Toon posts:

[WinXP] wat hebben mensen tegen het xp-uiterlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vaak hoor ik dat het Windows XP uiterlijk erg kinderachtig is. Bij mij op school is ook Windows XP geïnstalleerd, maar is het uiterlijk teruggezet op de classic look.

Ik snap het niet. Vinden mensen die grijze kleuren van Windows 98 nou echt zo mooi? Ik vind het uiterlijk van Windows XP echt een enorme verbetering, blauw is echt véél mooier dan grijs.

Verwijderd

vind het ook mooier.
misschien dat de classic look voor iets snellere prestaties zorgt? :D
hoe simpeler hoe minder geheugen. maja op de PC's van nu zal dat vaak nie meer uitmaken

Verwijderd

tja, smaken verschillen, en zoals ze wel eens zeggen, de een houdt van de moeder, de ander van de dochter. Maar 98 is wat mij betreft oubillig en de XP-look te "teletubbies"-achtig. Ik maar een Aqua-pac geinstalleerd zodat ik wat mij betreft de mooiste look heb, die van de MAC-OS Panther. Maar ja, die zullen anderen wel weer vreselijk vinden. Maar zeg nou zelf, home (zie links) van Mac is toch wel aardiger dan de home van XP?

Verwijderd

Ik vind de classic look wel mooier :) vind ik er wat strakker uitzien...
maar ik denk dat dat voor iedereen anders is :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

met dat blauw vind ik het een beetje op windows BG lijken (windows Bubble gum :) )

Zelf heb ik hem op zilver gezet, dat vind ik wel mooi. De win98 look wil ik nou ook wel is vanaf zijn. De opmaak opzich van XP vind ik wel mooi.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 09:43
Wat heb ik tegen het luna theme? Niks :Y)

Al vindt ik aero van longhorn er mooier uitzien >:)

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:45
Wat ik er tegen heb? Dit gigantisch startknop, die achterlijke grote rode sluiten/minimaliseren/maximaliseren knoppen en dan dat groene heuveltje.

Als ik dat zo zie moet ik altijd aan de Teletubbies(r) denken...

Classic look is beter, hoewel ik wel de kleurtjes verandert heb, grijs is zo grijs...

Geef mij maar Looking Glass voor WindowsXP (was het maar zo'n feest)

[ Voor 7% gewijzigd door Markieman op 07-05-2004 13:48 . Reden: linkje added ]

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Ik heb StyleXP met een mooie theme draaien.

Om jouw vraag te beantwoorden: de originele theme bestaan uit hele dikke blauwe balken en grote knoppen. Die blauwe balken hinderen overzichtelijkheid naar mijn mening.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik was ook eerst tegen de blauwe fancy interface van Windows XP maar nu ik het gebruik vind ik het eigenlijk best wel mooi. Zeker met een mooie (zwarte) monitor ziet het blauw er erg mooi uit.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Het gaat erom dat als je zit te proggen ofzo dat je niet wordt afgeleid door bijv. die kloterige kleurtjes e.d. Al die effects enzo... allemaal overbodig.

Geef mij maar een systeem met een lichte window manager en zo min mogelijk kleuren die je alsnog helemaal naar je eigen wil kan aanpassen en binnen 3 sec. op je scherm staat :)
Gelukkig heb ik die al gevonden Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9573/full.gif

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
ik krijg altijd zo'n "My first operating system"-gevoel als ik naar die teletubbie-kleuren aan het kijken ben. Valt me nog mee dat het niet (c) By Fisher Price is...

ik vind het dus ook tien keer niks, echt niet. Bij mij staat XP ook gewoon op de classic-look. Lekker strak.

Overigens heb ik niks tegen kleuren hoor. Ik ben heel tevreden met het uiterlijk van OS X bijvoorbeeld, dat is juist weer prachtig. Dat is kleurrijk, grafisch erg mooi, maar óók strak en vrij zakelijk en dat vind ik dus totaaaaal niet van XP

Rookworst zonder R is ook worst.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Ik raak erdoor afgeleid, en die balken zijn allemaal gewoon te groot..

Verwijderd

Mooi?
ik wil gewoon rust op mijn scherm, niet teveel toeters en bellen. Grijs is saai en daardoor leidt het je niet af van wat je aan het doen bent. (ik lees namelijk liever wat er op GOT gebeurt dan dat ik de hele dag naar een geile-knal-blauwe-met-groene-start-knop-windows-XP-balk zit te kijken...
maja als je dr opgewonden van wordt om dat juist wel te doen, waarom niet. Ieder z'n eigen wansmaak, toch? :P

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 14:02 . Reden: draak van een spelfout ]

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 21:00

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Wat ik irritant vind van de xp-look is dat het meer ruimte inneemt dan de classic look. De balken enzo zijn gewoon veel dikker, of lijkt dat alleen maar zo?

Op 640x480 kun je de winxp-look nauwelijks gebruiken, classic look is dan nog wel te doen. (net als op m'n 14"je vroeger met win95 :) )

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Niet echt kinderachtig ofzo maar naar mijn idee neemt het gewoon teveel onnodige resources in beslag en verder is het te 'groot' van opzet, neemt ruimte in beslag...

