Toon posts:

[NT4] Start menu traag nt 4.0*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het kan dat het start menu straag opent.

Bij klikken op het start menu duurt het soms 15 seconden tot 2 minuten dat deze ook daadwerkelijk uitklapt. :?

Het rare is het gebeurd niet altijd. Meestal na inloggen en als pc enige tijd niks heeft gedaan.

Het gebeurd op een NT 4.0 clients met service pack 6a.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

al andere vidiokaartdrivers geprobeerd :?

lijkt me een grafisch probleempje. Andere menu's / vensters gaan wel rap ?

edit/ kijk hier ook eens tussen.. de meeste topics gaan over XP maar misschien is jouw probleem wel hetzelfde

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 13:48 ]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:50
Controleer alle snelkoppelingen in jouw startmenu. Wellicht is er een snelkoppeling die verwijst naar een netwerkshare welke op dat moment niet bereikbaar is. Windows blijft het een tijdje proberen en ondertussen verschijnt jouw startmenu niet.

Hans van Zijl

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Ik heb hetzelfde gehad, ook met NT4, dat lag aan de iconen. Als de shortcuts naar bestanden op een netwerkpad wijzen en de iconen moeten daar ook vandaan komen (zoals shortcuts naar .exe files), dan wil het nog wel eens lang duren voordat deze binnen zijn. Je kunt bijvoorbeeld bij de shortcuts "change icon" aanklikken en een icoon op de lokale harde schijf selecteren, dit zou het probleem moeten verhelpen. (Even je start menu opschonen scheelt trouwens ook een heleboel, zoals ongebruikte items in een submap stoppen)

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
Geldt dit ook voor printer shares.. Er zijn een aantal problemen met performance mbt printers...

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Draaien de computers in een domein of in een werkgroep, als dat laatste het geval is zou ik tech kijken of je een WINS server op kunt zetten. Het opzoeken van netwerknamen in een werkgroep is namelijk erg traag. Als je geen WINS server op kunt zetten en ook niet in een domein zit kan je het beste ip adressen gebruiken om computers aan te duiden.

Too many people, making too many problems

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Naast bovengenoemde tips - weet je zeker dat je harddisk niet in powersave is gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hd is niet in powersave.
Maar het lijkt er dat er wel een netwerkverwijzing is die niet meer bestaat, als ik de netwerkkabel eruit heb doet het probleem zich constant voor.
Ik ben u met filemon aan het kijken of er ergens een verwijzing die niet klopt.
Pagina: 1