aanwezig/afwezig tooltje voor kantoor

Pagina: 1
Acties:
  • 914 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een simpel programmatje dat ik op een netwerk kan draaien waarin de medewerkers van een kantoor zich simpel kunnen aan- en afmelden.
Dit zodat de receptioniste makkelijk kan zien of een medewerker op kantoor aanwezig is.

Ik zat zelf te denken om een soort website op het intranet te zetten, maar zijn hier toevallig templates voor? aangezien ik niet zo'n ster in scripten e.d. ben.

Lijk me toch dat hier wel een simpel standaard tooltje voor moet zijn.

Met de search kwam ik niet veel verder, ook googlen leverde weinig op (zoek opdrachten met 'office' erin zijn hopeloos)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maken jullie geen gebruik van Outlook; als je dan je agenda deelt kun je zelfs zien wanneer diegene terug is. De integratie levert ook voordelen op dat mensen niet naar een aparte site toe hoeven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Jah, die agenda is wel mooi, maar als iemand nou een afspraak cancelled bijv?? kan je niet zien welke computers online zijn?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Jaren geleden heb ik die nog geschreven. Denk alleen dat ik hem niet terug kan vinden, maar wie weet.

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Spider.007 schreef op 07 mei 2004 @ 10:01:
Maken jullie geen gebruik van Outlook; als je dan je agenda deelt kun je zelfs zien wanneer diegene terug is. De integratie levert ook voordelen op dat mensen niet naar een aparte site toe hoeven :)
Das waar en zou ideaal zijn. Echter hier maakt niet iedereen gebruik van z'n Outlook agenda (het merendeel niet).
Momenteel staat er een excel bestandje op het netwerk waarin de medewerkers een kruisje achter hun naam moeten zetten in een kolom aan/afwezig daar achter kunnen ze nog kwijt wanneer ze terug zijn.
Ik had alleen gedacht dat hier vast al iets voor zou bestaan, dat er wat mooier uitziet en makkelijker werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door DyStiC op 07-05-2004 10:09 ]

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Symsonic schreef op 07 mei 2004 @ 10:03:
Jah, die agenda is wel mooi, maar als iemand nou een afspraak cancelled bijv?? kan je niet zien welke computers online zijn?
Nee iedereen laat z'n computer gewoon aanstaan als ie ff voor een afspraak de deur uit gaat.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

DyStiC schreef op 07 mei 2004 @ 10:08:
[...]

Nee iedereen laat z'n computer gewoon aanstaan als ie ff voor een afspraak de deur uit gaat.
Jah ok, hier in mijn vaders bedrijf hebben ze allemaal lap-top die ze meenemen, zo doende werkt het hier ook :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben een gemeenschappelijke Lotus Notes agenda waarin je neerzet als je een vergadering/afspraak/vrije dag oid hebt. Misschien dat er in Outlook ook wel zoiets zit? (gedeelde agenda dus, staat verder los van het feit dat niet iedereen zn persoonlijke agenda in Outlook bijhoudt).

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08 14:51
Als niet iedereen zijn Outlook gebruikt, waarom zouden ze dan wel dit tooltje gebruiken?

Beetje een dooddoener maar is dit een technisch probleem of een managementprobleem?
Succes!

Plant eens een boompje

Verwijderd

je zet een databaseje online met een interface op je webserver.
dan kan het raadplegen en het invullen via het intranet gebeuren.
evt kun je dit zelfs nog beveiligen door een password ofzo

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Wij gebruiken E-Synergy van Exact.. Daar zit deze functionaliteit standaard in..

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik weet niet hoe jullie kantoor eruit ziet, maar de receptioniste zit meestal toch bij de in-/uitgang? Is het dan niet veel makkelijker om een magnetisch bord met een zooi magneetjes te kopen?

Als je daar dan drie kolommen op maakt met de naam, 'IN' en 'UIT' en dan iedereen 'zijn' magneetje in de juiste klolom laat zetten als ze binnen komen of naar buiten gaan, heb je een heel simpel maar doeltreffend systeem.

