Toon posts:

Monitor geeft geen rood tinten weer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden middag,

k zit met een probleem. Mijn monitor geeft geen rood tinten meer. Alles wat rood is wordt zwart en alle kleuren worden een beetje groenig. Mijn vraag is komt dit door mijn grafische kaart of door de kabel van mijn monitor?

Als ik de kabel van mijn monitor omhoog trek (bij de grafische kaart) dan geeft hij wel goed beeld weer.

Ik zelf vermoed dat het door de grafische kaart komt. Maar het kan ook zijn dat er wat pinnetjes beschadigt zijn aan de kabel?

Alvast bedankt

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik denk dat er een paar draadjes en/of pinnetjes beschadigt zijn (afgaande op de beschrijving).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Ik heb hier zelf precies hetzelfde probleem en ik heb een aantal dingetjes geprobeerd:
[list]• Andere monitorkabel gekocht, hielp in mijn geval helaas niet, maar misschien bij jou wel
• Andere monitor aansluiten op videokaart, die deed het perfect
Als een andere monitor het wel gewoon doet op je videokaart dan is het die in ieder geval niet, ik zou in ieder geval eerst even een andere kabel proberen. Bij mij is m'n monitor gewoon gaar, dus dat wordt eens een nieuwe kopen :P

The devil is in the details.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-07 21:05
wat let je het te testen met een ander monitor / monitorkabel / videokaart???

beetje makkelijk zo...

kijk maar naar december hierboven

[ Voor 16% gewijzigd door MarZ_E op 07-05-2004 11:58 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het kan de grafische kaart bijna niet zijn aangezien je met bewegen weer goed beeld kan hebben. Dit is idd duidelijk een draadbreuk of slecht contact (door gebogen pinnetjes evt.)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik pak de blauwe connector beet en duw hem een beetje omhoog dan zijn de kleuren goed... dus kan het zijn dat de connector van me grafische kaart kapot is?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Probeer nou maar gewoon eens wat uit... Wij kunnen ook alleen maar gokken.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Okeey in ieder geval bedankt voor de informatie allemaal

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 11:58:
Maar ik pak de blauwe connector beet en duw hem een beetje omhoog dan zijn de kleuren goed... dus kan het zijn dat de connector van me grafische kaart kapot is?
Als dat zo is, is je openingspost wel verrot, want daarin stel je dat je de kabel beweegt!

Probeer een ander monitor en je weet het, zelfde probleem? dan is je grafische kaart kapot, zo moeilijk is het probleem toch niet?
Pagina: 1