Hallo,
Ik heb iets meer dan eenjaar geleden in mijn woonplaats actie gevoerd om wireless internet van Introweb mogelijk te maken in mijn woonplaats (o.a. in me uppie in t hele dorp intentieverklaringen rond te brengen). Deze actie had uiteindelijk succes en velen hebben nu internet via SKyacces van introweb.
Een modem kostte € 295,-
Een 512/512 abbo kostte 47,95 per maand en men kreeg 2 maand gratis als men een jaarcontract nam (wat wij dus hebben gedaan)
Een tijdje later toen op sommige plaatsen de snelheden niet gehaald konden worden werd de upload verlaagd, naar 1/3e deel van de download, dit zonder verlaging van de abbonementskosten aangezien die toch al waren betaald.
Een half jaar later kwam Kpn met de mededeling dat adsl beschikbaar werd en ik besloot als mijn contract was afgelopen over te stappen naar adsl om verschillende redenen:
1) Voor minder geld kreeg ik dubbele snelheid
2) Ik kan eindelijk online gamen aangezien dit met wireless niet mogelijk is door de hoge ping
3) Adsl is minder storingsgevoelig.
Nou heb ik inmiddels adsl besteld en mijn skyaccess opgezegd.
Nou kreeg ik vandaag een brief dat ik mijn modem in moet leveren waar ik € 295,- voor heb betaald en ik krijg mn geld niet terug.
In het contract staat:
Dan nog daargelaten dat men inmiddels de modems goedkoper heeft gemaakt:
)
Nou is mijn vraag, heeft introweb het recht om het modem zonder vergoeding terug te nemen?
Ik heb iets meer dan eenjaar geleden in mijn woonplaats actie gevoerd om wireless internet van Introweb mogelijk te maken in mijn woonplaats (o.a. in me uppie in t hele dorp intentieverklaringen rond te brengen). Deze actie had uiteindelijk succes en velen hebben nu internet via SKyacces van introweb.
Een modem kostte € 295,-
Een 512/512 abbo kostte 47,95 per maand en men kreeg 2 maand gratis als men een jaarcontract nam (wat wij dus hebben gedaan)
Een tijdje later toen op sommige plaatsen de snelheden niet gehaald konden worden werd de upload verlaagd, naar 1/3e deel van de download, dit zonder verlaging van de abbonementskosten aangezien die toch al waren betaald.
Een half jaar later kwam Kpn met de mededeling dat adsl beschikbaar werd en ik besloot als mijn contract was afgelopen over te stappen naar adsl om verschillende redenen:
1) Voor minder geld kreeg ik dubbele snelheid
2) Ik kan eindelijk online gamen aangezien dit met wireless niet mogelijk is door de hoge ping
3) Adsl is minder storingsgevoelig.
Nou heb ik inmiddels adsl besteld en mijn skyaccess opgezegd.
Nou kreeg ik vandaag een brief dat ik mijn modem in moet leveren waar ik € 295,- voor heb betaald en ik krijg mn geld niet terug.
In het contract staat:
Maar ik heb mijn abbonement nu dus een jaar gehad en het lijkt mij niet rechtmatig om dan het modem terug te nemen. Ook de klantenservice houd vast dat we het modem in moeten leveren.Het skyaccess modem blijft het eerste jaar eigendom van Introweb
Dan nog daargelaten dat men inmiddels de modems goedkoper heeft gemaakt:
Aangezien wij een contractduur hadden van 1 jaar, zijn ze al € 100,- goedkoper geworden, dit is niet eerlijk tegenover de mensen die als eersten het skyaccess hadden in mijn woonplaats die het dus eigenlijk mogelijk hebben gemaakt om het hier haalbaar te maken (wat een kromme zinContractduur 3 jaar: GRATIS
Contractduur 2 jaar: € 95,-
Contractduur 1 jaar: € 195,-
Nou is mijn vraag, heeft introweb het recht om het modem zonder vergoeding terug te nemen?