Ik ben opzoek naar een nieuwe audio-systeem. Google-machtig als ik ben natuurlijk samen met mate al research gedaan over wat een goede koop zou zijn. Dit is wat ik zou willen, voor een budget van 500/600 euro.
-Een Receiver met genoeg in/uitgangen
-Front Speakers
-Center Speaker
-Subwoofer
Er zijn een aantal dingen die ik belangrijk vindt:
- Ik wil geen muziek spelen over de 5.1 speakers, dus de receiver moet twee speaker-setups aan kunnen sturen (voor audio alleen de twee normale speakers bijv, voor normaal 2-kanaals stereo geluid).
- Goede speakers, die ook nog een betaalbaar zijn, en binnen het bduget vallen.
- Genoeg in en uitgangen op de receiver.
- Receiver moet wel laatste standaarden ondersteunen, graag een nieuwer model.
Het uiteindelijke lijstje dat ik heb opgesteld is dit:
JVC RX-6042 - Receiver - URL IMG
JVC SP-CR300WD - Front en Center speakers URL IMG
JVC SP-DW103 - Subwoofer URL IMG
Mijn Sony (jaja) speakers als Rear
Ten eerste is de keuze van het gebruik van mijn oude speakers als rear een goede keuze? Of kan ik deze beter als front gebruiken. Ik weet niet welke speakers in een 5.1 setup belangrijker zijn.
En verder, is dit een goede keuze qua receiver en speakers voor deze prijs? Of zijn deze speakers gewoon te mager, en het uiteindelijk niet waard, en kan ik beter meer uitgeven voor een veel beter resultaat. De sony speakers gaan nog wel vervangen worden ooit, maar daar is het budget nu niet toereikend voor.
Graag een reactie van iemand die me even advies wil geven, bedankt!
-Een Receiver met genoeg in/uitgangen
-Front Speakers
-Center Speaker
-Subwoofer
Er zijn een aantal dingen die ik belangrijk vindt:
- Ik wil geen muziek spelen over de 5.1 speakers, dus de receiver moet twee speaker-setups aan kunnen sturen (voor audio alleen de twee normale speakers bijv, voor normaal 2-kanaals stereo geluid).
- Goede speakers, die ook nog een betaalbaar zijn, en binnen het bduget vallen.
- Genoeg in en uitgangen op de receiver.
- Receiver moet wel laatste standaarden ondersteunen, graag een nieuwer model.
Het uiteindelijke lijstje dat ik heb opgesteld is dit:
JVC RX-6042 - Receiver - URL IMG
JVC SP-CR300WD - Front en Center speakers URL IMG
JVC SP-DW103 - Subwoofer URL IMG
Mijn Sony (jaja) speakers als Rear
Ten eerste is de keuze van het gebruik van mijn oude speakers als rear een goede keuze? Of kan ik deze beter als front gebruiken. Ik weet niet welke speakers in een 5.1 setup belangrijker zijn.
En verder, is dit een goede keuze qua receiver en speakers voor deze prijs? Of zijn deze speakers gewoon te mager, en het uiteindelijk niet waard, en kan ik beter meer uitgeven voor een veel beter resultaat. De sony speakers gaan nog wel vervangen worden ooit, maar daar is het budget nu niet toereikend voor.
Graag een reactie van iemand die me even advies wil geven, bedankt!