(win2k server) ntbackup log file move + renamen hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
bij mij op het werk hebben wij een groot aantal windows 2000 servers in het beheer.
nu willen wij graag automatische de backup checken.

de ntbackup log bestanden worden naar het volgende pad weg geschreven:
"C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\backup01.log"

nu is het de bedoeling dat het laatst log bestand naar C:\upload\ word gekopieerd.
en gerenamed wordt naar "ntbackup.txt"

dus stel maandag word de backup gemaakt log bestand "backup06.log" deze moet gekopieert worden naar de map "C:\upload"
in de map upload moet hij ntbackup.txt heten.

nu is mijn vraag hoe doe ik dit? :)

als beveilig mag je volgens mij niks dmv een batch file dingen kopieren uit de map documents and settings.
ik wou ooit een keer een script mijn favorieten map laten kopieren, maar volgens mij is er een beveilig dat dat niet mag.

eventuele programma's mogen ook, maar het moet wel freeware zijn.
(klanten zijn voor het groottse deel basischolen en die hebben daar geen geld voor)

daarna word via DOS FTP ntbackup.txt gekopieert naar onze linux server (dit script is er al)

Edit:
ah ben er net achter gekomen hoe ik iets moet renamen:
Rename C:\upload\ntbackup\*.log ntbackup.txt zet dat in een batch file en alles in die map word gerenamed.

[ Voor 22% gewijzigd door Valkyre op 07-05-2004 14:24 ]

iRacing Profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gohan-san schreef op 07 mei 2004 @ 14:04:
nu is mijn vraag hoe doe ik dit? :)
Dan is mijn vraag - wat heb je tot nu toe? :)

Wat heb je al geprobeerd, en hoever ben je al gekomen? :)
als beveilig mag je volgens mij niks dmv een batch file dingen kopieren uit de map documents and settings.
Niet helemaal waar. Je mag echter alleen aan je eigen map 'Documents and Settings' komen :)

Het gemakkelijkste voor je laatste 'probleem' gaat zijn is dat je gewoon een 'Run Program'-script instelt voor het einde van je backup :)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
elevator schreef op 07 mei 2004 @ 14:11:
[...]

Dan is mijn vraag - wat heb je tot nu toe? :)

Wat heb je al geprobeerd, en hoever ben je al gekomen? :)

[...]

Niet helemaal waar. Je mag echter alleen aan je eigen map 'Documents and Settings' komen :)

Het gemakkelijkste voor je laatste 'probleem' gaat zijn is dat je gewoon een 'Run Program'-script instelt voor het einde van je backup :)
ik ben als eerst opzoek gegaan naar een sync programma's maar toen veranderde doelstelling naar 1 bestand.
ik wou gewoon de hele map kopieren dan heb je alle logbestanden maar dat blijkt niet nodig te zijn.
op de linux server is een progje dat naar bepaalde regels kijkt in het tekst bestand, en bij een afwijkend iets komt er een melding

voor de beveilig van documents and settings, mijn toenmailg script was goed maar ik kreeg met geen mogelijk heid de map favorieten gekopieerd.
was onder Windows 2000 pro, lijkt me in dit opzicht hetzelfde te werken als win2000 server :)
voor de backup worden er alleen scheduled jobs in NTbackup aangemaakt, dus niet echt een script. (weet niet zoveel van de backup af helaas)

Rename C:\upload\ntbackup\*.log ntbackup.txt zet dat in een batch file en alles in die map word gerenamed.

nu hoef ik dus alleen nog het laatste log bestand uit documents and settings in de goed map te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door Valkyre op 07-05-2004 14:24 ]

iRacing Profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gohan-san schreef op 07 mei 2004 @ 14:15:
voor de beveilig van documents and settings, mijn toenmailg script was goed maar ik kreeg met geen mogelijk heid de map favorieten gekopieerd.
was onder Windows 2000 pro, lijkt me in dit opzicht hetzelfde te werken als win2000 server :)
voor de backup worden er alleen scheduled jobs in NTbackup aangemaakt, dus niet echt een script. (weet niet zoveel van de backup af helaas)
Die job onder de scheduled tasks zal dan onder de user 'Administrator' draaien - als je jouw 'copy' scriptje ook onder de scheduled tasks laat draaien ga je toegang hebben tot je backup files.

Verder - om het laatste document te vinden kan je met 'for' en 'dir' aan de slag. Concreter - dir kan de bestanden sorteren, en ook nog eens in een 'bare' formaat weergeven: 'dir /b /od' geeft dus een lijst met bestanden weer in gesorteerde volgorde.

Voer nu maar eens 'for /?' uit om te zien hoe je dit kan combineren :)

nu hoef ik dus alleen nog het laatste log bestand uit documents and settings in de goed map te krijgen.[/quote]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
op dit moment werkt het naar behoren, hierbij mijn huidige script:
het backup bestand word verwijderd nadat hij gekopieerd is en gerenamed.
dan word hij geupload en dan word hij weer van de server verwijderd.

heb ik het uiteindelijk toch zelf opgelost, maar zal nog even kijken hoe jij het gedaan hebt Elavator. bedankt :D

@echo on

copy "C:\Documents and Settings\iman\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\backup01.log" C:\upload

del "C:\Documents and Settings\iman\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\backup01.log"

Rename C:\upload\*.log ntbackup.txt

ftp -s:ftpkei.txt

del C:\upload\ntbackup.txt

en mijn ftp upload script (is ftpkei.txt):

open ipadres
loginnaam
wachtwoord

cd kei

mkdir ntbackup
cd ntbackup
put ntbackup.txt

disconnect