• Hann1BaL

Hann1BaL

Digital-DNA schreef op 07 mei 2004 @ 14:02:
Wat ik irritant vind van de xp-look is dat het meer ruimte inneemt dan de classic look. De balken enzo zijn gewoon veel dikker, of lijkt dat alleen maar zo?

Op 640x480 kun je de winxp-look nauwelijks gebruiken, classic look is dan nog wel te doen. (net als op m'n 14"je vroeger met win95 :) )
De meeste pcs kunnen al iets hogere resoluties aan hoor :P . Zelf draai ik 1280 * 1024 en ik moet zeggen, zo groot zijn die balken dan niet :D

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Onderbouw aub als je iets post - geef dus even aan *waarom* je het niets vindt :)

Verder - persoonlijk zet ik in professionele omgevingen (school, werk) die setting ook altijd terug. Het grootste gedeelte van de mensen zijn namelijk gewend aan de 'oude' look, en hoeven dus minder te wennen als je de 'Classic' look pakt :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

elevator schreef op 07 mei 2004 @ 14:05:
Onderbouw aub als je iets post - geef dus even aan *waarom* je het niets vindt :)

Verder - persoonlijk zet ik in professionele omgevingen (school, werk) die setting ook altijd terug. Het grootste gedeelte van de mensen zijn namelijk gewend aan de 'oude' look, en hoeven dus minder te wennen als je de 'Classic' look pakt :)
Dat mensen de oude look gewend zijn, daar heb je gelijk in, maar dan zou je nooit meer de look kunnen veranderen. En de nieuwe look is nou niet bepaald lastig, na 5 minuten heb je de verschillen echt wel door.

Verder vind ik het altijd wel leuk als iets er weer is anders uitziet. Als ik bij iemand kom met een totale andere windows skin maakt het dat weer even wat leuker.

maar ja voor professioneel gebruik kan ik me voorstellen dat je gewoon je oude vertrouwde look wilt houden

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind de nieuwe ook mooier. Maar ja, de gemiddelde gebruiker schiet al in de stress als je z'n Word icoontje 3 mm verplaatst dus op werk hebben we ook Classic.

Vooral het startmenu, met je meest gebruikte programma's meteen bij de hand is ideaal.

Ik heb zelf standaard XP-theme maar dan grijs.

Het liefst zou ik het zo hebben zoals het is op het moment dat je je pc uitzet. Dus alle niet actieve vensters helemaal grauw en het venster waarin je bezig bent met alle kleuren. Maar dat heb ik nog niet gevonden.

Firmpete on Aerie Peak

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
't Is net of dat uiterlijk van WinXP is gemaakt voor bijziende kippen. Ziet er absoluut niet strak uit en iconen en balken e.d. vallen te groot uit waardoor het niet overzichterlijker is geworden.

Ik vind de interface (groeperen van actieve applicaties bijv.) van Windows een absolute draak. Ik vind dat ze bij MS eens aan de functionaliteit moeten gaan werken i.p.v. de look.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Ik kan me voorstellen dat mensen die erg 'serieus' bezig zijn met hun computer, zich gaan ergeren aan alle opvallende kleurtjes en balkjes. De mensen die het grootste gedeelte van hun tijd slechts oppervlakkig gebruik maken van hun computer (ik noem: mailtjes sturen, msn'en en een beetje surfen.) zullen blij zijn dat ze iets vrolijks hebben om tegenaan te kijken.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik het vrolijke uiterlijk van Win XP wel kan waarderen, omdat het er wat mij betreft niet minder intuïtief op is geworden. Dat is voor mij criterium nummer één om snel en prettig met een OS om te kunnen gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ACID-dude op 07-05-2004 16:09 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• FirmPete
  • Niet online
ACID-dude schreef op 07 mei 2004 @ 16:09:
Ik kan me voorstellen dat mensen die erg 'serieus' bezig zijn met hun computer, zich gaan ergeren aan alle opvallende kleurtjes en balkjes. ..[knip]..
Het programma waarvoor ik applicatie beheerder ben is net zo saai als altijd (Grote leningen bij een bank). Daar helpt een blauw balkje en een rood kruisje niks aan :)

Als je serieus bezig ben met je computer dan werk je in een applicatie. Dan zit je toch niet de windowsen?

Firmpete on Aerie Peak

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Niet persé in één beeldvullende (saaie boekhoud) applicatie. Als ik serieus bezig ben, dan ben ik met van allerlei vensters ed. bezig. Je wordt dan wel degelijk geconfronteerd met het OS. Maar je hebt gelijk, als je maar met één programma werkt, zul je weinig merken van de frutsel van Windows, behalve wellicht van de kleurige Startbalk.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 11:02
Oké, de nieuwe stijl is misschien mooier. Maar het gaat wel ten koste van de systeemprestaties. Plus dat ik de oude stijl gewend ben (dus ook classic configuratiescherm, classic Verkenner en het Start-menu op Classic).

