Toon posts:

max papierdikte hp laserjet 6l

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ben op zoek naar info over de max. papierdiktedie de laserjet 6l kan printen.

www.hp.com heeft een manual. maar de site werkt niet hier... beetje vaag maar goed.

google.com geeft alleen maar sites met waar je voor 2 dollar de manual kan kopen...
op got ook al gezocht, en ik ben erachter gekomen, dat het papier er aan de voorkant uitkomt, waardoor het dus geen bocht van 180 graden hoeft te maken.

ik wil wat flyers uitprinten, maar hiervoor moet ik weten of ik 20 a4tjes moet gaan kopen, of naar een copyshop moet gaan..

alvast bedankt

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het zo'n 'bovenlader' is net als de 5L dan kan er niet zo'n zwaar papier in. Ik dacht dat die met 80 grams al moeite had soms (niet zeker overigens)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 14:05

André

Analytics dude

Volgens mij kan die prima met 200 g/m2 papier omgaan. En dat is dik genoeg voor een flyer.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 07 mei 2004 @ 13:58:
Als het zo'n 'bovenlader' is net als de 5L dan kan er niet zo'n zwaar papier in. Ik dacht dat die met 80 grams al moeite had soms (niet zeker overigens)
het is een bovenlader.. maar je kan dus het papier er aan de voorkant uit laten komen.. af en toe gaat het printen fout, dan neemt ie per ongeluk meerdere a4tjes mee... dus dik papier past er waarschijnlijk wel in maar of dit ook 180 grams is?

vraag me af of ie dan nog goed kan printen? en of ie dik papier goed kan buigen... is toch wat moeilijker als meerdere dunnere a4tjes..

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-12 17:49
Eventjes wat opgezocht :)

HP LaserJet 6L series printers
Paper input bin
60 to 105 g/m2 (16 to 28 lb)

Single-sheet input slot
60 to 163 g/m2 (16 to 43 lb)

Vergeet niet om dat schuifje aan de onderkant te verzetten zodat het papier door het "straigth paper path" gaat en zo weinig mogelijk bochten omhoeft.

[ Voor 32% gewijzigd door jorritv op 07-05-2004 14:06 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
lama.......

[ Voor 85% gewijzigd door SyS_ErroR op 07-05-2004 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
jorritv schreef op 07 mei 2004 @ 14:05:
Eventjes wat opgezocht :)

HP LaserJet 6L series printers
Paper input bin
60 to 105 g/m2 (16 to 28 lb)

Single-sheet input slot
60 to 163 g/m2 (16 to 43 lb)

Vergeet niet om dat schuifje aan de onderkant te verzetten zodat het papier door het "straigth paper path" gaat en zo weinig mogelijk bochten omhoeft.
TOPPIE

thanx man... maar ik vraag me toch af... waar vind je dit dan?
ben al een uur aan het zoeken...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 16:08

EXX

EXtended eXchange

Voor het probleem van de meerdere velletjes in 1 keer heeft het ooit een kit gegeven voor de 4L, 5L en 6L van HP waarmee je dat kon oplossen, zie: HP LaserJet pakt te veel papier

Of die nog te krijgen is weet ik niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-12 17:49
Ehm, hoe zal ik het zeggen.

laten we het maar houden op inside info >:)

Maar op www.hp.com klik je op support en drivers,
klik de bovenste optie aan op het volgende schermpje.
daarna kies je je 6L en scroll je op de volgende pagina naar self help resources,
daar vind je de optie "specifications & features" en in dat lijstje staan je media specifications :)

Edit:
Helaas is die kit niet meer verkrijgbaar bij de fabrikant zelf :(

[ Voor 13% gewijzigd door jorritv op 07-05-2004 14:36 . Reden: multifeed kit ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
EXX schreef op 07 mei 2004 @ 14:31:
Voor het probleem van de meerdere velletjes in 1 keer heeft het ooit een kit gegeven voor de 4L, 5L en 6L van HP waarmee je dat kon oplossen, zie: HP LaserJet pakt te veel papier

Of die nog te krijgen is weet ik niet.
Heeft die kit bij jou geholpen? Ik heb die toen ook besteld voor mijn 5L en precies volgens de instructies gebruikt (hij zat ook goed), maar het ging nog steeds regelmatig fout. Heb die printer ook maar weggegooid :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12 16:08

EXX

EXtended eXchange

Bij mij was het probleem van de multiple feeds helemaal over. Echt top. Alleen kreeg ik een anders probleempje ervoor in de plaats. Als je papier op is en je er nieuw hebt ingestopt, gaat het eerste velletje er niet doorheen, maar blijft halverwege steken. Dan trek je het eruit, probeert het een paar keer opnieuw en dan gaat ie er uiteindelijk doorheen. Vanaf dat moment gaat alles weer goed. Een kleine ergernis, voor de rest print ie prima, zeker nu ik er 4 MB geheugen heb bij gestoken: de graphics kunnen nu ook op 600 dpi.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 07 mei 2004 @ 14:47:
Bij mij was het probleem van de multiple feeds helemaal over. Echt top. Alleen kreeg ik een anders probleempje ervoor in de plaats. Als je papier op is en je er nieuw hebt ingestopt, gaat het eerste velletje er niet doorheen, maar blijft halverwege steken. Dan trek je het eruit, probeert het een paar keer opnieuw en dan gaat ie er uiteindelijk doorheen. Vanaf dat moment gaat alles weer goed. Een kleine ergernis, voor de rest print ie prima, zeker nu ik er 4 MB geheugen heb bij gestoken: de graphics kunnen nu ook op 600 dpi.
er is nog een andere manier heb ik gehoord... zal is de link zoeken...

HP laserjet 5L papierinvoer problemen

kutte was dat de site ww.hp.com het niet bij mij wilde doen, vandaar dat ik nix kon vinden... zal wel aan demon gelegen hebben dan.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt hoor.... ik heb 160 grams papier gebruikt, en de printer genoot ervan.

wilde alleen een heel vlak zwart printen, en het logo niet, maar das niet helemaal gelukt. na het printen alle a4tjes even behandeld met een vers busje haarlak, en de flyers zijn klaar voor het n8leven van amsterdam...

:)
Pagina: 1