Toon posts:

Probleem installatie netwerkprinter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist op het werk een Minolta PagePro 8e op de kop kunnen tikken. 1 probleem, ik heb een shuttle PC, er zit daar dus geen printerpoort op. Maar ik kan die printer wel in het neterk krijgen. Dus ik ga rechtstreeks vanuit mijn netwerkkaart naar de printer. Maar ik krijg dat totaal niet aan de praat.
Heb hier al eens wat gezocht, maar vind niet echt wat ik wil.
Kan er mij iemand helpen ?

Thanks, Bart

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wel een cross cable gebruikt? De handleiding gelezen mbt tot standaard IP van dat ding? Verschijnt ie in je netwerkomgeving?

Verwijderd

Dat gaat zo echt niet werken, ten eerste dient jouw netwerkprinter een ip-adres te hebben of krijgen (van dhcp) dit ip adres moet in dezelfde subnet zitten als die van de pc, zodat ie met jou pc kan communiceren. Dan kun je een een printer aan gaan maken via een (lokale) tcp-ip poort met het ipadres en de juiste stuurprogramma van de printer. Controleer van te voren even of je de printer kunt pingen als je hem een ipadres hebt gegeven, ik weet nl. niet of je een crossed cable moet gebruiken wanneer je de printer rechtstreeks wilt aansluiten op de computer. Een ander mogenlijkheid is om een hubje te gebruiken, wanneer je geen crossed cable hebt (inden nodig)

Verwijderd

-> NT

Je zegt nu ongeveer dit: "Ik heb een printer en hij werkt niet. Wat is er mis?"

Wij kunnen daar vanzelfsprekend niets mee. Je geeft totaal geen informatie over instellingen, netwerkstructuur, etc.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

grote kans dat die printer al een vast IP heeft als hij 2e hands is.

kijk eens in de handleiding of je een testpagina met settings kan afdrukken. hopelijk staat hier dan het IP adres op.

vervolgens je eigen PC in die range zetten en een crosskabel ertussen hangen. dan moet je hem kunnen benaderen

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Ewel é, ik heb dus die testpagina kunnen afdrukken. Maar het probleem is dat dat IP adres van die printer op 172.172.172.0 staat. En kan dat dus niet veranderen.
Als ik dan mijn PC ook op dat IP wil zetten, dan maakt hij natuurlijk van zijn neus dat die 0 niet kan. Dat weet ik ook. Maar heb dus geen idee hoe dat IP adres te veranderen ?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
anders kies jij een ipadres als 172.172.172.1

Kies hetzelfde subnetmask, en benader vervolgens je printer (check de manaul, misschiet http, wellicht telnet...). Vervolgens zet je dat ip adres om naar iets wat je normaal gebruikt, of wellicht op dhcp als je bijiv. een router in je netwerk heb.
Pagina: 1