[VB6/EmVB.Net] Bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Nergens op internet kan ik een beetje fatsoenlijke tutorial vinden over Bluetooth in (embedded) visual basic. Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee. Ik wil een pocketpc en ene pc versie maken van dit programma, en ik heb veel ervaring met het programmeren in VB.

Als dit niet mogenlijk is met VB, dan moet ik maar bezig met C++ denk ik... ;(.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08
Ik weet niet of je hier wat aan hebt:

Bluetooth neemt in een een pocket pc (PDA type iPAQ) 2 com-poorten in beslag. Eentje voor zenden en eentje voor ontvangen. Deze hebben wij ooit eens gemaakt met twee com-elementen. Het mooie was dat hij wel de lucht in ging maar dat we daar ook niet verder mee kwamen. Wij spraken dus de bluetooth direct aan.
Maar volgens mij moet er ook een manier zijn om gebruik te maken van de interne bluetooth manager. Helaas hebben wij hier toen niet naar gekeken.

Binnenkort gaan wij (eigenlijk alleen ikzelf) hier mee verder, we zijn bezig om een printbord te maken die kan communiceren met een PDA met een Embeddes VB 3.0 (dus niet .NET helaas) tool.

Als ik me trouwens niet vergis moet je de bleutooth met een core_dll functie aanspreken (staat dan bovenaan in de code als ik me niet vergis).

Trouwens, als je goed zoekt op google kun je wel het een en ander vinden over bluetooth icm EmVB...

nb, ik heb dit topic even gebookmarked, als ik meer weet meld ik het.
nb2, wij maken trouwens gebruik van een promi sd202 module, die kunnen we direct op een com-poort aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door jan-marten op 07-05-2004 14:35 ]

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08
Ik heb even lopen zoeken naar wat goeie sites.

Only 4 gurus staan wel een paar leuke presentatie's bij. Er wordt (helaas) wel vaak verwezen naar .NET compact framework...