Toon posts:

[MSN] Inlog problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele LAN, hubje, 4 computers, klaar... Geen portinstellingen etc. (al moet dit wel gebeuren...» routertje)

Nu heb ik de laatste tijd het probleem dat hij op het netwerk, niet met MSN wil aanmelden, en dit alleen maar op 1 PC, en niet 3 tegelijk.

Er word geen foutmelding weer gegeven, hij probeert zich aantemelden, dit lukt niet, en keert terug naar het scherm met de knop "Aanmelden"

Clienten zoals dMSN, en aMSN ondervinden dit probleem vaak ook, al gebruik ik ze liever totaal niet, omdat ze toch allebei niet echt lekker werken.

Wat kan hier het probleem van zijn? Soms doet hij het wel, soms opeens weer niet. Opstarten van de client-pc, en de server wil soms nog wel eens helpen, maar het is niet altijd het handigste om te doen.

Heeft er iemand een reden voor, of een oplossing?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zegt zelf al geen poortinstellingen. Dan pakt MSN dus poort 80 standaard. En dat betekent dus ook dat ie op het IP van je router en poort 80 connect. Dan vind ik het niet gek dat als er 1 msn aan staat, de rest niet wil...hoe moet die router nou weten voor welke client msn-verkeer bestemd is? Denk dat je toch aan het poortmappen moet gaan. Zie FAQ van NT daarvoor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb GEEN Router, gewoon een Hub.... en MSn connecten zonder enige instelling doet ie al een jaar of 3... sinds 2/3 weken kloot hij een beetje, met het niet willen aanmelden.

Verwijderd

Euh, dus je hebt gewoon een pc die verbonden is met internet, en een hub en de andere die ook aangesloten zijn op die hub verbinden dus via die ene pc :?

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets;'

PC1 - Server = Connected aan internet, internet geshared

PC2, PC3, PC4 - Clienten = Connected via Hub, aan de 'server' die het internet shared