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
Hier draait StyleXP met de LonghornDJB-skin 8)
Op een P4@3Ghz, 1 GB Ram Ati Radeon 9800XT256MB/tv-out _/-\o_

Die skin geeft de look van Longhorn met dat waterige blauw en startknop met Longhorn-logo
Wel bij beeldscherm instellen dat je Blue2 wilt ;)

Verwijderd

mja, ik zal me aanstellen maar ik krijg er hoofdpijn van.

nog een belangrijk nadeel: als je een access-db opent die gemaakt is op een pc met classic skin, moet je met de zuurstok-skin (door de grotere balken) overal scrollen in het relatie-schema :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ik vind die grote knoppen en alle andere dingen die gewoon erg veel plek op je scherm innemen niet functioneel. dus ik heb het laatst themas uitgezet
de 2000 ui is gewoon duidelijk en overzichtelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door PipoDeClown op 08-05-2004 07:40 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• MacDokie
  • Laatst online: 07-05 22:37
Ik heb stylexp en altijd een leuke theme aanstaan. Ik vind de standaard look van Windows erg saai, maar evengoed niet storend.

Ik vind het gewoon erg leuk van XP dat je gewoon eens in de zoveel tijd even lekker een andere theme erop kan zetten zodat je een beetje een verfrissend idee krijgt.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Ik heb 'm op Silver staan. Dat is rustig en chique imo. En ja de balken zijn wat dikker, dat kan een probleem zijn. Maar XP is dan ook bedoeld voor een resolutie van minimaal 800 x 600. Het kan lager, maar dat is al de default. Ik draai 1600 x 1200 en ik heb d'r niet zo'n moeite mee. Verder vind ik het witte van het startmenu erg mooi. Ik heb het dan weer wel op classic style staan. In verkenner heb ik wel veel aangepast zodat het een stuk meer op 2K lijkt, maar de XP interface is gebleven.

Het enige in XP waar ik me aan erger is eigenlijk die achterlijke folder types en bijbehorende details, die steeds maar weer terugschieten naar default waardes. Dáár krijg ik wurgneigingen van. Maar verder vind ik het best een te pruimen interface.

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Ik heb uxtheme.dll vervangen en nu heb ik (gratis..) ook ander Theme draaien. Ik vind het een stuk beter dan het standaard XP-thema. Die blauwe kleur springt er gewoon te veel uit. Misschien dat het na een tijd went, maar ik vind het gewoon niet mooi. Daarnaast vind ik de taakbalk ed. net iets te groot, zelfs op 1280x1024. Ik heb het liever net wat kleiner.
En ja, classic is ook niet alles. Daarom heb ik maar een ander theme gedownload

Verwijderd

Digital-DNA schreef op 07 mei 2004 @ 14:02:

Klopt, ik moest zelfs een paar zelfgebouwde programmaatjes aanpassen omdat de dialog controls uit het window begonnen te vallen. (ik had het natuurlijk niet handig geprogrammeerd, dus in die zin was het wel nuttig dat het fout ging)

Maar het scheelt dus inderdaad een paar pixels (weer een grotere monitor kopen).

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:18

cold45

101101

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 13:36:
Vaak hoor ik dat het Windows XP uiterlijk erg kinderachtig is. Bij mij op school is ook Windows XP geïnstalleerd, maar is het uiterlijk teruggezet op de classic look.

Ik snap het niet. Vinden mensen die grijze kleuren van Windows 98 nou echt zo mooi? Ik vind het uiterlijk van Windows XP echt een enorme verbetering, blauw is echt véél mooier dan grijs.
In mijn ogen is het voornaamste doel van een OS niet om mooi te zijn, maar om functioneel te zijn. Omdat ik vaak veel dingen tegelijk doe/wil doen en vaak veel vensters en alles tegelijk open heb staan, ben ik dol op ruimte... WinXP gaat dan opeens alle ruimte innemen door aso grote title balken, met nog grotere knoppen erop.. Waar is het goed voor? De nieuwe versie van menu start is ook onlogisch opgebouwd, om over het config scherm maar te zwijgen... (over dat laatste is geloof ik bijna iedereen het wel eens, overal waar ik kom is die teruggezet naar classic)..
Als ik een mooiere look voor mijn OS zou willen, zou ik die "grijze kleurtjes" wel veranderen (dat kan toch gewoon? nooit de behoefte voor gehad, dus zou ut niet weten...)
Vergelijk het eens met websites... Ik noem ff de meest gebruikte zoekmachine en de meest gebruikte online verkoop site in Nederland op dit moment: Google en Marktplaats.nl , daarbij staat ook duidelijk functionaliteit voor uiterlijk. Bij Google was dit zelfs een van de belangrijke punten waar ze groot mee zijn geworden.
Ik zie het gewoon te vaak gebeuren dat uiterlijk tenkoste gaat van functionaliteit, zo ook bij WinXP... Zelfs met de games van tegenwoordig... Vroegah, was de gameplay erg belangrijk (ik denk ff aan de oude amiga die we hier thuis ooit hadden en de eerste pc games), dat waren spellen, die je jaren gewoon kon spelen... Zo zat ik bijvoorbeeld nog steeds GTA1 via netwerk te spelen, terwijl GTA2 al uit was. Maar tegenwoordig gaan graphics over het algemeen voor gameplay, het moet er mooi uit zien, dat je het na 1x uitspelen nooit meer speelt maakt niet meer uit. Is voor de fabrikanten natuurlijk ook beter, dan koopt men weer een nieuw spel... Maar ik wijd volgens mij te ver uit... Het ging over de XP look..

