Toon posts:

[XP] welke index.dat cleanen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maakte voorheen altijd gebruik van window washer om de index.dat te cleanen omdat er vaak dingen bleven staan in de adres balk (got topics meestal) ik heb in windows gezocht naar files met index.dat als naam, hij vindt er best wel wat, maar als ik ze handmatig wil cleanen dan helpt dit voor geen meter, terwijl dit met window washer wel lukte, welke files moet ik cleanen en hoe ?
Handmatig de file editten heb ik niet zoveel zin in.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mag ik vragen waarom je deze bestanden wilt cleanen? Waarom maak je overigens geen gebruik van WindowWasher als dat je al zo goed hielp?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 07 mei 2004 @ 12:07:
Mag ik vragen waarom je deze bestanden wilt cleanen? Waarom maak je overigens geen gebruik van WindowWasher als dat je al zo goed hielp?
Omdat ik geen oude meuk in me adres balk wil hebben, window washer is expired..

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eerst ook heb geprobeerd is om een plugin te maken in Window Washer zelf met daarin de verschillende index.dat's om die te cleanen, maar het werkte alleen als ik "Bleach index.dat on startup" aanvinkte, maar dat wilde ik niet, dus had ik in window washer die plugin gemaakt, maar die cleaned dus niet, welke index.dat's moet ik hebben en hoe clean ik ze.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 13:04 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De index.dat staat in "%Userprofile%\Temporary Internet Files\" - daaronder staan een aantal (hidden) sub directories die je vanuit de explorer niet kan zien (wel vanuit een cmd.exe prompt) - daar de index.dat wissen moet helpen.

Echter - die index.dat is altijd in use en echt wissen kan je hem dus niet. Eventueel zou een utility als 'inuse.exe' de file kunnen wissen :)

Verwijderd

Als het je zuiver om het autoaanvullen van adressen in de adresbalk gaat:

tools --> internet options --> clear history

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 14:09:
Als het je zuiver om het autoaanvullen van adressen in de adresbalk gaat:

tools --> internet options --> clear history
Dat is mij bekend ja.. alleen daar haal je soms niet alles mee weg.

Verwijderd

Heb hier zelf ook een programma voor namelijk MRU-Blaster.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 09:42
In w98 kan je windows mappen(met inhoud) die je niet kan verwijderen wel renamen en als je daarna w98 opnieuw opstart heeft ie nieuwe verse mappen gemaakt met een nieuwe index.dat etc, en kan je de oude map deleten.

Werkt iig met deze mappen.
Cookies
History
Temporary Internet Files

Werkt waarschijnlijk ook in xp, geen garantie dus maak backups.
Pagina: 1