensatorwerking en kunnen dus roet in het eten gooien.
DAT bedoel dus NIET! (sorry, het is een stom iets...)

Ik bedoel:
Als je de kaart in een ATX-Tower duwt, zitten de chips en alle troep op de ONDERKANT van de kaart (als de kast rechtop staat), zodat de warmte "DOOR de kaart HEEN" moet!
WAAROM?!?
Pagina: 1