Hallo mensen,
Ik plaats mijn probleem maar hier, aangezien ik de oorzaak niet weet van het probleem. Gisteren heb ik mijn nieuwe behuizing binnengekregen voor mijn computer, een Chieftec kast. Gisteravond heb ik mezelf bezig gehouden met het overgooien van al mijn onderdelen naar mijn nieuwe kast, echter zat er al een 360 watt voeding in de nieuwe behuizing, dus die heb ik laten zitten.
Na alles netjes volgens het boekje overgezet te hebben, heb ik de computer aangezet. Alles ging naar mijn gevoel goed, ik verbaasde me over het feit dat de computer door de speakers ging spreken : 'Computer now booting from operating system'.
Dat kende ik nog niet. Nou goed, alles goed en aardig, alles liep: mijn hdd's werden beide gezien, mijn dvdspeler en dvdbrander deden het. Het enige wat nog niet functioneerde was mijn HDD ledje. Omdat ik van een kennis te horen kreeg dat er een bestandje wat ik verstuurd had, besmet was met een virus (het Random C virus), heb ik direct een online scan aangezet bij bitdefender.com. Ik heb mijn pc aan laten staan en ben gaan slapen. Vanochtend keek ik, en zag ik dat er een virus was gevonden in mijn mIRC en een virus in een Linux iso die op mijn pc staat. Bitdefender gaf aan dat het tweede virus niet te fixen was, ik kon em alleen ignoren. Ik klik op OK en PLOF, pc uit.
Ok, als dat geen vaag verhaal is weet ik het ook niet meer. Mijn pc gaat nu met geen mogelijkheid meer aan, heb het boekje van moederboard doorgenomen maar ik heb naar mijn idee alles goed aangesloten. Aangezien het een nieuwe voeding is , verwacht ik ook niet dat dat het is.
Mijn specs:
ASUS A7V333
2x 256 DDR en 1x 512 DDR
Geforce 4 TI 4200
WD 80gb met 8mb cache
Maxtor 120gb met 8mb cache
Chieftec voeding van 360 watt
LG DVDspeler
LG DVDbrander (net nieuw)
Verder heb ik twee casefans en een floppy drive.
Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Ik word er echt geen wijs uit
Ik plaats mijn probleem maar hier, aangezien ik de oorzaak niet weet van het probleem. Gisteren heb ik mijn nieuwe behuizing binnengekregen voor mijn computer, een Chieftec kast. Gisteravond heb ik mezelf bezig gehouden met het overgooien van al mijn onderdelen naar mijn nieuwe kast, echter zat er al een 360 watt voeding in de nieuwe behuizing, dus die heb ik laten zitten.
Na alles netjes volgens het boekje overgezet te hebben, heb ik de computer aangezet. Alles ging naar mijn gevoel goed, ik verbaasde me over het feit dat de computer door de speakers ging spreken : 'Computer now booting from operating system'.
Ok, als dat geen vaag verhaal is weet ik het ook niet meer. Mijn pc gaat nu met geen mogelijkheid meer aan, heb het boekje van moederboard doorgenomen maar ik heb naar mijn idee alles goed aangesloten. Aangezien het een nieuwe voeding is , verwacht ik ook niet dat dat het is.
Mijn specs:
ASUS A7V333
2x 256 DDR en 1x 512 DDR
Geforce 4 TI 4200
WD 80gb met 8mb cache
Maxtor 120gb met 8mb cache
Chieftec voeding van 360 watt
LG DVDspeler
LG DVDbrander (net nieuw)
Verder heb ik twee casefans en een floppy drive.
Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Ik word er echt geen wijs uit