Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dvd-rom scheef in de kast plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyas mensen, ik ben bezig zelf een kast te bouwen van MDF :P en toen kwam bij mij het volgende gekke idee op. :+
In plaats van de dvd-rom en brander aan de voorzijde van de kast te plaatsen dacht ik aan de boven kant van de kast zoals staat afgebeeld in de onderstaande schets:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fkleisterlee/kast_voorbeeld.jpg

Maar volgens mij (en ik heb het met de Search niet gevonden) is dit niet zo goed voor je dvd-rom en brander, of maakt dat niet uit? :?

Greetz Powerbrain

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik weet niet zeker of een 'normale' DVD-ROM het inderdaad erg leuk vind...
Maar misschien is een Slim-DVD-Rom iets?

Een laptop DVD-ROM schijnt er ook weinig last van te hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door ReCreator op 07-05-2004 11:26 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
De meeste CD/DVD, harddisks e.d. zijn inderdaad bedoeld om horizontaal of verticaal in te bouwen.

Als je dit echt wilt proberen kun je het beste zoeken naar een DVD brander die een anti-vibratie systeem heeft, zoals bijvoorbeeld de Pioneer.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2024
ligt een beetje aan hoe steil de hoek is... kijk maar naar die chieftec dr-who kasten daarin liggen de drives ook een beetje en daar heeft niemand problemen mee. Ga je echter te steil (wat te steil is zal proefondervindelijk moeten worden bepaald maar dan) is ook meteen wel alles 'vorbei'.

Pak maar een touwtje, bind daar iets aan vast. Slinger het boven je hoofd.
Slinger het daarna voor je uit met steeds steilere hoek... voel je 't verschil?
Je dvd/cd zal at some point dus gaan slingeren (helemaal als er ook nog labels opgeplakt zitten) en dan gaat je drive naar de klote: uit balans getrokken.
Dus: gewoon doen, maar neem geen hyperspeed drive, liever een iets langzamere, en gebruik altijd schijfjes zonder plaklabel. Dan zal het allemaal best lukken. Benieuwd naar het resultaat :-)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ik zou m dan wel andersom zetten. Nu moet je over het laadje heen hangen om er een cd in te leggen. Als hij de andere kant op gaat kijk je naar de lade wanneer hij open gaat. Lijkt me functioneler.

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-11 21:03

bennierex

Pilot_Z

watzie schreef op 07 mei 2004 @ 11:32:
ligt een beetje aan hoe steil de hoek is... kijk maar naar die chieftec dr-who kasten daarin liggen de drives ook een beetje en daar heeft niemand problemen mee. Ga je echter te steil (wat te steil is zal proefondervindelijk moeten worden bepaald maar dan) is ook meteen wel alles 'vorbei'.

Pak maar een touwtje, bind daar iets aan vast. Slinger het boven je hoofd.
Slinger het daarna voor je uit met steeds steilere hoek... voel je 't verschil?
Je dvd/cd zal at some point dus gaan slingeren (helemaal als er ook nog labels opgeplakt zitten) en dan gaat je drive naar de klote: uit balans getrokken.
Dus: gewoon doen, maar neem geen hyperspeed drive, liever een iets langzamere, en gebruik altijd schijfjes zonder plaklabel. Dan zal het allemaal best lukken. Benieuwd naar het resultaat :-)
Dat is onzin natuurlijk, want dan zou je hetzelfde krijgen als je een drive verticaal inbouwt, en dat kan wel gewoon. De bedoeling is dat je CD/DVD in balans is. Zo niet is de richting van het effect van de onbalans wel anders naarmate je de drive meer verticaal plaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door bennierex op 07-05-2004 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja een laptop dvd-rom is misschien wel een idee en die lades de andere kant op lijkt me ook wel handig ;)

Een normale dvd-rom zal er inderdaad last mee krijgen op het laagste punt, hier zal het motortje het hardst moeten trekken.
En toch is het raar, dit probleem heb je net zogoed als hij verticaal wordt geplaatst, er is dan ook één laag punt waar er door het motortje harder getrokken moet worden op dat punt.

