Toon posts:

Samsung 213T: al te oud of gewoon doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik twijfel om de Samsung 213T aan te schaffen. Hij wordt me aangeraden vanwege de kwaliteit en Samsung is mijns inziens een goed bedrijf met goede producten, omdat ze toch vaak voor lopen op hun concurenten. Verder vind ik de prijs vergeleken met de 21" TFT van Iiyama heel erg meevallen. Ze zitten allebei rond 1400 ~ 1500,-, Maar ik heb wel gehoord dat de 213T al een half jaar oud is en daarom weet ik niet of er misschien andere schermen zijn in die prijsklasse die misschien nog beter dan de Samsung zijn. Ik kom eigenlijk geen vergelijkingstesten tegen in deze klasse en kan me dus niet zo goed oriënteren. Wie geeft me raad.
Alvast bedankt,

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Van veel gebruikers lees ik zeer positieve reacties op dit scherm, vooral wat betreft kleurweergave. De 20.1" schermen zijn populair vooral vanwege de snelle responserate en de lage prijs (al vanaf net onder de duizend euro), maar de 213T schijnt een mooier beeld te hebben. Voor een gamer is de responserate van de Samsung veelal te traag. Dus, mooi scherm, maar niet iedere gamer zal er even blij mee zijn.

Meer leesvoer vindt je in deze threads:
Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen
http://episteme.arstechni...2&f=67909965&m=4190936913
Die laatste is nogal veel informatie (nu 164 pagina's), dus een 'search' naar 213T in die thread is aan te raden. Of anders vanaf ongeveer pagina 120 gaan lezen.

Verder natuurlijk de online reviews van de verschillende monitoren, en uiteindelijk in de winkel gaan bekijken. Ik heb de 213T laatst bij een MediaMarkt zien staan (in Antwerpen weliswaar). Want wat een ander mooi of fijn vindt, hoeft niet voor jou te gelden.

Verwijderd

Inmiddels zijn we al bijna een jaar verder, de 213T is nog steeds te koop en ondertussen gezakt naar de 950,-.

Zou dit, nu 1.5 jaar oude scherm nog steeds een goede koop zijn (voor de gedaalde prijs)?

Verwijderd

google is yur friend }:O ;)

Verwijderd

Tjsa voor specs ofzo is google inderdaad mijn vriend maar voor zo'n specificieke mening?

"is the 213t still valuable #{TODAY}?"

of

"#{TODAY}: 213t still worth it?"

etc etc

Deze queries zijn nog niet mogelijk met google.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08

Priet

To boldly do what no one has..

Aangezien er nog geen opvolgers denk ik dat 'ie z'n geld nog meer dan waard is :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:44
ik zou anders langs de it's gaan oid. Want laatst was ik hier bij de it's (Apeldoorn) en daar hadden ze een hele wand aan tft schermen staan. (met die van mij erbij :9 )

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Taab op 13-02-2005 19:08 ]

Verwijderd

Is dat zo? Nice! :-) Ik ben al bij verschillende winkels wezen kijken (zelfs mega dingen als Saturn in duitsland) maar ik heb nog nooit ergens een TFT groter dan 19" echt in de winkel gezien. Alleen de apple shop heeft dat, maar mischien ben ik nog niet bij genoeg winkels wezen kijken.

• Taab
nja anders vraag je gewoon bij de mycom oid of ze der niet eentje uit het magazijn aan kunnen sluiten naast een andere..

Als het om bedragen gaat van boven de 1000 Euro, dan lijkt mij dat je dat als verkoper wel kan doen toch? Of is dat een verkeerde gedachte? B) :X

Verwijderd

Taab schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:09:
nja anders vraag je gewoon bij de mycom oid of ze der niet eentje uit het magazijn aan kunnen sluiten naast een andere..

Als het om bedragen gaat van boven de 1000 Euro, dan lijkt mij dat je dat als verkoper wel kan doen toch? Of is dat een verkeerde gedachte? B) :X
Het is zeer zeker geen verkeerde gedachte. Ook al moet je tegenwoordig doen alsof de euro gelijk staat aan de oude gulden (om niet helemaal gek te worden van de hoge prijzen), dan nog blijft 1000 euro verrekte veel geld.

Iniedergeval bij de paradigit wilde ze het niet doen. Wel als ze hem zelf toevallig hadden staan, maar dergelijke 'exclusieve produkten' (woorden van de verkoper) hebben ze daar niet op voorraad. Hij zou dan besteld moeten worden vanaf het hoofdkantoor, en die neemt nooit produkten terug.

• Taab
hmm vind ik als ik eerlijk moet zijn een beetje een K*T service.... Nja aan de anderkant ze maken kosten voor een product dat je maybe niet koopt..

maar dan nog een beetje klant vriendelijkheid kan geen kwaad. En volges mij raak je die dingen op den duur toch wel kwijt

Maar ik persoonlijk heb eigenlijk wel goeie ervaringen met de mycom. Buiten het feit dat ze wel is duurder zijn.. Maar ik zou zeggen als er eentje bij je in de buurt zit.. Ga gewoon een keertje langs :)

Ze hebben mij en me pa altijd goed geholpen.. Bijv toen we bezig waren met een draadloos netwerk werd er speciaal een werkwijze voor ons uitgeprint (toen ik got nog niet kende :P )

maar ik zou zeggen probeer het gewoon nog bij meer winkels :)

Verwijderd

Ik heb zelfs 2 mycoms bij mij in de buurt zitten. Maar toen ik er laatst was stonden er geen enkele 20" of grotere modellen.

Weet iemand eigenlijk of its een homepage heeft? de voor de hand liggende www.its.nl werkt helaas niet, en in google zoeken is nogal lastig omdat its zo'n algemene term is.

