Ik heb vorige week een Xbox gekocht en gelijk met succes om laten bouwen, er staat nu software op en ook een mapje met emulators, ik heb veel Gamecube spellen en die wou ik op deze Xbox spelen. Welke emulator moet ik downloaden en waar want na veel zoeken kom ik er niet uit.
Misschien dat die er nog niet is
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik heb al heel veel Gamecube spellen dus die wil ik kunnen spelen op mijn Xbox anders liggen ze hier gewoon weg te rotten
Simpel: Er is geen GC emu voor de XboX en die zal er ook niet komen. Emulatie is niet bepaald efficient en de XboX zal nooit een GC game kunnen emuleren, bovendien kan de XboX het soort discs ook niet lezen. (Andersom zelfde verhaal)
[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 07-05-2004 11:16 ]
Je moet het volgende dan ombouwen aan je x-box:
1 Je haalt alle x-box hardware er uit
2 Je haalt alle hardware uit een originele gamecube
3 Je bouwt de onderdelen van de gamecube in de x-box
En klaar
1 Je haalt alle x-box hardware er uit
2 Je haalt alle hardware uit een originele gamecube
3 Je bouwt de onderdelen van de gamecube in de x-box
En klaar
Verwijderd
Geef anders aan welke je kwijt wil en wat je ervoor wilt hebben, misschien heb ik wel interesseVerwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:51:
Ik heb al heel veel Gamecube spellen dus die wil ik kunnen spelen op mijn Xbox anders liggen ze hier gewoon weg te rotten
van de FAQ van de emulator sectie van Xbox-scene.com forums :
Er bestaat al wel een vroege Alpha versie van een GC emulator voor de pc, alleen draait deze nog lang niet alle spellen, meer info : http://www.emulator-zone.com/doc.php/gamecube/dolphin.html
Voor meer info over emulatoren :
www.ngemu.com
www.zophar.net
Het grote emulator topic.
Dus helaas gaat dit nooit gebeuren.I am by no means an expert on the subject but I know how emulation works. I wanted to write this as a topic that could be pinned for newcomers to read before they start asking for PS2, Gamecube, and DC emulators.
Every system has it's own unique and different hardware. And each system has it's own individual coding methods and SDKs. So obviously you can't just play a PS2 game on the XBox and so on. Because the coding is different and written for a different set of hardware.
What an emulator does is recreates the specific hardware for another system with software. And then that software runs on the hardware of the host system. So just imagine for a second. Two systems that are just about on par with each other as far as speed goes. The only way to get full speed would be to have the true hardware for the system. Software could never hope to emulate a system that is close to the same speed as the host hardware. For a good example, think of hardware rendering vs software rendering...which is faster? The hardware of course.
Another way to think of it is when you put a game in your PS2, the game just runs right off the hardware. If you were trying to emulate it on the XBox, first it would go into the software and have it's code and commands changed to the native language of the XBox, and then that new code would be run. And being that the systems are so closely matched in speed, the emulation would be very, very, very unplayably slow. And the problem with PS2 emulation is there really isn't even a working one for the PC yet.
Now why can older systems be emulated? Because compared to a PS2, their hardware is very simple to manage with an emulator. The XBox can manage the code fast enough to keep the game going at a steady clip. I know this isn't an in depth explanation, but I thought I would put it in laymen's terms.
Basically...here is the gist of what I just said...PS2, Dreamcast, and especially Gamecube emulation is not going to happen on the XBox. It just can't handle it. Granted one could be made, but it would be so slow and ugly it wouldn't even be worth the effort.
Anyways...case closed...after reading this there should be no reason for anyone to ask questions about why PS2 emulation can't be done.
Er bestaat al wel een vroege Alpha versie van een GC emulator voor de pc, alleen draait deze nog lang niet alle spellen, meer info : http://www.emulator-zone.com/doc.php/gamecube/dolphin.html
Voor meer info over emulatoren :
www.ngemu.com
www.zophar.net
Het grote emulator topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Harmsen op 07-05-2004 11:34 ]
What a fine day for Science! | Specs
Voor Emulatie heb je _minstens_ 10 keer het aantal mhzen nodig om iets te emuleren.
Een NES 1Mhz is prima te emuleren op een 386/486, een 4Mhz SNES ook op een Pentium 1 mhz etc... Dus voor de Cube heb je iets van 6Ghz nodig, en de Xbox heeft er maar 733MHz.. te weinig dus...
Een NES 1Mhz is prima te emuleren op een 386/486, een 4Mhz SNES ook op een Pentium 1 mhz etc... Dus voor de Cube heb je iets van 6Ghz nodig, en de Xbox heeft er maar 733MHz.. te weinig dus...
[ Voor 5% gewijzigd door FastBunny op 07-05-2004 11:36 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
had jij niet een gamecube moeten kopen ofzo
of denk ik nu heel raar.....
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Lijkt mij ook jaMaestro.mosjuh schreef op 07 mei 2004 @ 11:38:
had jij niet een gamecube moeten kopen ofzoof denk ik nu heel raar.....
[ Voor 3% gewijzigd door n1ck op 07-05-2004 12:00 ]
Het lijkt me heel sterk dat je voor een Cube 6 Ghz nodig hebt om het te emuleren, als je een goede emulator schrijft moet het best mogelijk zijn rond zo'n 2 Ghz. Die redenatie die jij 'meldt' lijkt me gewoon erg sterk.FastBunny schreef op 07 mei 2004 @ 11:33:
Voor Emulatie heb je _minstens_ 10 keer het aantal mhzen nodig om iets te emuleren.
|>
Verwijderd
dat 10 x het aantal mhz van het te emuleren platform is slechts een vuistregel die in de meeste gevallen niet op gaat, je emuleert niet alleen de cpu, ook de gpu, sound chips e.dFastBunny schreef op 07 mei 2004 @ 11:33:
met andere woorden; je kan gewoon niet voorspellen watvoor systeem je nodig hebt om een bepaald platform te emuleren.
Pagina: 1