Toon posts:

Maxtor hdd problemen. :x

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik weet dat probleem al meerdere keren is aangekaart.
Toch maak ik er even een nieuw topic voor aangezien dit volgens mij net wat anders is. ( sorry als het verkeerd is :/ )
En aangezien ik nogal noob ben icm met hdd's heb ik ook behoorlijke n00b hulp nodig :D

Ik zal even mijn probleem voorleggen..

Ik heb 2 Maxtor hdd's.

1x 160 gb 8mb Cache
1x 120 gb 8mb Cache

Ik had 3 partities..

hdd 1 ( 160 gb )

1x 15gb ( windows )
1x 145gb ( data )

hdd 2 ( 120 gb )

1x 120gb ( data )

Deze laatste stond met 90gb data gevuld, 30gb leeg.Nou is een tijdje terug plots deze 90 gb data verdwenen,en wat ik overhield was 1 partitie van 30 gb.
Dit lijkt me de 30 gb die nog over was.

Partition Magic of andere data recovery tools zien de 90 gb niet eens.
Dunno wat ik nog kan doen :x

Ik heb een schone Windows XP prof. installatie van 3 dagen oud. ( zonder service pack 1 )
Nou, sinds gisteren is er plots nog een partitie verdwenen.Dit keer de 145 gb van mijn andere hdd.
Ik zit op dit moment op mijn werk en ben thuis GetDataBackNTFS aan het draaien om te kijken of ik eventueel nog wat data kan terug krijgen.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik in hemelsnaam alles terug krijgen???
Het gaat me niet zo zeer om de data aangezien het vrijwel allemaal vervangbaar is.Het ging voornamelijk om games / films / progjes etc.Maar ik wil mijn opslag ruimte weer terug!! :x

Iemand nog enig idee hoe ik dit op kan lossen..
En als iemand een idee heeft, kan je dit op een makkelijke manier uitleggen aangezien ik echt noob ben met dit soort dingen :D

Als jullie nog iets moeten weten hoor ik het graag.
Alvast heel erg bedankt voor alle hulp..

Mijn specs:

AMD xp2600+
Asus A7n8x mobo
512mb pc2700 ( Dane Elec )
Maxtor 160 gb 8 mb Cache
Maxtor 120 gb 8 mb Cache
Sapphire 9800 pro 128mb @ XT speeds
Creative Audigy 2
Samsung DVD-rom
NEC 1300A DVD-brander

( wat me opvalt, heb iets gelezen over dat Win xp zonder service pack1 niet meer dan 130gb kan?
Maar als dat het geval is, waarom werkte het een paar dagen lang dan wel.En de eerste partitie is verdwenen MET service pack 1 )

Thnx nogmaals voor alle moeite :(

Groetjes,

Pol

*edit*

ff wat typo's weggehaald ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 11:46 ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 14:49

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Dat met 120 gig klopt wel, ff update van mickysoft

::modbreak::
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO van is, wordt Microsoft genoemd. Daarnaast zit je toevallig niet op www.disney.com te posten. Laat deze trollende benaming dus voortaan achterwege? Dank je.

downloaden en de Maxtor patch voor grote harde schrijfen, te vinden bij Maxtro.com. Dit ten eerste.

Maar dan hoezo je schrijf in eens kleiner is, staat deze in de bios nog wel goed? Dus op 160 en 120 gig. Want als PQmagic het al niet ziet lijkt het me meer een hardware probleem c.q. bios. Wel de dos versie van PQmagic gebruik, liefst Versie 8 ofzo. Hoe heb je de hardeschrijfen aan gesloten? En je hebt voor dat dat gebeurde niks raars gedaan of meegemaakt (stroom storing ofzo)?

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 07-05-2004 14:32 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
now ik kan alleen zeggen dat ik ook zoiets gehad heb met een nieuwe schijf :(

gelukkig niet zoveel data kwijt,maar mijn schijf was dus niet goed suc6 :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zo aangesloten.

Primary Master : Maxtor 160 gb ( win xp )

Primary Slave : Samsung dvd-rom

Secundary Master : Maxtor 120gb ( data )

Secundary Slave : NEC1300A

Het vreemde is, pm ziet de 30 gig wel.Maar zegt dat het BAD is.De data die er op staat is gewoon bruikbaar.
Ik heb verder geen stroomstoringen gehad of zo..Ik merkte gisteren wel dat men hdd erg sloom was. Ik zal vanavond als ik thuis ben even een pic posten van Pm.
Hoe het er uit ziet. Misschien kunnen jullie daar iets mee.

Je hebt het ook over de bios, enig idee hoe ik datgene kan zien wat jij bedoeld??
Sorry, zoals ik al zei..Ben compleet newby met hdd's :(

@ Ascona.

Ik hoop dat ie niet kapot is :D
Altijd lastig als je data kwijt bent, maar het zijn gelukkig alleen games etc.Dus niet echt belangrijk.Vind dat ook niet het ergste, ik kan geen data meer kwijt.Das veel erger :D

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 14:49

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 14:09:Je hebt het ook over de bios, enig idee hoe ik datgene kan zien wat jij bedoeld??
Sorry, zoals ik al zei..Ben compleet newby met hdd's :(
Tijdens het opstarten krijg je de melding "Press DEL to enter Bios" dan druk je op DEL en je zit in het bios. Daar zie je meerdere "tapbladen" en op de eerste staan je harddisk gegevens. Zal wel op auto staan, dan moet je gewoon even kijken wat hij detecteerd.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:06
Je kan zo ff checken of ie kapot is hoor. Gewoon ff op de site van maxtor een tooltje downen.

Het heet powermax hier kan je hem downloaden.

Suc6!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 11:40:
heb ik ook behoorlijke n00b hulp nodig :D
Je zit hier verkeerd. Hier wordt van je verwacht dat je vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier in OM is dat dus OM FAQ / Beleid.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik in hemelsnaam alles terug krijgen???
Je bent al op de goede weg: GetDataBack (of natuurlijk aanverwante datarecoveryprogseltjes, als deze niet werkt). De FAQ van dit subforum is hier uitgebreid over. Neem daarin een kijkje onder het kopje "Hoe krijg ik verloren gaande data terug :)
Het gaat me niet zo zeer om de data aangezien het vrijwel allemaal vervangbaar is.Het ging voornamelijk om games / films / progjes etc.Maar ik wil mijn opslag ruimte weer terug!! :x
Sja, even opnieuw partitioneren en formatteren? Of anders debug / mbrwork op de schijf loslaten. Als dat op niets uitloopt, dan moet je de schijf maar eens testen op diens gezondheid en bij een negatieve uitkomst terugzenden naar de fabrikant. Ook dit staat allemaal in de FAQ van dit subforum beschreven onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?".

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 07-05-2004 14:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.