Toon posts:

internet delen in win2000 / xp werkt niet 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met internet delen in mijn netwerk. Ik zit hier achter een netwerkserver (nu nt4). Om het internet te delen binnen het netwerk gebruik ik de DHCP server van Winroute. Onder NT4 geen probleem, maar als ik nu win2000 of winxp op de server installeer dan kan ik in het netwerk niet meer inloggen op hotmail.com. Verder werkt alles binnen het netwerk, chatclients (msn, icq) ftp server en client, p2p programma's .... alles doet het .... Ook de site hotmail.com komt gewoon door, maar als ik dan mijn login gegevens invul en op ok klik, dan komt ie niet meer verder. Op de server is het echter geen probleem .. .daar kan ik probleemloos in hotmail inloggen.
Ook zonder winroute te gebruiken, dus "normaal" internet delen via windows loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Tis dus niet winroute volgens mij.
ik heb dit op verschillende computers in mijn netwerk gechecked. Ook een vriend van mij heeft dit thuis bij een andere provider (xs4all) gechecked en hij liep tegen hetzelfde probleem aan.
Weet iemand hier meer over ???

Alvast bedankt ....