[Probleem]Systeem start niet op

Pagina: 1
Acties:

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Het gaat om dit systeem:

Asus P4P800SE
Intel Pentium 2.8ghz 1mb cache
Sapphire Radeon 9600XT
Western Digital 120gb SATA
2 x 512MB DDR400 Corsair

Het systeem is nieuwe en start niet op, het geeft geen startup piep, maar laat wel alles opspinnen etc. Heb mobo omgeruild voor hetzelfde type omdat ik dacht dat deze de geest had gegeven. Dit mocht niet baten evenals nieuwe 2.8ghz processor.
Videokaart getest in ander systeem, werk perfect evenals het geheugen.
Ik ben totaal radeloos want ik heb alles vervangen en misschien staat er iets fout met de jumpers die ik al doorgenomen heb, maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.
Iemand enig idee?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Voeding :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je de hele hangen opstart troubleshooter doorgenomen :?

Al een kaal systeem geprobeerd, ander geheugen in je mobo (ivm compatibiliteit), pci videokaartje, etc ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• kropsla
Zou je idd bijna gaan denken, maar dit is een mooie Chieftec 360watt voeding. Ook heb ik bios gereset, maar ik kan natuurlijk proberen een andere voeding er aan hangen.

• kropsla
Turkish schreef op 07 mei 2004 @ 11:56:
Heb je de hele hangen opstart troubleshooter doorgenomen :?

Al een kaal systeem geprobeerd, ander geheugen in je mobo (ivm compatibiliteit), pci videokaartje, etc ;)
Het systeem geeft niet eens beeld dus moet dit niet liggen aan het geheugen, want zonder geheugen geeft het systeem wel degelijk beeld. Geheugen ook perfect is namelijk ook getest.

• bvk007
  • Laatst online: 12-08 13:11
probeer es een kaal systeem alles eruit dus, behalve videoplank, cpu en geheugen

• kropsla
Doe ik op het moment met andere voeding, nog steeds geen beeld :(

• Turkish

Turkish

zhé germans

kropsla schreef op 07 mei 2004 @ 11:57:
[...]

Het systeem geeft niet eens beeld dus moet dit niet liggen aan het geheugen, want zonder geheugen geeft het systeem wel degelijk beeld. Geheugen ook perfect is namelijk ook getest.
Dus als je geen geheugen in je systeem doet dan krijg je wel beeld :?
Als dat zo is dan zou ik toch maar eens ander geheugen proberen, niet omdat het kapot hoeft te zijn, maar omdat het niet compatible kan zijn me je moederbord en dat hij daarom niks doet

• kropsla
Ik bedoel dat een pc niet persee geheugen hoeft te hebben om beeld te geven ;) Beetje rare zinsbouw sorry:)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je met geheugen er in wel in je BIOS komen (met beeld)? Misschien ziet ie na geheugenverwisseling je AGPkaart wel niet, en staat ie standaard op pci.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kropsla
Hmm na bios-reset zou dit toch niet kunnen? Ik ga wel even een pci videokaart erin stoppen.

• kropsla
Ook geen resultaat :?

[ Voor 5% gewijzigd door kropsla op 07-05-2004 12:53 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
misschien stom of overbodig, maar heb je je IDE-kabels wel goed aangesloten? Ik had het ook met mijn mobo destijds dat hij alleen opspinde en verder niets deed.. bleek IDE kabels verkeerd om

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• kropsla
Ik heb geen ide-kabels aangesloten om het systeem zo kaal mogelijk te laten draaien, om zo makkelijker uit te sluiten wat wel werkt en wat niet.

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Geheugen in een ander slot wil ook wel eens helpen geloof ik :)
Cpu ff nakijken misschien of er geen bruine vlek op zit en stinkt?

• kropsla
Ja heb ik bij vorige cpu (ook nieuw en 2.8ghz) ook gedaan maar was perfect. Geheugen heb ik ook alles al mee geprobeerd!

Verwijderd

mm dit is wel een vaag probleem. Als ik jouw was zou ik eens het geheugen testen in de winkel en de cpu ook.

EN ZONDER GEHEUGEN GEEF EEN PC GEEEEEEN beeld!

Dan hoor je achterelkaar heele lange piepen!

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Als ik in jouw situatie zat, dan zou ik uitzoeken waarom er geen startup piep is.
Ik denk dat als dat bekend is, dat waarschijnlijk het probleem ook wel boven water komt.

Misschien hier wat aan?
En het mobo boekje. :)

[ Voor 27% gewijzigd door hemz op 07-05-2004 13:28 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Hoe zit het met je kast? Bouw eens een minimaal systeem op buiten je systeemkast en kijk of hij dan wat meer doet ;)

offtopic:
n0c3r, zonder Caps is je boodschap ook duidelijk en wat je zegt hoeft niet te gebeuren

Pagina: 1