bij mij op het werk hebben wij een groot aantal windows 2000 servers in het beheer.
nu willen wij graag automatische de backup checken.
de ntbackup log bestanden worden naar het volgende pad weg geschreven:
"C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\backup01.log"
nu is het de bedoeling dat het laatst log bestand naar C:\upload\ word gekopieerd.
en gerenamed wordt naar "ntbackup.txt"
dus stel maandag word de backup gemaakt log bestand "backup06.log" deze moet gekopieert worden naar de map "C:\upload"
in de map upload moet hij ntbackup.txt heten.
nu is mijn vraag hoe doe ik dit?
als beveilig mag je volgens mij niks dmv een batch file dingen kopieren uit de map documents and settings.
ik wou ooit een keer een script mijn favorieten map laten kopieren, maar volgens mij is er een beveilig dat dat niet mag.
eventuele programma's mogen ook, maar het moet wel freeware zijn.
(klanten zijn voor het groottse deel basischolen en die hebben daar geen geld voor)
daarna word via DOS FTP ntbackup.txt gekopieert naar onze linux server (dit script is er al)
Edit:
ah ben er net achter gekomen hoe ik iets moet renamen:
Rename C:\upload\ntbackup\*.log ntbackup.txt zet dat in een batch file en alles in die map word gerenamed.
nu willen wij graag automatische de backup checken.
de ntbackup log bestanden worden naar het volgende pad weg geschreven:
"C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\backup01.log"
nu is het de bedoeling dat het laatst log bestand naar C:\upload\ word gekopieerd.
en gerenamed wordt naar "ntbackup.txt"
dus stel maandag word de backup gemaakt log bestand "backup06.log" deze moet gekopieert worden naar de map "C:\upload"
in de map upload moet hij ntbackup.txt heten.
nu is mijn vraag hoe doe ik dit?
als beveilig mag je volgens mij niks dmv een batch file dingen kopieren uit de map documents and settings.
ik wou ooit een keer een script mijn favorieten map laten kopieren, maar volgens mij is er een beveilig dat dat niet mag.
eventuele programma's mogen ook, maar het moet wel freeware zijn.
(klanten zijn voor het groottse deel basischolen en die hebben daar geen geld voor)
daarna word via DOS FTP ntbackup.txt gekopieert naar onze linux server (dit script is er al)
Edit:
ah ben er net achter gekomen hoe ik iets moet renamen:
Rename C:\upload\ntbackup\*.log ntbackup.txt zet dat in een batch file en alles in die map word gerenamed.
[ Voor 22% gewijzigd door Valkyre op 07-05-2004 14:24 ]