[XP] Bridge aanmaken > Error

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Netwerksituatie (enkel nuttige info zichtbaar) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Windows IP Configuration
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Wifi:
        Description . . . . . . . . . . . : Wireless
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.11.64.2
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 10.11.64.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.11.64.1
        Primary WINS Server . . . . . . . : 10.11.64.1

Ethernet adapter Local Area Connection:
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.65.5
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.11.64.1
        Primary WINS Server . . . . . . . : 10.11.64.1

Wanneer ik deze twee nu wil bridgen in XP krijg ik de melding : 'An unexpected error occured while configuring the Network Bridge'. Heb ff ge-googled, maar daar kon ik enkel tips vinden over het verwijderen van een bridge bij deze foutmelding. Ook vond ik tips omtrent het afzetten van firewall etc .. maar deze staat af (alsook ICS). Iemand ervaring met bridge'n in XP ?

Verwijderd

Bij bridgen moeten de IP-adressen in hetzelfde subnet zitten voor zover ik weet. In dit geval zou je gewoon ICS moeten aanzetten.

Probeer die 192.168.65.5 eens te veranderen naar 10.11.64.3 ofzo :)

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 11:06:
Bij bridgen moeten de IP-adressen in hetzelfde subnet zitten voor zover ik weet. In dit geval zou je gewoon ICS moeten aanzetten.

Probeer die 192.168.65.5 eens te veranderen naar 10.11.64.3 ofzo :)
Dat is inderdaad de bedoeling van een bridge, maar volgens wat ik gelezen heb zou XP dit automatisch moeten aanpassen ?! (moet ik enkel nog de andere pc's in het netwerk ander ip geven).
Er is bijna _nix_ over deze error/bridging te vinden op het net ? Of zoek ik niet goed ?

Verwijderd

Hmm, of dat automatisch zou moeten gaan weet ik eigenlijk niet. Waarom doe je het niet gewoon handmatig, dan weet je direct of dat werkt.

En dat je met die error weinig kan is logisch; een "unexpected error" kan van alles zijn ;)

• Blizard
  • Niet online
Mjah, ik ben niet tegen microsoft, maar hier hebben ze toch ff een steekje laten vallen vind ik ?! 1. weinig info over bridging (ook vrij nieuw, aangezien 2k het nog niet had) 2. Wat een error zeg ? 3. Je krijgt dezelfde error als je bridging delete. Want het was me gelukt bridging toe te passen, maar om één of andere onverklaarbare reden lukt het na het deleten niet meer om terug één aan te maken ?

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 13:06:
Hmm, of dat automatisch zou moeten gaan weet ik eigenlijk niet. Waarom doe je het niet gewoon handmatig, dan weet je direct of dat werkt.
Heb even getest om alles manueel te doen (10.11.64.15 op de LAN van de bridging pc en 10.11.64.12 op de LAN die connected is aan deze 10.11.64.15). Ik vermoed dat de default-gateway gewoon hetzelfde blijft op de bridging-pc ? Ook heb ik router al enabled/disabled gezet, maakt niet uit.

Is er dan niemand die een bridge heeft gemaakt in XP (en die eventueel al zijn settings even wil delen ?)

• Blizard
  • Niet online
*Laatste schopje*
Iemand enig idee waar ik kan zoeken om dit probleem op te lossen ? Of is een re-install van XP de enige oplossing ?!?

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet heeft een bridge maar 1 IP address nodig.
Die zal dan op beide netwerk kaarten aktief zijn.
Ik zou het eens proberen door 1 netwerkkaart niet van een IP address te voorzien en dan de bridge aanzetten.

Succes

• Blizard
  • Niet online
Heb ff geprobeert zonder IP in te stellen op de wifi, brengt niks op, zelfde fout. Wat ik wel merk is dat bij de eerste poging (na een reboot) het iets langer duurt eer ik de fout krijg ... Het lijkt wel of hij iets gaat zoeken (op het netwerk ?!) en dan pas de fout geeft.
Pagina: 1