• mrBussy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 15:45
MSN

What do I need to say more >:) 8)7

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Lindetree schreef op 07 mei 2004 @ 10:14:
Als niet iedereen zijn Outlook gebruikt, waarom zouden ze dan wel dit tooltje gebruiken?

Beetje een dooddoener maar is dit een technisch probleem of een managementprobleem?
Succes!
Dat tooltje gebruiken ze wel, dat zijn ze verplicht. Echter het gebruik van de Outlook agenda niet, sommige mensen vinden een 'papieren' agenda nou eenmaal makkelijker. Plus dat als er buiten kantoor afspraken gemaakt worden ze dit niet in hun computer kunnen doen. En het gebruik van PDA's e.d. zit er voorlopig ook nog niet in.
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:16:
je zet een databaseje online met een interface op je webserver.
dan kan het raadplegen en het invullen via het intranet gebeuren.
evt kun je dit zelfs nog beveiligen door een password ofzo
Pcies, zoiets omscheef ik ook in m'n vraag, ik vroeg me alleen af of er al iets van een template/voorbeeld voor zoiets bestaat aangezien ik hier zelf niet zo in thuis ben.
Gert22 schreef op 07 mei 2004 @ 10:25:
Ik weet niet hoe jullie kantoor eruit ziet, maar de receptioniste zit meestal toch bij de in-/uitgang? Is het dan niet veel makkelijker om een magnetisch bord met een zooi magneetjes te kopen?

Als je daar dan drie kolommen op maakt met de naam, 'IN' en 'UIT' en dan iedereen 'zijn' magneetje in de juiste klolom laat zetten als ze binnen komen of naar buiten gaan, heb je een heel simpel maar doeltreffend systeem.
Ons kantoor ligt met de voor- en achter kant aan een weg waarvan 1 zijde de entree is met recptioniste maar bij de andere zijde word de uitgang door de medewerkers ook gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door DyStiC op 07-05-2004 10:31 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DyStiC schreef op 07 mei 2004 @ 10:28:
[...]

Dat tooltje gebruiken ze wel, dat zijn ze verplicht. Echter het gebruik van de Outlook agenda niet, sommige mensen vinden een 'papieren' agenda nou eenmaal makkelijker. Plus dat als er buiten kantoor afspraken gemaakt worden ze dit niet in hun computer kunnen doen. En het gebruik van PDA's e.d. zit er voorlopig ook nog niet in.
Hoe wil je ze dan ooit gaan dwingen om wel een andere tool te gebruiken?
[...]

Pcies, zoiets omscheef ik ook in m'n vraag, ik vroeg me alleen af of er al iets van een template/voorbeeld voor zoiets bestaat aangezien ik hier zelf niet zo in thuis ben.
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat het vragen om kant-en-klare scripts / databases op GoT not-done is :)
[...]

Ons kantoor ligt met de voor- en achter kant aan een weg waarvan 1 zijde de entree is met recptioniste maar bij de andere zijde word de uitgang door de medewerkers ook gebruikt.
Dit is volgens mij een kwestie van je gebruikers opvoeden. Waarom zouden ze hun afwezigheid wel melden in een nieuwe tool als ze dan momenteel ook al niet doen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Spider.007 schreef op 07 mei 2004 @ 10:39:
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat het vragen om kant-en-klare scripts / databases op GoT not-done is :)
Ik vraag ook niet of iemand zoiets voor me in elkaar wil draaien, ik zoek meer een onderlegger die ik kan gebruiken, omdat ik het idee had dat dit niet zo iets specifieks was (schijnbaar wel dus). Waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Hoe wil je ze dan ooit gaan dwingen om wel een andere tool te gebruiken?
[...]
Dit is volgens mij een kwestie van je gebruikers opvoeden. Waarom zouden ze hun afwezigheid wel melden in een nieuwe tool als ze dan momenteel ook al niet doen?
Er word nu ook al aan- en afgemeld in een excel bestand op het netwerk zoals ik eerder al vermelde, echter ik zoek hier een wat betere oplossing voor.
Dat niet iedereen gebruik maakt van de Outlook agenda is weer iets anders dat heeft ook z'n redenen, en dat zijn ze daarom ook niet verplicht.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04
Als aan / afmelden + tijd de enige requirement is dan heb ik zoiets in een paar uurtjes wel in elkaar :P Als je kunt programmeren is dat echt geen spannend proggie :P