Kort samengevat: Al die bolle balken werken me op mn zenuwen en al die ruimte in beslag nemende knoppen zijn sonde van mn ruimte. Functionaliteit gaat voor uiterlijk in mijn ogen. Die XP look werkt dat tegen...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart is aanhanger van het K.I.S.S. principe.

Oftewel: Keep It Simple, Stupid!

Voor mij dus geen fratsen, geen afleidingen. Fade-in en -out staat uit, animaties staan uit, show content while dragging staat uit enzovoorts.

Primaire felle kleuren vallen constant op, dat is voor mij de reden dat ik dat blauw niet zie zitten. Het silver color theme is wat dat betreft al een stuk beter. Een beetje meer spelen met kleurstellingen zou geen kwaad kunnen, het moet nog wel subtieler/rustiger kunnen. De plastic look op zich valt me nog wel mee, al maakt dat nu toch niets uit omdat ik windows 2000 draai. :X ;)

( Ja, ik ben van XP teruggegaan naar 2000, maar dat deed ik omdat Win XP toen voor mij niet legaal was, en de universiteits campus licentie voor Win 2000 wel. Als ik nu zou willen kan ik als TU student wel Win XP legaal gebruiken. )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach je kan een standaard auto kopen en dan zo verfraaien netals Windows. Ik vond W3.11 al heel erg. En nu deze ellende. Al die grafische troep. Het draait allemaal wel met een P200 maar zo traag. Ik heb alles uitgezet en het draait stukken beter. Het uiterlijk moet allemaal zo speels zijn. Ik heb geen achtergrond, classic look, zo weinig mogelijk icontjes naast die klok. Het vraagt allemaal zoveel aandacht van kijk eens hoe leuk. Ik moet werken op Windows en niet alleen maar kijken hoe mooi. Ik heb nu een palmtop van Asus gekocht ook met W2003 en ik heb nu Mona Lisa als achtergrond en dat ziet er gewoon beter uit. Hoe minder grafische effecten vind ik veel beter. Je betaalt er ook nog voor.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

bij * MRic3 staat ie ook op classic uit performance overwegingen. Aangezien mijn CPU nu wel krachtig genoeg is ben ik wel van plan om binnenkort eens met wat verschillende styles te gaan kloten.. (maar iig niet de standaard XP style)

Enne voor longhorn...
hebben jullie dit artikel op de FP van tweakers nog gezien...nog meer grafische spielerij in de GUI

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1083890087.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door MRic3 op 08-05-2004 11:27 . Reden: typo ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MRic3 schreef op 08 mei 2004 @ 11:27:
bij * MRic3 staat ie ook op classic uit performance overwegingen. Aangezien mijn CPU nu wel krachtig genoeg is ben ik wel van plan om binnenkort eens met wat verschillende styles te gaan kloten.. (maar iig niet de standaard XP style)

Enne voor longhorn...
hebben jullie dit artikel op de FP van tweakers nog gezien...nog meer grafische spielerij in de GUI

[afbeelding]
"Nog meer grafische spielerij" hoeft niet per sé verkeerd te zijn.

Mac OS X kent bijvoorbeeld een hotkey voor het "uitzoomen" waarbij je al je vensters verkleind gerangschikt ziet en je in een oogopslag meteen het juiste venster kan selecteren. Zo'n functie is productiviteitsbevorderend.

De "genie" animatie waarbij Mac OS X een venster als geest in/uit de fles animeert naar de taakbalk? Dat hoeft voor mij ook niet. >klik< *weg* en niet >klik< *animatie* >weg<, dankjewel.

Hetzelfde geldt voor (semi) transparante vensters waardoor je wat minder snel het overzicht verliest. En wie herrinert zich Sun's SpyGlass, wat een paar weken geleden voorbij kwam op de t-net fp? Een van de "gimmicks" was dat je een applicatie venster in 3D om kon draaien en aantekeningen/commentaar op de achterkant van het venster kon schrijven.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

MRic3 schreef op 08 mei 2004 @ 11:27:
Enne voor longhorn...
[afbeelding]
wat dat betreft is longhorn interface allerminst vernieuwend. 8 jaar geleden draaide ik object desktop op os2 warp (soepel op een 386 met svga) met zoomende en geanimeerde vensters, met schaduws en themes en de hele mikmak. na een tijdje zette ik ook al die frutsels uit.

