Toon posts:

rare opstart van me pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry als dit in de verkeerde topic staat, ben net nieuw hier..

ik heb zins de afgelopen 2 dagen een vreemd probleem met mijn pc, als ik wil opstarten moet ik mijn aan en uitknop een tijdje ingedrukt houden, in die tijd maakt i ook de hele tijd een raar soort geluid. ( bijna het zelfde geluid als van een auto wat niet wilt starten) is dit ook eens bij jullie voor gekomen? wat kan het zijn, ik heb geen vlauw idee, ik heb alle onderdelen van me pc al nagekeken en schoon gemaakt, maar kan visueel niks verkeert zien ;(

systeem..
p4 3.2 ghz
epox EP-4PCA3+
1024 mb ddr ram
club 3d ati 9700 pro
120 gb maxtor schijf
Enhance Ultra Quiet Voeding 460 watt

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Alle kabels al gecontroleert? Klinkt alsof de voeding last heeft van een koude start....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb ik ook gedaan, ik heb zels gister allemaal nieuwe kabels gehaald had eerst platte kabers( stond niet mooi) dus heb ik nu allemaal round cables gehaald

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 00:34

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Klinkt als een probleem met de startmotor :+

Serieus:

In de meest logische manier van benaderen zie ik voor zover ook alleen maar potentiele problemen bij de voeding. Heb je het al eens met een andere voeding geprobeerd?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik even gaan proberen, dan haal ik gewoon hier om de hoek bij de pc zaak zoon goedkope q tec voeding halen kijken of dat lukt..
thx

Verwijderd

ik denk dat dat rare geluid afkomstig is van een fan die uit balans is of zoiets

dat je de aan/uit knop ingedrukt moet houden ligt aan het ontbreken van ACPI drivers/instellingen

suc7

edit: heb je het alleen bij het aanzetten ??? dan zal er denk ik iets van een delay aanstaan in het BIOS

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 12:29 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 12:27:
dat kan ik even gaan proberen, dan haal ik gewoon hier om de hoek bij de pc zaak zoon goedkope q tec voeding halen kijken of dat lukt..
thx
Ik zou niet een Q-tec voeding kopen, omdat die dingen niet stabiel zijn. opgegeven vermogen is vaak piekvermogen etc. Probeer dus een andere A-merk voeding en controleer de kabels van je kast zelf

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Als jij het niet kan horen kunnen wij het ook niet horen 8)7

Dus, leg je oor eens goed te luister en schakel telkens een fan uit (case fan's, cpu fan VGA fan), op die manier moet je de herrie wel thuis kunnen brengen. Let er wel op dat je de fan's, met name die v.d. cpu en de vga kaart, maar heel even uitschakelt :) Als je meerdere disken hebt, koppel dan de non-OS disk ook van tevoren los.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:19
Misschien dat je iets te weining vermogen hebt dus start eens helemaal kaal.

dus zonder fans, cdrom, geluidskaarten.

enkel je vid kaart, proc, boot disk.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Voeding die het niet aankan of misschien een instelling in het BIOS?

Meh ...

Pagina: 1