Als je vanavond nog niets hebt (en ik er aan denk :X :P ) dan zal ik eens kijken wat ik in elkaar kan draaien :P Moet wel overal de BDE geinstalleerd zijn, maar dat is meestal wel :) en een bereikbare netwerkshare is dan ook wel makkelijk :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 07 mei 2004 @ 11:09:
Als aan / afmelden + tijd de enige requirement is dan heb ik zoiets in een paar uurtjes wel in elkaar :P Als je kunt programmeren is dat echt geen spannend proggie :P

Als je vanavond nog niets hebt (en ik er aan denk :X :P ) dan zal ik eens kijken wat ik in elkaar kan draaien :P Moet wel overal de BDE geinstalleerd zijn, maar dat is meestal wel :) en een bereikbare netwerkshare is dan ook wel makkelijk :P
Leuk aangeboden, maar ik had eigenlijk gehoopt dat iemand al zoiets zou hebben of dat er een software pakketje voor bestond. In dit geval ga ik wel even verder zoeken, in ieder geval bedankt voor de aanbieding.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Al eerder gezegd, MSN of Windows Messenger evt. in combinatie met Exchange (indien aanwezig) kan je deze oplossing geheel inhuis bouwen. Hiervoor is dan geen i-net verbinding noodzakelijk. Ook makkelijk voor de receptionist om een telefoonmessage te sturen o.i.d.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:34

Pogostokje

* twiet *

Als ik het dus goed begrijp wil je een programma hebben waarin de medewerkers die nu niks willen bijhouden in hun bestaande Outlook oplossing straks wel hun zaken moeten bijhouden, waarbij het zo moet zijn dat mensen ook vanaf buiten kantoor hun dingen online kunnen bijhouden zonder dat ze de beschikking hebben over laptops of pda's om dat te doen.

8)7

Volgens mij gaat er hier echt iets mis op een ander punt: management (zoals Lindetree ook al opmerkte).

Je kan niet elk probleem oplossen door er simpelweg meer techniek tegenaan te gooien. Medewerkers zullen ook moeten meewerken, het is in hun eigen belang. Als dat niet zo is, waarom zou je er dan in de eerste plaats aan beginnen? Als het in het belang is van een selecte groep medewerkers (de receptie) zal het management moeten forceren dat men meewerkt anders kan je nog zo'n mooie tool hebben gebouwd, als niemand het gebruikt schiet je er niks mee op. Begin dus eens aan de andere kant het probleem op te lossen ipv aan de techniek-kant.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 11:55
hier heb je misschien wel wat aan:

http://www.soft411.com/software/receptionist.html

staan een aantal programma's zoals "WHOS-IN In/Out Board" om bij te houden wie in/out is.

