[Forms6i]Roles in menuitems in Oracle8i

Pagina: 1
Acties:

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:34
Hallo,

Ik ben bezig om een menu te maken in forms6i. Vanuit het menu kunnen mensen sqlscripts opstarten(dat zijn de menuitems) en de output wordt geprint.
Ik wil niet dat iedereen alle menuitems kan benaderen en wil dat m.b.v. roles afschermen.

Ik heb begrepen dat je aan het hoofdmenu een aantal menuroles moet toekennen(aan die menuroles hang je dan gebruikers). In de menuitems kun je dan een of meer van die menuroles hangen, waardoor je dus selectief mensen toegang tot bepaalde menu's kan geven.

Ik heb aan het hoofdmenu 4 roles gehangen(Menusecurity > Module Roles). Als ik dan naar de items ga en ik ga naar Menu Security > Items Roles dan zie ik al die 4 roles en ik kan er niet een uithalen. Volgens de Help zou ik m.b.v. het spatiebalk(of muis) roles kunnen aan of uit zetten, maar dat lukt niet, ze blijven alle vier staan.

Dus mijn vraag: hoe kan ik bij Items Roles selectief roles toevoegen of weghalen?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

control+shift+, = weghalen
control+shift+. = toevoegen

Who is John Galt?

• Toad
justmental schreef op 07 mei 2004 @ 11:39:
control+shift+, = weghalen
control+shift+. = toevoegen
Controltoets Shifttoets , ==> werkt niet

Controltoets Shifttoets . ==> werkt niet

Ik hoef neem ik aan geen + er bij in te typen?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

O, ik las het verkeerd 8)7
Meestal heeft men problemen op module niveau omdat je daar die rare toetsen moet gebruiken.

Op item niveau moet je gewoon de gewenste rollen aanklikken (met control ingedrukt).

Who is John Galt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je met de user waarmee je ingelogd bent wel toegang tot die rollen zelf? Bij mijn weten moet je in 8i en hoger een rol zelf hebben wil je hem uit kunnen delen. Da's iig op het 8i DBMS wel het geval...zou me niks verbazen als dat in de development-omgeving ook het geval is ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Toad
justmental schreef op 07 mei 2004 @ 12:18:
O, ik las het verkeerd 8)7
Meestal heeft men problemen op module niveau omdat je daar die rare toetsen moet gebruiken.

Op item niveau moet je gewoon de gewenste rollen aanklikken (met control ingedrukt).
Als ik met Control de gewenste role aanklik dan wordt hij blauw en dat blijft hij, ook als ik uit het item ben gegaan en weer terug. Ik neem aan hij dan geselecteerd is en blijft. Dit zal de oplossing zijn. Bedankt.

• Toad
The_Eagle schreef op 07 mei 2004 @ 12:25:
Heb je met de user waarmee je ingelogd bent wel toegang tot die rollen zelf? Bij mijn weten moet je in 8i en hoger een rol zelf hebben wil je hem uit kunnen delen. Da's iig op het 8i DBMS wel het geval...zou me niks verbazen als dat in de development-omgeving ook het geval is ;)
Ik had zomaar vier roles in de module ingetypt, waarvan ik er maar één in Oracle gemaakt had: blijkbaar kan je roles invoeren terwijl ze niet bestaan. Vind ik zelf wel een beetje vreemd.

Het selecteren van roles lijkt opgelost: met Cntrl en aanklikken worden ze blauw en zijn ze waarschijnlijk geselecteerd(tip van Justmental).

Ik moet het echter nog testen of het werkt.

• Toad
[quote]Toad schreef op 07 mei 2004 @ 12:41:
[...]

Foutje sorry.

[ Voor 64% gewijzigd door Toad op 07-05-2004 13:05 ]

Pagina: 1