[ Voor 3% gewijzigd door PipoDeClown op 09-05-2004 11:08 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik maar een Aqua-pac geinstalleerd zodat ik wat mij betreft de mooiste look heb, die van de MAC-OS Panther.
Waar heb je die vandaan? Die zou ik ook wel willen proberen.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 19:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik vind het er gewoon niet uitzien die grote balken en die overdreven kleuren.. t'is ook nog eens een stuk trager dan de classic style.

Twitter

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-04 03:28
Heb het gewoon teruggezet naar classic en alle animaties uitgezet.

Een tweede ding wat een beetje connectie heeft met de WinXP look. Wie gebruikt dat WinXP startmenu? Dat is wel het meest onoverzichtelijke gedoe wat er bestaat. Niet netjes geordend zoals het classic startmenu maar weer met veel uitschuifgedoe en onnodige opties.

Nu ik wat zit te kutten met die silver skin. Je kan de balken (het kruisje) smaller maken, echter krimpen de icoontjes in je systray en de snel starten balk mee..

[ Voor 20% gewijzigd door Artz op 09-05-2004 11:31 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Anticipation_AJT schreef op 09 mei 2004 @ 11:26:
....

Een tweede ding wat een beetje connectie heeft met de WinXP look. Wie gebruikt dat WinXP startmenu? Dat is wel het meest onoverzichtelijke gedoe wat er bestaat. Niet netjes geordend zoals het classic startmenu maar weer met veel uitschuifgedoe en onnodige opties.

...
Gebruik hier gewoon classic startmenu, want ik wil gewoon al mn programma's zien en niet de meest/laatst gebruikte. Echter, merk dat veel mensen dat XP startmenu wel handig vinden, je hebt altijd je meest gebruikte programma's in die grote lijst staan.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Low-Tech
  • Laatst online: 07-05 05:12
Idd het startmenu is wel het ergste van de WinXP look, en dan nog 3x groter dan de classic look.
Classic vind ik dus ook beter/sneller werken.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind de classic look toch wel iets strakker, prestaties beter, ik vind het allemaal wat vlotter reageren. En dat blauwe in combinatie met Ierland (Bliss) :r ;)
Maar verder heb ik niet zoveel tegen XP (Die wizards zijn wel irritant, maar daar gaat het hier niet om)

• cryforhelp
  • Laatst online: 07-05 20:00
Ik heb net nog even gekeken, en het probleem met de luna theme is gewoon heel simpel: de kleur blauw is ontzettend lelijk :X
Die rode knoppen die ik bijna nooit gebruik (sneltoetsen *D) helpen ook niet echt trouwens. Dus nu heb ik een ander blauw theme, dat Longhorn moet voorstellen, alhoewel het nogal oud is, dus het lijkt er niet bepaald op :P.
Alleen is door één of ander programma m'n explorer messed up geraakt, er zitten nou wat grijze vlakken in. Weet iemand hoe ik alle achteraf aangebrachte theme instellingen kan resetten? Dan gooi ik er wel opnieuw uxtheme.dll in maar dat ziet het er weer wat netter uit.

Start menu van Luna vind ik trouwens de grootste onzin, ik gebruik m'n desktop en logitech itouch voor de programma's die ik veel gebruik, daar heb ik geen rammelend script voor nodig :/

• MacDokie
  • Laatst online: 07-05 22:37
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 07:55:
Het enige in XP waar ik me aan erger is eigenlijk die achterlijke folder types en bijbehorende details, die steeds maar weer terugschieten naar default waardes. Dáár krijg ik wurgneigingen van. Maar verder vind ik het best een te pruimen interface.
Kies eerst de juiste mapinstelling - bijvoorbeeld "details" en dan naar "Extra - mapopties - "op alle mappen toepassen"

weg is je probleem :D

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
mwa ik had een tijd windows classic nu wat anders:

style XP met watercolor ergonomic (zit standaard in male install) ertegen aan geflikkerd, ziet er gelikt uit :9

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

stevenP schreef op 09 mei 2004 @ 13:03:
mwa ik had een tijd windows classic nu wat anders:

style XP met watercolor ergonomic (zit standaard in male install) ertegen aan geflikkerd, ziet er gelikt uit :9
Watercolor, dat was toch de eerste look van WinXP? oftwel Whistler.
Ik vond die er eerlijk gezecht veel strakker uitzien dan de XP van nou, mooie lichte kleuren en zonder (zoals door meer genoemd) Teletubbies kleuren :+

Ik draai mijn XP op Luna theme om 1 reden, en dat komt omdat mijn Paint Shop Pro blijft haken op Classic theme en weet gewoon niet hoe het komt, dus dan maar teletubies look 8)

• stevenP
  • Laatst online: 06-05 18:44
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 13:18:
[...]

