Een tijdje geleden werd me gevraagd om voor iemand een huiskamer systeem in elkaar te zetten. De set moet zilvergrijs zijn, een tv-kaart hebben en uiteraard lekker stil zijn. In dat kader heb ik het topic Zilveren toetsenbord/muis/speakers (waar/welk?) gestart. Op dat moment was ik uitgegaan van een Abit barebone maar naar aanleiding van de megatest in de c't van Mei 2004 heb ik die laten vallen.
Ik wil dit systeem nu gaan bouwen op basis van een Soltek Qbic EQ3401 barebone, de aluminium A-versie:

De reden dat ik voor deze barebone heb gekozen zijn:
- de geluidsproduktie is laag
- de (beige) drives zitten achter een klepje
- hij heeft een vrij AGP en PCI slot
Hierover heb ik 3 reviews gelezen:
Anandtech
Hardwareonline.be
Nog een andere vage site
En natuurlijk de site van de maker bekeken: Soltek.
Nu heb ik nog een paar vragen over de compatibiliteit van onderdelen, daarom heb ik dit topic gestart. Ik ben benieuwd wie dit systeem heeft en voor welke componenten je hebt gekozen.
Ik wil dit systeem nu gaan bouwen op basis van een Soltek Qbic EQ3401 barebone, de aluminium A-versie:

De reden dat ik voor deze barebone heb gekozen zijn:
- de geluidsproduktie is laag
- de (beige) drives zitten achter een klepje
- hij heeft een vrij AGP en PCI slot
Hierover heb ik 3 reviews gelezen:
Anandtech
Hardwareonline.be
Nog een andere vage site
En natuurlijk de site van de maker bekeken: Soltek.
Nu heb ik nog een paar vragen over de compatibiliteit van onderdelen, daarom heb ik dit topic gestart. Ik ben benieuwd wie dit systeem heeft en voor welke componenten je hebt gekozen.
- Omdat de 5.25" drives achter een klepje zitten moet het drive-eject knopje op de goede plaats zitten. Is dit het geval met bijvoorbeeld een NEC ND-2500, Pioneer DVR-107D of een LiteOn LDW-812S?
- Uit de hardwareonline.be-review blijkt dat de PCI-kaart tegen de onderste 5.25" drive aan kan komen. Ik overweeg een Hauppauge Win/TV Theater of een Pinnacle PCTV Pro. Wie gebruikt zo'n kaart en past het?
- Ik wil er een snelle maar betaalbare videokaart in doen maar die mag geen grote koeler er op hebben ivm. de ruimte. Zou bijvoorbeeld een Geforce FX 5600XT daar aan voldoen? Welke videokaart heb jij er in zitten?