ik heb een pc met win98Se. Als ik het NETBEUI protocol heb geinstalleerd wil windows niet meer opstarten, hoe kan dit??? HELP
da's heel vreemd. zijn je cabfiles misschien beschadigd? heb je ze op hdd staan of trek je de files bij het installeren van netbeui van de originele windows cd af?
als ze op hdd staan zou ik je adviseren om de cabfiles te vervangen door originele files van de cd. daarna in safe mode opstarten en proberen om de netbeui zooi uit je netwerkproperties te gooien.
daarna weer normaal opstarten en opnieuw proberen om netbeui toe te voegen. als dat weer niet lukt moet je misschien eens een verse install van win98 over de bestaande install heen gooien. levert ook wel eens een goed resultaat op.
als ze op hdd staan zou ik je adviseren om de cabfiles te vervangen door originele files van de cd. daarna in safe mode opstarten en proberen om de netbeui zooi uit je netwerkproperties te gooien.
daarna weer normaal opstarten en opnieuw proberen om netbeui toe te voegen. als dat weer niet lukt moet je misschien eens een verse install van win98 over de bestaande install heen gooien. levert ook wel eens een goed resultaat op.
Wie wil er nu eigenlijk NetBeui gebruiken.
Erg onveilig en absoluut niet nodig.
Aan TCP/IP heb je genoeg.
Maar ook IPX is genoeg.
CU
]-[enk..
Aan TCP/IP heb je genoeg.
Maar ook IPX is genoeg.
CU
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
weer zo eentje die het verschil tussen netbios en netbeui niet helemaal begrepen heeftWie wil er nu eigenlijk NetBeui gebruiken.
simpel gesteld: netbeui is een protocol. netbios is een vorm van informatie die via dat protocol kan worden verstuurd. netbios werkt niet alleen via netbeui maar ook over andere protocols zoals tcp/ip.
Verwijderd
ja precies.... dus is tcp/ip ook voldoende en heb je voor goede communicatie over je netwerk geen netbeui nodig
Verwijderd
Klopt, je hebt het niet nodig, maar Netbeui kan wel positief uitwerken op de snelheid van je LAN. Het heeft nl. een stuk minder overhead.Op dinsdag 19 december 2000 23:20 schreef LOD het volgende:
ja precies.... dus is tcp/ip ook voldoende en heb je voor goede communicatie over je netwerk geen netbeui nodig
Bij mij gebruik ik TCP/IP en Netbeui samen. TCP/IP voor de internettoepassingen en Netbeui voor bestands- en printerdeling.
Dit schijnt trouwens ook meteen wat veiliger te zijn.
netbeui is idd sneller en iets veiliger omdat het niet routable is. dus kun je niet vanaf het internet verbinding maken met een machine die netbeui als enige protocol gebruikt.
dat maakt het protocol bijvoorbeeld perfect voor een fileserver op je netwerk die absoluut niet benaderbaar mag zijn vanaf het internet.
bovendien is netbeui ook vrij probleemloos omdat je er niks aan in hoeft te stellen.
dat maakt het protocol bijvoorbeeld perfect voor een fileserver op je netwerk die absoluut niet benaderbaar mag zijn vanaf het internet.
bovendien is netbeui ook vrij probleemloos omdat je er niks aan in hoeft te stellen.
Netbeui soms wel makkelijk als je binnen je netwerk Win98 en Win2k hebt, als je dan op je Win98 machine het protocol als standaard insteld kunnen de machines elkaar wel goed vinden in network neighboorhood.
Besides: dat zijn compu niet meer opstart heeft niets met Netbeui te maken, maar met Windhoos
Besides: dat zijn compu niet meer opstart heeft niets met Netbeui te maken, maar met Windhoos
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Wat is er dan fout met windows??? NetBEUi protocol werkt wel foutloos op me realtek netwerkkaart waarmee ik internet verbinding heb.
Windows is eergister opnieuw geinstalleerd sinds dien heb ik problemen met me 32 bits pci bus fast ethernet adapter en NETBEUI is er dan iets fout gegaan tijdens windows installatie ofzo???
Windows is eergister opnieuw geinstalleerd sinds dien heb ik problemen met me 32 bits pci bus fast ethernet adapter en NETBEUI is er dan iets fout gegaan tijdens windows installatie ofzo???
ja, ligt aan je windows installatie en niet aan netbeui zelf, dus het beste is om gewoon ff opnieuw te installeren. waarschijnlijk is er gewoon ergens een bestandje corrupt geraakt ofzo.
Tcp/Ip heb je het probleem als je hd's (gedeeltelijk) gaat sharen. dat iedereen die probeert op je comp te komen heel makkelijk in dat gedeelte van de hd kunnen komen en alles veranderen en of deleten. en daar gebruik je netbeui voor.Aan TCP/IP heb je genoeg.
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Daar gebruik je NTFS voor en IPsecOp woensdag 20 december 2000 12:32 schreef dreamer het volgende:
[..]
Tcp/Ip heb je het probleem als je hd's (gedeeltelijk) gaat sharen. dat iedereen die probeert op je comp te komen heel makkelijk in dat gedeelte van de hd kunnen komen en alles veranderen en of deleten. en daar gebruik je netbeui voor.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Sinds wanneer bind jij file and printer sharing op je internet kaart/modem/adapterOp woensdag 20 december 2000 12:32 schreef dreamer het volgende:
[..]
Tcp/Ip heb je het probleem als je hd's (gedeeltelijk) gaat sharen. dat iedereen die probeert op je comp te komen heel makkelijk in dat gedeelte van de hd kunnen komen en alles veranderen en of deleten. en daar gebruik je netbeui voor.
via tcp/ip willen de pcs elkaar niet vinden, ze zitten in dezelfde werkgroep en hebben een eigen ip adres. Ze staan verbonden doormiddel van een crosscable, hoe moeten ze elkaar dan vinden.wat doe ik fout
Pagina: 1