Watercolor, dat was toch de eerste look van WinXP? oftwel Whistler.
Ik vond die er eerlijk gezecht veel strakker uitzien dan de XP van nou, mooie lichte kleuren en zonder (zoals door meer genoemd) Teletubbies kleuren :+

Ik draai mijn XP op Luna theme om 1 reden, en dat komt omdat mijn Paint Shop Pro blijft haken op Classic theme en weet gewoon niet hoe het komt, dus dan maar teletubies look 8)
ik zou liever zelfmoord plegen om met de 'xp look' te werken en al helemaal met dat irritante nieuwe startmenu :(

das altijd het eerste wat ik doe: normaal theme erop en normaal startmenu en dan gelijk ff met een regtweaks help, recent doc's eruit flikkeren en al die dingen laten 'uitvouwen' en oja, ook de logoff knop weg.... en personalized menu uit, en small icons uiteraard :7

ofterwel, alles dat bij xp los en vast zit pleur ik eruit om het een beetje 'leefbaar' te maken >:)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Die XP style, jakkes. De meeste timmermannen weten dat mensen houden van meubels met strakke hoeken en geen ronde/ovalen hoeken.
Want doen ze in xp geven al die venster zulke lelijke hoeken.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:19

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OS-X Panther skin mbv Windows Blinds rules 8)

Afgezien van de Zilveren versie vind ik de XP stijl maar knap lelijk. Ook zijn de menubalken veel te groot.

Classic is veel beter te pruimen dan de XP stijl, alleen ziet die er behoorlijk ouderwets uit. (En dat zegt iemand die al bijna 10 jaar in de PC wereld meedraait :o ) Overigens als je het startmenu in moderne stijl laat, en de Windows look op classic zet, dan wordt hij toch lelijk zeg :r .

Waarom ik voor de OS-X Panther stijl gekozen heb?
1. Het ziet er mooi uit.
2. Niet zo übergroot als de WinXP stijl.
3. Werkt ook leuk :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Sick Nick
  • Laatst online: 22:42

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een of andere theme erop gegooid met mooie rustige kleuren. Alle rare knoppen zijn vervangen door strakkere knopjes in blauw/grijs. Verder de balken hebben een mooi motiefje aan de zijkanten met wat lijntjes, ook weer in lichte kleuren en blauw/grijs. Wel tevreden over :)

[edit]

Deze kleurtjes dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Colors]
"ActiveBorder"="212 208 200"
"ActiveTitle"="120 137 182"
"AppWorkSpace"="128 128 128"
"Background"="157 170 198"
"ButtonAlternateFace"="181 181 181"
"ButtonDkShadow"="156 170 197"
"ButtonFace"="231 234 241"
"ButtonHilight"="224 224 224"
"ButtonLight"="255 255 255"
"ButtonShadow"="144 160 184"
"ButtonText"="0 0 0"
"GradientActiveTitle"="199 206 222"
"GradientInactiveTitle"="81 100 151"
"GrayText"="86 106 148"
"Hilight"="188 197 216"
"HilightText"="48 60 84"
"HotTrackingColor"="100 139 203"
"InactiveBorder"="212 208 200"
"InactiveTitle"="157 170 198"
"InactiveTitleText"="81 100 151"
"InfoText"="0 0 0"
"InfoWindow"="255 255 225"
"Menu"="255 255 255"
"MenuText"="0 0 0"
"Scrollbar"="212 208 200"
"TitleText"="60 74 104"
"Window"="255 255 255"
"WindowFrame"="0 0 0"
"WindowText"="0 0 0"
"MenuHilight"="157 170 198"
"MenuBar"="231 234 241"

[ Voor 64% gewijzigd door Sick Nick op 09-05-2004 14:20 ]

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Domus schreef op 09 mei 2004 @ 12:40:
[...]
Kies eerst de juiste mapinstelling - bijvoorbeeld "details" en dan naar "Extra - mapopties - "op alle mappen toepassen"

weg is je probleem :D
en soms vergeet xp dat spontaan.

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 07-05 09:53
Ik vind dat blauwe ook maar helemaal niets en die standaard background ook niet :| Kan ieder moment een schaapje langswandelen en je valt ervan in slaap.

Persoonlijk denk ik dat ze zo'n vrolijk blauw thema hebben gekozen om de mensen rustig te houden, dat ze zich niet zo ergeren aan wat er allemaal fout gaat in windows of applicaties die eronder draaien. ( BlaBla caused an error, want to send a report? No flame intended ) Dat blauwe is dus wel pienter bedacht, maar ik vind er gewoon niets aan. (misschien ben ik wel workaholic, kan die rust niet veroorloven als ik moet presteren)

Geef mij maar een strak grijs thema, kheb nu zelf dat grijze pro thema aangepast met styleXP, bevalt me perfect gewoon. Lekker strak, beetje metalic en werksfeer uitstraling en niet dat kinderachtige houd het rustig uitstraling.

Performance is bij mij niet de reden geweest, voor de rest staat alles hier op volledig geanimeerd. ( taakbalk wordt transparant als er geen focus op is, start menu, slepen van bestandjes met de muis dan is het lijstje oplopend transparant etc etc )
Grote van de buttons ed is bij mij ook niet de reden geweest, is allemaal aan te passen.