Ik kan er tuurlijk wel een in zetten want kheb er nog een liggen, en het resultaat zien we vanzelf wel :P
Dus kzet mn project door :) en kzal binnenkort proberen wat pics hier neer te zetten.

Powerbrain.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik word wakker, het gaat natuurlijk niet om hoe hard het motortje moet trekken maar om het balans van de cd :P
Oke we zijn weer helemaal bij ;)

Btw de hoek waaronder ik hem zal plaatsen is 10 tot 15 graden.

Powerbrain.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 13:24 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 10:35
in een aantal enermax kasten zitten de drives ook schuin, bij de meeste drives is dit geen probleem, echter sommige opticals (zoals de nieuwe benq dual layer dvd brander) willen niet lekker werken

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Wat ik hier lees is volgens mij echt onzin.

Ik zie echt niet dat dit problemen gaat opleveren.

Als je CD/DVD speler verticaal inbouwt geeft het ook geen problemen.

Als een cd/dvd in de speler geplaatst wordt dan wordt hij ook van boven aangedrukt.

Daardoor wordt de cd op zijn plaats gehouden als de speler verticaal staat.

Daarom maakt het niet uit hoe je de speler houdt of inbouwt.

Volgens mij zou het ook werken als je de speler op z'n kop zou houden.

Ik zie dus helemaal geen problem als je de speler zo plaatst.

Ach ja..........

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15

BCC

Kres schreef op 07 mei 2004 @ 20:18:
Ik zie dus helemaal geen problem als je de speler zo plaatst.
Enige probleem is dat sommige spelers de CD niet goed vasthouden in hun Lade zodat bij het invoeren/uithalen van een CD de CD in het apparaat klem kan komen te zitten. Een Laptop CD-Rom drive of een Slot-in heeft dit probleem niet. Er zijn ook zal CD-Rom drives die geschikt zijn om verticaal te plaatsen. Deze hebben ook stukjes plastic die de CD op z'n plek houdt. Deze zullen ook prima werken. Als de CD eenmaal door de motor opgepakt is kan er inderdaad niets meer mee gebeuren.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:20

virus.elektro

profesionele monitor sloper

he dat was ik eerst van plan toen ik deze pc kocht het was namelijk toen zo dat hij op mijn kamer moest komen. ik ben toen op zoek gegaan naar cd' drives met nokjes.
in laptop drives zit een soort klauwtje dat de cd vast grijpt. dit zou hem kapot kunnen drukken

verder lijkt mij een slot-in drive een goed idee, deze hebben wel een probleem met het lezen van afwijkende formaten cd's

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

bij de compaq kasten met die lelijke paarse voorkant, (heb ik hier ook staan) liggen de cd-drives ook enigzins schuin met de achterkant lager dan de voorkant... geen probs hiermee.

[Signature]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik plaats de dvd-rom nu onder een hoek van 10-15 graden, dus ik ben er niet zo vreselijk bang voor dat de cd niet in de lade zou blijven liggen en daarbij de lade heeft 4 steun blokjes en een diepe inleg voor de cd dus dat moet wel goed komen. :)

Powerbrain.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 07:59

freddifish

schnappi !

lijkt me dat 10-15 graden wel moet kunnen. In autoradios wordt ook vaak zo'n hoek als mogelijk opgegeven.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

freddifish schreef op 07 mei 2004 @ 23:22:
lijkt me dat 10-15 graden wel moet kunnen. In autoradios wordt ook vaak zo'n hoek als mogelijk opgegeven.
Maar autoradio's zijn ook slot-in en werken volgens mij nog weer anders...
Niet dat ikz eg dat het niet zou kunnen hoor ;)

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

mijn cd brandertje (sony CRX120e) vind het niet erg om schuin te hangen, maargoed dat is maar een 4x4x24x brandertje. Ik moet dan wel die clipjes in het laatje naar binnen draaien, anders sodemieterd de cd helemaal achterin de drive :x
Pagina: 1