Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om aankomend weekend een MP3 speler aan te schaffen voor in de trein. Begin zo langzamerhand een beetje kriegel te worden van m'n discman & cd-map. Waar ik naar opzoek ben is een MP3 speler waarbij ik geen extra software hoef te installeren om de files op de speler zelf te zetten. Dus gewoon een speler die ik zie in Explorer als een removeable harddisk of iets dergelijks & dan kan copy/pasten. M'n hele MP3 collectie is van de originele cd's opgenomen op 256Kbit, maakt dit nog wat uit? Kan elke MP3 speler hiermee overweg? Ik zie voor sommige spelers namelijk een beetje wazige informatie staan waar ik weinig mee kan.

Kan iemand me helpen met wat goeie voorbeelden opzoeken want ik kom er niet meer uit. Heb alles op Tweakers al afgezocht maar de vragen die ik heb worden daarin niet behandeld. Op andere sites is er ook maar weinig info te krijgen. Ik ben niet geintereseerd in accesoires (oordopjes heb ik zelf nog, Sony in-ear model, prima geluid), eventueel iets van een bandje om de speler om m'n nek te hangen.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:52

Dentheman

Zie signature

hiervoor is de search B) volgens mij best geschikt. Tik in: Mp3 speler en voila, tig vragen+antwoorden

Zie ondertitel

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Bijna alles wat je hier opnoemt, geld voor bijna elke mp3 speler :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Maar hoeveel mb wil je hebben dan? als je alles op 256 kbit heb is het niet slim 128 mb te nemen, dan ben je zo door je muziek heen...En wat is je budget...

Verwijderd

Topicstarter
Budget is rond de 200/250 Euro. Ik zou graag minimaal zo'n 2 cd's erop willen zetten, m'n hele MP3 database kopieer ik ook naar m'n werk dus net voordat ik naar huis ga kan ik er nog even snel wat opzetten. 256 MB lijkt me dus een minimum. Die Ipods lijken me ook erg handig, vooral omdat ik er dan superveel kan opzetten, maar weet niet of ik er superveel gebruik van zou maken & of het makkelijk mee te nemen is (misschien zo'n Ipod Mini). Maar dan zit je zoiezo vast aan Itunes of niet?

@Denman: Ik weet prima hoe ik de search moet gebruiken maar kan geen algemeen MP3 topic vinden waarin veel spelers staan. Misschien dat jij hier een link voor weet?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

http://www.kieskeurig.nl/...-portable&min=200&max=250 is misschien wel handig. Gewoon op een prijsvergelijkings site even kijken....

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
de iRiver IHP-100 is wel heel erg mooi, wordt door windows/mac altijd als een externe harddisk gezien zonder software te installeren.

Het is wel heel erg boven je budget klik, maar wel erg de moeite waard om voor door te sparen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net ergens iets over software voor de Ipod Mini. Het is niet nodig om Itunes te gebruiken, er zijn alternatieven. Wat is het nadeel van zo'n Ipod nou precies? 4 Gig opslag ruimte en dat ding gaat rond de 280 kosten, terwijl spelers van 512 MB meestal rond de 220-230 liggen. Zit hier een kwaliteitsverschil in? Snap niet echt dat voor zo weinig extra geld je zo veel ruimte erbij kan krijgen. Ik kan in principe nog best een maandje wachten als het echt zou moeten. Die Ipod Mini is ongeveer even groot als zo'n iRiver 190TC (welke me het meeste aanspreekt qua uiterlijk & formaat).

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
De 512MB spelertjes maken gebruik van flashgeheugen, wat heel wat duurder te produceren is dan harde schijfjes.
De reden waarom 512 dan ook niet in hdd vorm gegoten wordt, is ook simpel. Om een harde schijf te produceren, zit je vast aan een minimumkost, die dan weer duurder is dan flash van kleinere (<512MB) hoeveelheden geheugen.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
chris schreef op 07 mei 2004 @ 14:22:
de iRiver IHP-100 is wel heel erg mooi, wordt door windows/mac altijd als een externe harddisk gezien zonder software te installeren.

Het is wel heel erg boven je budget klik, maar wel erg de moeite waard om voor door te sparen!
iRiver rules _/-\o_

Heb zelf de iHP-120 :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:48
Anders zou je kunnen kijken naar een Creative MuVo2, deze heb je in 1.5gb en 4gb, ik heb zelf de 4gb variant, deze was 260 euro incl. verzending..
Het is een perfect spelertje, je hebt geen software nodig, maakt gebruik van usb2, er zit een beschermhoesje bij. Hij heeft verder niet zoveel poespas aan boord, maar als je daar toch niet van houd is dit een erg goeie speler.

voor meer info zou je evt. in dit topic kunnen kijken
[rml][ MP3-speler] Creative MuVo en MuVo2[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Sartsj op 07-05-2004 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik ga vanmiddag de stad in om een paar van die dingetjes in m'n handen te krijgen, kijken hoe het aanvoelt. Moet namelijk wel stevig zijn aangezien het veel tijdens reizen gebruikt gaat worden. Die iRiver vind ik toch het mooist eruit zien maar denk niet dat het geheugen voldoende zal zijn. Ik zit zo'n 3,5 uur per dag in de trein voor m'n werk, elke dag nieuwe muziek uploaden is geen probleem maar het zou fijn zijn als ik wat meer keuze daarin zou hebben. Die Muvo2 lijkt me eigenlijk prima voor gebruik, ik hoef er niet superveel opties op te hebben, zolang het maar m'n MP3's goed afspeelt (ik neem aan dat je op elke speler standaard kan zien welk nummer je afspeelt, noemen ze toch ID-Tag ofzo?). Mocht die Muvo2 toch niet helemaal zijn wat ik ervan verwacht, wacht ik nog even tot die Ipod gereleased wordt (zo'n 3 a 4 weken).
Pagina: 1