Verwijderd

Ik heb ook StyleXp icm de skin 'themexp'.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/s0m41/bureau.jpg

edit ik krijg em niet resized :(. Ik gebruik deze code [img=w640,h480,1], maar! hijs wel clickable ;)

[ Voor 65% gewijzigd door elevator op 09-05-2004 14:44 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 14:29:
Ik heb ook StyleXp icm de skin 'themexp'.
[afbeelding]
Juist, dat is die ik ook gebruik :) Erg fijne skin. Rustig voor de ogen, mooie en modern design.

Verwijderd

Jah, resize ook ff svp ;)

Maar die rondingen zijn mooi? Het '3d' effect? Kartelige hoekjes van de schermpjes? :? Koop 'n mooie poster ofzo :+

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
vind de standaard interface prima.
past goed bij mijn achtergrond en howel ik ERG snel ben afgeleid leid dat dus echt niet af.
het nieuwe startmenu is best handig, wat programas in die lijst gezet, de recent gebruikte programa lijst is afentoe ook erg handig. icontjes erbij, ach waarom niet, @ 1600x1200 heb ik ruimte zat.

natuurlijk moet je er wel wat aan tweaken. een groot deel van die effecten moet je uit zetten
fade in en out bv en animated windows, dat vertraagt alleen de reactie op je klik maar en maakt het, zeker gevoelsmatig traag.
heb je die uitgezet is het net zo snel als welke andere GUI.
ook dat verbergen van niet active systemtray applicaties is vervelend en zet je dus uit. nu wat programas in de snelstart tray en je kan van start.

[ Voor 11% gewijzigd door Countess op 09-05-2004 14:35 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Sick Nick schreef op 09 mei 2004 @ 14:30:
[...]

Juist, dat is die ik ook gebruik :) Erg fijne skin. Rustig voor de ogen, mooie en modern design.
Dat vind ik nou ook, nooit gedacht dat ik iemand zou 'tegenkomen' met dezelfde skin :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vind de twee verschillende Rhodium themes uit de ThemeXP Community packages ook wel fijn ... er is een lichte (beetje richting die theme hierboven) en een donkere variant

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Net even de skin van windows XP aangezet om erachter te komen waarom ik hem ook al weer altijd uitzet.
Ik weet het weer, het klinkt raar maar ik krijg er zo'n opgesloten gevoel door, de classic skin voelt sneller, en alles lijkt meer open, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Ik vind het ook niet echt mooi al die lompe grote knoppen, net alsof er mensen zijn die moeite hebben om op de iets kleinere knoppen te clicken in de classic skin. 8)7

Verwijderd

Fijn dat iemand mijn plaatje geresized heeft. Maar ik wil wel graag weten welke code diegene heeft gebruikt vant dat weet ik nu nog niet |:(

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 14:46:
Fijn dat iemand mijn plaatje geresized heeft. Maar ik wil wel graag weten welke code diegene heeft gebruikt vant dat weet ik nu nog niet |:(
[img=600,400,1] of wat voor maat je ook wilt, zonder h en b erbij :p

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:19

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 14:46:
Of deze. Klikbaar en resized ook goed :)

[url=URL Orginele grote van Desktop] [img=600,450]URL verkleinde Desktop[/img] [/url]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Kijk nu zal ik dat nooit meer fout doen :*)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
ik vind persoonlijk ook die XP-look er erg kinderachtig, soft uitzien.
geef mij maar lekker dat strakke, 'professionele' oude vertrouwde schema.

net zoiets als je in het menu van een CNC-freesmachine allerlei optische frutseltjes gaat aanbrengen.
ach ja, who can blame MS, aangezien een groot gedeelte ('de leek') wel van die frutseltjes houdt...

• Akino
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

scroll scroll scroll,

Vind de standaard layout/vormgeving van win Xp,zo traag als dikke poep.
Menu etc komen met achterlijk delay,schaduw,randje te voorschijn.

2 minuten ff alles uitzetten,en systeem lijk veel vlotter,vensters open sneller.

het irritanste aan Xp is niet de layout,maar de insttek van MS:U bent een domme gebruiker,XP bepaald voor u wat wij van MS willen.

voorbeeld,vroeger om pc op een LAN voor het eerst op Inet te krijgen:wizzard,3 keer lan en hoppa.
Op z'n Xps,ook wizzrd,met een hoop keuzes,die allemaal het zelfde lijken.
En WinXp,is niets speciaals,NT5.1
We nemen eenmaal Nt 5.0,spijkeren alles dicht,dikke zware shell.Activatiemeug,en klaar.Verkopen an de nonoos.

Blijf erbij XP sucks

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• SithWarrior
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik vind het echt niet irrant maar ik vind die oude look mooier, en gebruikt minder resources :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Ik vind de oude zeer zekers niet lelijk maar ik vind die van xp gewoon veel strakker en lekker rond. Maar als ik een slechte pc had dan zou ik wel het uiterlijk terugzetten maar nu is dat gelukkig niet het geval.

