usb -> parallel kabel op usb printer server?

Pagina: 1
Acties:

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12 07:39
Op moment heb ik thuis alweer een behoorlijk verouderd netwerk liggen.
De router heeft moeite met de 2mbit snelheid van adsl dus tijd voor vervanging :Y) .

In de afgelopen 3 jaar is er veel veranderd ben ik achter gekomen.
En had zelf de volgende modem - router - wifi - printerserver op het oog.
http://tornado.nl/asp/pro...nu=products&productid=134
(als iemand een ander merk weet met dezelfde specificaties hoor ik dat ook graag)

Deze modem wifi combinatie heeft een usb printerport. Ik heb alleen een parallele printer (hp officejet r45) staan. De huidige router heeft wel een parallele printerport dus nu heb ik dat probleem niet en kan ik over netwerk gewoon printen (niet scannen, maar dat is logisch).
De makkelijkste oplossing en tevens de goedkoopste lijkt me een usb naar parallel kabel ertussen te hangen.
Zelf had ik deze op het oog: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=301

Alleen vroeg ik me af of dit gaat werken?

Want voor windows moet er software geinstalleerd worden voor zo kabel, maar in de router kan dat niet.

Alvast bedankt :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Dat met dat usb verloop kabeltje moet volgens mij werken.

Geen software voor nodig.

Abort, Retry, Quake ???

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Waarom wil je perse een alles in 1 oplossing hebben?
Kun je niet beter een losse router (bijvoorbeeld die van US Robotics, die heeft nog een parallelle printerpoort) en een willekeurig AP nemen?
Kun je meteen ook voor iets betere kwaliteit WiFi gaan, bijvoorbeeld met een Linksys ofzo.

Verwijderd

Als ik mij niet vergis hoef je zo geen toeren uit te halen.
Koop een cross-cable en hang je oude router via een LAN-poort aan de nieuwe router. Je kan dan nog steeds printen naar die oude router, dan ben je zeker dat het werkt, en je hebt een USB-printserver vrij voor als je later een nieuwe printer wil.

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12 07:39
BredeP schreef op 07 mei 2004 @ 12:12:
Waarom wil je perse een alles in 1 oplossing hebben?
Kun je niet beter een losse router (bijvoorbeeld die van US Robotics, die heeft nog een parallelle printerpoort) en een willekeurig AP nemen?
Kun je meteen ook voor iets betere kwaliteit WiFi gaan, bijvoorbeeld met een Linksys ofzo.
Dat heb ik nu idd. Nu heb ik een los modem, los accesspoint en losse router.
Maar dat zijn dus 3 apparaten en 3 stroomconnectors en allemaal veel ruimte.

Het mooiste zal ik het vinden als het allemaal gecombineerd was.
Nu had ik zelf ook al lopen denken over een us robotics modem wifi combinatie met een losse printerserver eraan. Maar de prijs loopt dan in een keer heel erg hoog op.

Verder hoeft de wifi bereik niet zeer hoog te zijn. 20 meter is genoeg.
En ik vraag me af of me pa zin heeft om meer dan €150 uit te geven als het huidige ook nog werkt (en alleen af en toe hangt).