Toon posts:

Audiosetup, advies gevraagd (JVC RX-6042)

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe audio-systeem. Google-machtig als ik ben natuurlijk samen met mate al research gedaan over wat een goede koop zou zijn. Dit is wat ik zou willen, voor een budget van 500/600 euro.

-Een Receiver met genoeg in/uitgangen
-Front Speakers
-Center Speaker
-Subwoofer

Er zijn een aantal dingen die ik belangrijk vindt:
- Ik wil geen muziek spelen over de 5.1 speakers, dus de receiver moet twee speaker-setups aan kunnen sturen (voor audio alleen de twee normale speakers bijv, voor normaal 2-kanaals stereo geluid).
- Goede speakers, die ook nog een betaalbaar zijn, en binnen het bduget vallen.
- Genoeg in en uitgangen op de receiver.
- Receiver moet wel laatste standaarden ondersteunen, graag een nieuwer model.

Het uiteindelijke lijstje dat ik heb opgesteld is dit:
JVC RX-6042 - Receiver - URL IMG
JVC SP-CR300WD - Front en Center speakers URL IMG
JVC SP-DW103 - Subwoofer URL IMG
Mijn Sony (jaja) speakers als Rear

Ten eerste is de keuze van het gebruik van mijn oude speakers als rear een goede keuze? Of kan ik deze beter als front gebruiken. Ik weet niet welke speakers in een 5.1 setup belangrijker zijn.

En verder, is dit een goede keuze qua receiver en speakers voor deze prijs? Of zijn deze speakers gewoon te mager, en het uiteindelijk niet waard, en kan ik beter meer uitgeven voor een veel beter resultaat. De sony speakers gaan nog wel vervangen worden ooit, maar daar is het budget nu niet toereikend voor.

Graag een reactie van iemand die me even advies wil geven, bedankt!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 10:05

Priet

To boldly do what no one has..

Een behoorlijke schop, maar ik ben hier ook naar aan het kijken.

Wat ik zoal over de reciever gelezen heb lijkt me dit een prima dingetje. De front/center speakers lijken mij ook wel ok en niet te duur.

Ik heb geen monster van een kamer om van muziek te voorzien, zo'n 20m². Zijn deze speakers dan al overkill of moeten ze nog groter?

Als rear wil ik dan m'n oude JVC speakers gebruiken, die ik nu aan m'n JVC MX-D301T heb hangen. Dat zijn simpele 60W speakers, dat moet toch wel kunnen als rear, of moeten ze meer in verhouding staan met de front speakers?

Nog een vraagje: als ik voornamelijk muziek luister via deze set en zo af en toe een spelletje met surround geluid speel en zo nu en dan een DVD-tje kijk, is een subwoofer dan meteen aan te raden? Is het alleen leuk voor bij de ontploffingen en dergelijke of heb je er tijdens het luisteren naar muziek ook nog echt wat aan, naast die CR300WD front/center speakers?

Een heel verhaal, maar ik wil eens goed om me heen kijken en informeren naar het apparaat dat m'n stereo gaat vervangen, ik word onderhand GEK van die ruis!! 8)7 En aangezien ik toch nooit gebruik maak van m'n cassetedeck en cd-speler kan ik net zo goed voor een reciever gaan, toch?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 11:55:
Ik ben opzoek naar een nieuwe audio-systeem. Google-machtig als ik ben natuurlijk samen met mate al research gedaan over wat een goede koop zou zijn. Dit is wat ik zou willen, voor een budget van 500/600 euro.

-Een Receiver met genoeg in/uitgangen
-Front Speakers
-Center Speaker
-Subwoofer

Er zijn een aantal dingen die ik belangrijk vindt:
- Ik wil geen muziek spelen over de 5.1 speakers, dus de receiver moet twee speaker-setups aan kunnen sturen (voor audio alleen de twee normale speakers bijv, voor normaal 2-kanaals stereo geluid).
- Goede speakers, die ook nog een betaalbaar zijn, en binnen het bduget vallen.
- Genoeg in en uitgangen op de receiver.
- Receiver moet wel laatste standaarden ondersteunen, graag een nieuwer model.

Het uiteindelijke lijstje dat ik heb opgesteld is dit:
JVC RX-6042 - Receiver - URL IMG
JVC SP-CR300WD - Front en Center speakers URL IMG
JVC SP-DW103 - Subwoofer URL IMG
Mijn Sony (jaja) speakers als Rear

Ten eerste is de keuze van het gebruik van mijn oude speakers als rear een goede keuze? Of kan ik deze beter als front gebruiken. Ik weet niet welke speakers in een 5.1 setup belangrijker zijn.

En verder, is dit een goede keuze qua receiver en speakers voor deze prijs? Of zijn deze speakers gewoon te mager, en het uiteindelijk niet waard, en kan ik beter meer uitgeven voor een veel beter resultaat. De sony speakers gaan nog wel vervangen worden ooit, maar daar is het budget nu niet toereikend voor.

Graag een reactie van iemand die me even advies wil geven, bedankt!
Kijk eens naar een combi van Onkyo receiver met een Canton Movie 10MX2 speakerset. Dan zit je kwa prijs bijna op hetzelfde nivo. Over het verschil in geluidskwaliteit kwa speaker kan ik niet oordelen daar ik (te) weinig naar deze speakers geluisterd heb. De versterkers zullen zeker niet onder doen voor JVC.

www.onkyo.net
www.canton.de (ook NL taalkeuze)

Carpe Diem

Verwijderd

ik heb een jvc gehad verleden jaar.
ben blij dat ik er weer vanaf bent.
dingen zijn niet echt zuiver kwa muziek .

zelf gebruik ik nu een pioneer voor audio

en geloof het of niet
maar ik gebruik nu een yamaha rp u200
dat is een 5x14watt rms versterker speciaal voor de pc (gebruikt usb verbinding)
met licht sony speakers er op (5.0 set)
en een jvc subwoofer

moet zeggen in games en audio erg leuk

de yamaha versteker kost bij correct rotterdam maar 80euro en is zeker geen miskoop. (let wel op dat je een digitalen verbinding heb met je pc kwa audio)

ben er dus zeer tevreden er over
totaal bedracht was 200euro