Een nogal vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ronaldvz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Hallo mensen,

Ik plaats mijn probleem maar hier, aangezien ik de oorzaak niet weet van het probleem. Gisteren heb ik mijn nieuwe behuizing binnengekregen voor mijn computer, een Chieftec kast. Gisteravond heb ik mezelf bezig gehouden met het overgooien van al mijn onderdelen naar mijn nieuwe kast, echter zat er al een 360 watt voeding in de nieuwe behuizing, dus die heb ik laten zitten.

Na alles netjes volgens het boekje overgezet te hebben, heb ik de computer aangezet. Alles ging naar mijn gevoel goed, ik verbaasde me over het feit dat de computer door de speakers ging spreken : 'Computer now booting from operating system'. :P Dat kende ik nog niet. Nou goed, alles goed en aardig, alles liep: mijn hdd's werden beide gezien, mijn dvdspeler en dvdbrander deden het. Het enige wat nog niet functioneerde was mijn HDD ledje. Omdat ik van een kennis te horen kreeg dat er een bestandje wat ik verstuurd had, besmet was met een virus (het Random C virus), heb ik direct een online scan aangezet bij bitdefender.com. Ik heb mijn pc aan laten staan en ben gaan slapen. Vanochtend keek ik, en zag ik dat er een virus was gevonden in mijn mIRC en een virus in een Linux iso die op mijn pc staat. Bitdefender gaf aan dat het tweede virus niet te fixen was, ik kon em alleen ignoren. Ik klik op OK en PLOF, pc uit.

Ok, als dat geen vaag verhaal is weet ik het ook niet meer. Mijn pc gaat nu met geen mogelijkheid meer aan, heb het boekje van moederboard doorgenomen maar ik heb naar mijn idee alles goed aangesloten. Aangezien het een nieuwe voeding is , verwacht ik ook niet dat dat het is.

Mijn specs:

ASUS A7V333
2x 256 DDR en 1x 512 DDR
Geforce 4 TI 4200
WD 80gb met 8mb cache
Maxtor 120gb met 8mb cache
Chieftec voeding van 360 watt
LG DVDspeler
LG DVDbrander (net nieuw)
Verder heb ik twee casefans en een floppy drive.

Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Ik word er echt geen wijs uit :'(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat hdd-ledje heeft 0.0 te maken met je software of virussen.
Waarschijnlijk had je hem gewoon verkeerd om op je mobo geprikt.

Je andere (grotere) probleem, dat ook niet veroorzaakt wordt door dat LEDje verkeerd aansluiten, weet ik zo gauw niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 07-05-2004 11:36 ]

{signature}

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:52

Dentheman

Zie signature

Het lijkt erop dat je voeding stuk is, of dat je iets verkeerd hebt aangesloten, maar dat denk ik niet. probeer alles eens op je oude voeding aan te sluiten

Zie ondertitel

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08
De PC ging uit na het klikken :? Ik weet niet meer precies wat het was maar er bestaat een bug in muisaansturing (softwareprobleem dus) waardoor de PC direkt uit slaat zodra je klikt en al langere tijd in Windows bent.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Ronaldvz
Dat HDD ledje heeft idd nix te maken met mijn software / virussen, zo ver was ik dan ook nog wel. Het probleem is alleen dat het niet uitmaakt hoe ik het stekkertje in mijn moederboard steek. Maar goed, ik zal zo de tip van oude voeding gebruiken eens proberen.

• Ronaldvz
Nah, vreemd, met oude voeding doettie het weer. Asociaal, koop je een Chieftec kast van 85 euro, inclusief voeding, doet de voeding het niet :(

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dat wordt dus retour dan he? Ik neem aan dat je nog wel in je garantie periode zit :P

Maar idd wel klote dan, dikke pech

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:44
Ronaldvz schreef op 07 mei 2004 @ 12:03:
Nah, vreemd, met oude voeding doettie het weer. Asociaal, koop je een Chieftec kast van 85 euro, inclusief voeding, doet de voeding het niet :(
Heb ik ook wel eens gehad met een chieftech kast van € 100, dus dat zegt niets. Ga gewoon daarmee ff naar de winkel, en vraag een nieuwe voeding.

..:: ::..

Verwijderd

-ScuL- schreef op 07 mei 2004 @ 11:43:
De PC ging uit na het klikken :? Ik weet niet meer precies wat het was maar er bestaat een bug in muisaansturing (softwareprobleem dus) waardoor de PC direkt uit slaat zodra je klikt en al langere tijd in Windows bent.
Is dat een oude bug of een nieuwe?
/me maanden uptime gehad heeft en nog nooit ergens last van gehad, en hij heeft deze pc nog niet een paar dagen ;).

edit:
naja, pc... config ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 12:14 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

HEt kan zijn dat je voeding een optater heeft gehad. dat had mijn chieftec ook... toen deed hij het niet meer! ik had hem net dus ik stuurde hem op en bij de leverancier aangekomen zeiden ze dat hij perfect werkte!
dus kreeg ik hem zo weer retour! en nu draait hij een jaartje zonder problemen.
Er zal wel iets even moeten ontladen en dan is je voeding er waarschijnlijk weer bovenop!

• Ronaldvz
Mja, ik was toch al van plan om een servertje te bouwen in mijn oude kast ofzo (alhoewel ik al een server heb, maar blijft leuk om te bouwen). Die voeding test ik nog een paar keer, doettie het niet dan ga ik terug. Met de garantie zit ik wel goed, heb de kast en voeding nog geen twee dagen =).

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 12:09:
[...]

Is dat een oude bug of een nieuwe?
/me maanden uptime gehad heeft en nog nooit ergens last van gehad, en hij heeft deze pc nog niet een paar dagen ;).

edit:
naja, pc... config ;).
Volgens mij zat het meer in de combinatie van een bepaalde muis met bepaalde IRQ-deling. Heb het zelf ook eens gehad maar na een format en andere mouseware ging het goed :)

Omdat de TS zei dat het gebeurde na het klikken op 'OK' dacht ik hier als eerste aan.

[ Voor 10% gewijzigd door ScuL op 07-05-2004 12:25 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

-ScuL- schreef op 07 mei 2004 @ 12:24:
[...]

Volgens mij zat het meer in de combinatie van een bepaalde muis met bepaalde IRQ-deling. Heb het zelf ook eens gehad maar na een format en andere mouseware ging het goed :)

Omdat de TS zei dat het gebeurde na het klikken op 'OK' dacht ik hier als eerste aan.
Ah, k :P
Pagina: 1