Maar ik heb sindskort een nieuwe style.

http://themexp.org/index.php?view=views
Kijk ff bij de Xbox XtremeXP (UPDATE 2) by AquaJack (VS)
(plaatjes protection staat aan)

Ik heb helemaal niks met de xbox, wel met de ps2 maar ik vind dit design gewoon zo vet dat ik 'm heb geinstalleeerd.

Download:
http://themexp.org/theme_...remeXP+%28UPDATE+2%29.zip

[ Voor 14% gewijzigd door Mad. op 09-05-2004 20:09 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Verwijderd

Akino schreef op 09 mei 2004 @ 19:49:
[...]
het irritanste aan Xp is niet de layout,maar de insttek van MS:U bent een domme gebruiker,XP bepaald voor u wat wij van MS willen.

voorbeeld,vroeger om pc op een LAN voor het eerst op Inet te krijgen:wizzard,3 keer lan en hoppa.
Op z'n Xps,ook wizzrd,met een hoop keuzes,die allemaal het zelfde lijken.
En WinXp,is niets speciaals,NT5.1
We nemen eenmaal Nt 5.0,spijkeren alles dicht,dikke zware shell.Activatiemeug,en klaar.Verkopen an de nonoos.

Blijf erbij XP sucks
/me is het daarmee eens :)
Maar dat noemen ze 'gebruiksgemak' ;) Wizards en die zeik vind ikzelf veel lastiger dan zelf instellen. Als ik Xp installeer ben ik eerst een kwartier tot een half uur bezig alle onzin uit te schakelen zoals 'eenvoudig bestanddelen' faden en andere effecten en zo'n zeik uit te schakelen omdat ik me anders zwaar eraan opreeg :( Op heb moment gebruik is mn XP bak alleen maar als brander en X-client voor mn linuxbak via cygwin.

Maar ff terug op de XP-look. Mening: inefficient leuk voor het oog maar heeft geen nut, de functionaliteit wordt niet beter op. Start menu is met die veel gebruikte programma's is gewoon onzin daar heb ik de 'Quick launch' voor en die staat dan ook vol van links tot rechts en ook nog netjes gesorteerd :P Windows is verschrikkelijk erg inefficient met resources, mn k6-2 450 kreeg ik maar geen divX (fatsoenlijk) afgespeeld in windows 2000/XP kwak er linux op en dat ding speelt de film perfect af :7

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 22:59
Ik vnd het zowiezo raar dat ze alles weer omgooien.
Deze computer van het desktop af en mijn documenten e.d.

M$ MS wil een zo makkelijk mogelijk OS, dus zetten ze dingen zoals mijn documenten lekker makkelijk op het bureaublad.

Dan komt er op een gegeven moment WindowsXP en knallen ze alles in het start menu. }:O }:O

Kortom iedereen moet weer wat anders aanleren :?

En omdat ik al die stoere kleurtjes van WindowsXP niet nodig ben gebruik ik nog steeds Win2k Pro, omdat ik van mening ben dat als je windowsXP in de classic style begruikt het nog steeds zwaarder is dan Win2k.

Microsoft korten we af als MS - laat dit soort kinderachtige verbasteringen achterwege

[ Voor 13% gewijzigd door elevator op 09-05-2004 20:53 ]

Verwijderd

Qua functionaliteit scoort het bij mij niet geweldig; ik maak zelf wel uit hoe m'n startmenu er uit gaat zien. Sowieso gebruik ik voor beheer een eigen console en ga ik niet 3 niveaus diep graven om bij Administrative tools uit te komen. En als ik ergens een hekel aan heb is het wel een programma wat voor mij meent te moeten denken, zoals de Personalized menu's feature (die ik in Office ook direct afschiet).

Uiterlijk boeit mij niet zo, laten we wel wezen, als het goed is ben je met een toepassing bezig, je bent niet de hele dag naar de desktop aan het staren. En de Teletubbie/Playskool kleuren vind ik echt te erg, had er alsjeblieft een strakke zakelijke variant voor gebruikt, zeker met XP Pro.

• The Bluesbro
  • Laatst online: 08-05 11:10
Ik zelf heb ook de standaard skin alleen dan ook silver.
Ik snap niet helemaal dat mensen XP associeren met teletubbies?
Okeej, die achtergrond is een btje fout maarja daar is wat aan te doen.
Der zitten standaar al wat extra achtergronden.

Maarja ieder z'n eigen mening. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Bluesbro op 10-05-2004 15:52 ]

Verwijderd

Je desktop kijk je idd niet vaak naar. Tweakers.net zal vaker voorop staan ;) Maar Tweakers.net omlijnd met lelijke blauwe balken is toch zielig. Zo moet je ook niet aan Office 2003 beginnen. Aangezien daar ook fijn alles '3d' is geworden met schaduweffectjes, fancy balkjes en alle prut die er maar te verzinnen valt.
Gelukkig zijn er nog genoeg verstandige mensen die 't bij de 2000-look houden _o_
Pagina: 1