(WHOS-IN is a professional in-out board program for Windows that allows everyone on your Local Area Network (especially your receptionist) know where everyone else is. With WHOS-IN 2003 there is no more time wasted checking a wall-mounted Office Board to see if someone is In, Out, or at Lunch... all the information you need is presented on screen in an easy to read format. Having a snapshot or status view of your co-workers whereabouts makes it possible to give better information to callers, and to avoid putting telephone calls through to employees who are not at their desks. WHOS-IN 2003 also reduces wasted time when an employee needs to find a co-worker to talk to him or her. Setting your (or others) status is VERY simple, fast, and intuitive, ensuring that the program will be used consistently. A simple Out to Lunch notification requires as little as one mouse-click, and you are on your way. WHOS-IN 2003 can also set your Status to IN when the program starts, and OUT when it shuts down, which further enhances its ease-of-use, and gives the added benefit that people do not need to remember to update their own status at these times. WHOS-IN 2003 can also access remote copies in branch offices across your high-speed (T-1 preferred) Wide Area Network, allowing you to examine the status of people at an interstate or inter-city location. Imagine the time and money saved in long distance phone calls if you already know someone is On Vacation for example. Equally, there is no need to restrict the use of WHOS-IN 2003 to just people either... You can just as easily keep tabs on Vehicles, Laptops, Cell Phones, Meeting Rooms, or just about any other item you care to think of - the potential uses are almost limitless. WHOS-IN 2003 is designed to be easy to use, however it is also highly configurable, with user defined colored Status buttons on the ToolBar, Groups or Departments displayed in Tab format, and your custom company logo for the background.)

Afbeeldingslocatie: http://www.soft411.com/screenshots/Hudson-Software/2003-WHOS-IN-In-Out-Board.png

ideaal volgens mij, succes

[ Voor 88% gewijzigd door brehloi op 07-05-2004 19:00 ]

Verwijderd

Ik heb zoiets zelf ooit gebouwd (voor m''n vorige werkgever), incl. chat en message functie. Zitten intussen al meer optie's in. (reden afwezigheid, melding weghalen op datum xxx etc.)

En de optie om een message te krijgen zodra iemand zich aanwezig meldt.

Ik weet alleen niet of ze dit verkopen ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 19:01 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Je kan misschien ook aankaarten om over te stappen naar ip telefooncentrale. Het programmatje wat ik toenertijd gemaakt heb, kijkt puur of de pc van de gebruiker aan staat.
Zoals al te lezen was, blijven de pc's gewoon aan.

Een ip telefooncentrale is dan volgens mij een erg mooie oplossing. Hebben jullie ook meerdere vestigingen of is telefoon essentieel bij jullie om te kunnen werken?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04
DyStiC schreef op 07 mei 2004 @ 15:07:
[...]

Leuk aangeboden, maar ik had eigenlijk gehoopt dat iemand al zoiets zou hebben of dat er een software pakketje voor bestond. In dit geval ga ik wel even verder zoeken, in ieder geval bedankt voor de aanbieding.
Dan niet :)
Dat WHOS-IN dat brehloi noemt lijkt overigens wel op wat ik in gedachten had :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Sierra-NL schreef op 07 mei 2004 @ 10:17:
Wij gebruiken E-Synergy van Exact.. Daar zit deze functionaliteit standaard in..
Beetje overkill, niet ?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Pogostokje schreef op 07 mei 2004 @ 18:45:
Als ik het dus goed begrijp wil je een programma hebben waarin de medewerkers die nu niks willen bijhouden in hun bestaande Outlook oplossing straks wel hun zaken moeten bijhouden, waarbij het zo moet zijn dat mensen ook vanaf buiten kantoor hun dingen online kunnen bijhouden zonder dat ze de beschikking hebben over laptops of pda's om dat te doen.

8)7

Volgens mij gaat er hier echt iets mis op een ander punt: management (zoals Lindetree ook al opmerkte).
Volgens mij lees je niet goed :? de medewerkers houden alleen hun agenda niet bij in outlook, ze melden zich nu wel aan- en af via een excel bestand op het netwerk, dit wil ik wat verbeteren. Dat ze (de meeste) hun outlook agenda niet gebruiken is omdat ze buiten het kantoor ook afspraken willen vastleggen en we niet over PDA's beschikken, zoals hier boven al vermeld.
brehloi schreef op 07 mei 2004 @ 18:57:
hier heb je misschien wel wat aan:

http://www.soft411.com/software/receptionist.html

staan een aantal programma's zoals "WHOS-IN In/Out Board" om bij te houden wie in/out is.
Hey bedankt dit is precies wat ik zoek _/-\o_
Pagina: 1