Tiscali Prepaid, what is the catch?

Pagina: 1
Acties:

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 11:51
Ik zie dat Tiscali nu een 4096 down/640 up ADSL verbinding biedt voor nog geen €20 per maand. Er zijn voor zover ik kan zien 2 bijzonder voorwaarden aan verbonden:
- Het abonnement wordt aangegaan voor 18 maanden
- Het gehele bedrag voor deze periode moet vooruit worden betaald.

Lijkt mij een mooie aanbieding, weet iemand andere bezwaren?
Tiscali lijkt mij niet direct een club waarbij je binnen afzienbare tijd met faillisement moet rekening houden.

edit:

begin em te begrijpen:
Je krijgt voor 18 maanden ADSL voor weinig (19,94 euro), waar je dus anderhalf jaar niet meer naar omkijkt. Na die periode wordt het contract, in tegenstelling tot normale abonnementen met eenzelfde periode = 18 maanden verlengt, a 50 euro!!
Dus ineens een kostenpost van 900 euri |:(
Het is dus inderdaad tricky.

[ Voor 28% gewijzigd door Stiegl op 10-05-2004 15:36 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
The Cheese schreef op 07 mei 2004 @ 11:56:

Lijkt mij een mooie aanbieding, weet iemand andere bezwaren?
Tiscali lijkt mij niet direct een club waarbij je binnen afzienbare tijd met faillisement moet rekening houden.
Maar zo lees ik wel een club waar service onder het dieptepunt hangt bij problemen/storingen.

Dus dan heb je 18 maanden een contract, en straks 18 maanden problemen. Een torenhoge telefoonrekening voor het bellen van helpdesk. En 18 maanden ergernis misschien wel.

Als alle andere gerespecteerde ISP's een soortgelijk product tussen 60 en 90 euro aanbieden en er komt er 1 met 20 euro ... dan denk je toch gelijk van 'dat kan niet goed gaan'.

Goedkoop --> duurkoop IMHO (maar we blijven hollanders)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op 07 mei 2004 @ 12:00:
[...]

Maar zo lees ik wel een club waar service onder het dieptepunt hangt bij problemen/storingen.

Dus dan heb je 18 maanden een contract, en straks 18 maanden problemen. Een torenhoge telefoonrekening voor het bellen van helpdesk. En 18 maanden ergernis misschien wel.

Als alle andere gerespecteerde ISP's een soortgelijk product tussen 60 en 90 euro aanbieden en er komt er 1 met 20 euro ... dan denk je toch gelijk van 'dat kan niet goed gaan'.

Goedkoop --> duurkoop IMHO (maar we blijven hollanders)
Heb jij die ervaringen dan met Tiscali??
Ik ben nu ruim een half jaar bij Tiscali, daarvoor @home, en ik heb nog niet één keer met de helpdesk hoeven te bellen.
De verbinding is erg stabiel, ik haal altijd bijna het maximum voor zowel down en upload.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ze hebben goede zaken gedaan met aandelen World Online en willen ons mee laten profiteren. :P

Maar dit had je ooit ook met 'gewoon' internet. Daar moest je ook voor betalen. Toen kwam Wish dacht ik met voor een euro of 20 oneindig lang inbelabonnement. Wie weet wat er nog gaat komen.

edit:
Er is een datalimiet van 20gb. Hierboven betaal je 50 cent per 100mb. 5 euro per gb dus.
En het gaat niet over het KPN netwerk.

[ Voor 26% gewijzigd door GlowMouse op 07-05-2004 12:33 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Damn mooie aanbieding eigenlijk. Probleem kun je bij elke provider verwachten btw het is maar beetje geen geluk hebben denk ik.... zelfs aangeprezen Demon geeft problemen....

Alleen ik zou checken wat hun data limiet zijn... bijvoorbeeld FUP dan is het ok maar 20GB per maand ofzo dan zou ik het niet nemen...

Mijne Demon abo loopt binnenkort af... misschien goed idee om over te stappen...

--edit----

Hehe net te laat die edit hierboven gelezen.. kijk das weer adertje onder gras.. dus niet doen als je heel veel download zoals ik.. ik download min 50gb per maand

[ Voor 19% gewijzigd door DJkim op 07-05-2004 12:22 ]

Lucky Goldstar

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 11:51
Ok, die datalimiet had ik gezien, maar ik zal niet snel boven de 20GB komen. Ik heb laatst bij iemand anders ook een Tiscali abbo afgesloten, en de ervaringen zijn tot nu toe positief. Aansluiting in 2 weken, helpdesk nog niet nodig gehad (is trouwen wel gratis.)

off topic: Ik ben op zoek naar een andere provider dan Planet, wil van deze ADSL af, maar nu blijkt mijn contract per december weer met een jaar verlengt te zijn. Ik zit er nu dus weer een jaar aan vast :( .

Ben eigenlijk vooral op zoek naar dit soort addertjes van Tiscali.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

Die addertjes zijn er dus wel, maar niet precies zoals de TS beschrijft.

Hoe je het ook wendt of keert, je betaalt altijd rond de 30 euro per maand ipv van 19,95. Het abonnement is namelijk geldig voor 1 jaar en wordt telkens met 1 jaar verlengd. Dus je betaalt vooraf eenmalig die 360 euro. Vervolgens kan je kiezen of je je abonnement na een jaar laat stoppen (dus eigenlijk 360 euro voor 12 maanden) of dat je het abonnement nog een jaar door laat gaan en de laatste 6 maanden 50 euro per maand extra betaalt (dus 660 euro voor 24 maanden). Je kan niet na 18 maanden stoppen.

Bovendien krijg je helemaal geen gratis usb modem, want die werkt niet bij deze snelheid. Je bent dus verplicht om voor 30 euro extra een ethernet modem aan te schaffen.

Ze beloven je dus iets dat ze niet leveren (een gratis modem) en ze houden expres informatie achter om je te laten geloven dat je na 18 maanden gewoon je abonnement stop kan zetten (of je moet het contract goed doorlezen).
Pagina: 1