• Taab
hmm zou je moeten vragen of ze niet iets van het centrale magazijn ofzo kunnen bestellen :)

It's

Suc6 :)

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 22:41
Bij de MyCom in Alkmaar (kijk voor adres op website), heb ik de 213T tot 3 keer toe gezien. Was eind december 2 keer en 1 keer begin januari. Weet niet waar je woont, maar voordat je heen gaat zou ik misschien voor de zekerheid even bellen of ie er nog steeds staat.

iPhone 16 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

• Priet

Priet

Ben vandaag even langs de MyCom in Utrecht gewandeld om even te vragen wat zij doen met dit soort schermen en pixelgaranties...

Ze hebben 'm niet op voorraad (wel een showmodel) en tegen betaling van één 'Service click' (twv €16,50) mag je daar ter plekke kijken of er geen dode (sub)pixels in het scherm zitten. Als je dat niet doet, mag je binnen twee weken de monitor om komen ruilen voor een nieuwe of kun je je geld terug vragen.

Helaas is de prijs van MyCom wat aan de hoge kant, maar je krijgt er wel een mooie service en garantie voor terug zonder dat je nog minstens €50,- aan een pixelgarantie kwijt bent :)

Verwijderd

Priet schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:31:
Ben vandaag even langs de MyCom in Utrecht gewandeld om even te vragen wat zij doen met dit soort schermen en pixelgaranties...

Ze hebben 'm niet op voorraad (wel een showmodel) en tegen betaling van één 'Service click' (twv €16,50) mag je daar ter plekke kijken of er geen dode (sub)pixels in het scherm zitten. Als je dat niet doet, mag je binnen twee weken de monitor om komen ruilen voor een nieuwe of kun je je geld terug vragen.
Het is eigenlijk best wel triest dat je 16,50 moet bekijken om te zien wat je koopt. Aan de andere hand, een appel (no pun) proef je ook niet voordat je hem koopt en een wasmachine sluit je ook niet even ter plekke aan. Toch vind ik dat, zeker voor zo'n duur scherm, ze hem wel even zo aan mogen sluiten voor je. Dat is toch een stukje service. Ik weet zeker dat het eenmans computer zaakje op de hoek van waar ik vroeger woonde dat wel had gedaan. Maar die eenmans zaken heb je haast niet meer.

Ik woon overigens in Amsterdam, dus zowel de mycoms daar, als die in Haarlem zijn dichtbij. Alkmaar en Hoofddorp is ook nog goed te doen.

• Priet

Priet

Ben ook niet van plan die €16,50 te gaan betalen, voor dat geld rij ik er drie keer heen met de auto...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:51:
[...]

Het is eigenlijk best wel triest dat je 16,50 moet bekijken om te zien wat je koopt. Aan de andere hand, een appel (no pun) proef je ook niet voordat je hem koopt en een wasmachine sluit je ook niet even ter plekke aan. Toch vind ik dat, zeker voor zo'n duur scherm, ze hem wel even zo aan mogen sluiten voor je. Dat is toch een stukje service. Ik weet zeker dat het eenmans computer zaakje op de hoek van waar ik vroeger woonde dat wel had gedaan. Maar die eenmans zaken heb je haast niet meer.

Ik woon overigens in Amsterdam, dus zowel de mycoms daar, als die in Haarlem zijn dichtbij. Alkmaar en Hoofddorp is ook nog goed te doen.
Als er dode pixels inzitten hebben zij er dus ook niks aan he. Dan zegt de koper ook van dat scherm wil ik niet, dus ik vind het wel begrijpelijk dat ze wat geld vragen voor pixelgarantie.

• Priet

Priet

Je verhaal gaat niet helemaal op, want voor de pixelgarantie zelf vragen ze niks. Ze vragen je alleen om €16,50 als je daar ter plekke wilt kijken of er een dode pixel in het scherm zit.

Als je er thuis achterkomt dat je een dode pixel hebt mag je 'm (binnen twee weken) ook nog gewoon omruilen :)

Verwijderd

Het is niet helemaal hetzelfde, maar bij de HEMA mag ik wel mijn gloei lampen testen voor ik ze koop. Mocht er dan eentje stuk blijken te zijn dan heeft de HEMA daar ook niks meer aan.

Nu kun je zeggen dat de kans groot is dat een scherm dode pixels heeft, maar de kans is dus blijkbaar ook groot dat een gloeilamp een defect heeft (niet werkt). Het is een stukje service van de HEMA zodat jij niet helemaal die lamp overnieuw hoeft in te pakken om er mee terug te gaan. Als dat ding het niet doet kom je er toch wel mee terug, dat kan dan liever zo snel mogelijk zijn.

Als ik weiger die 16.50 te betalen (niet om het geld, maar uit principe), dan kom ik dus lekker 3 keer terug met zo'n scherm. Kost mij tijd (en dus geld), kost hun tijd (en dus ook geld), want ze mogen tot 3 keer aan toe, of mischien wel vaker, mijn terug gebrachte produkt controleren op compleetheid en eventueel door mij aangebrachte beschadigingen. Dan mogen ze een nieuwe produkt uit het magazijn gaan halen, dit weer controleren op compleetheid, dit uit-checken etc.

Al met al zijn zij dus ook meer tijd kwijt dan dat suffe 1-click service bedrag als ik er vaak mee terug kom. Wees dan gewoon een man (of vrouw) en bewijs ter plekke dat jou produkt goed is.

Verwijderd

Mediamarkt Amsterdam heeft de 213T uitgepakt staan in de wand en de laatste keer dat ik er was hadden ze er 5 op een pallet op voorraad staan, je mag je scherm daar ook ter plekke controleren op dode pixels, zie de openingspost van het 19" inch monitoren topic .

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-08 20:59
Pagina: 1