Koeler & koelpasta PIII

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 00:03
Mensen, ik heb al heel de search afgezocht, maar ik kan dit nergens meer terug vinden. Terwijl ik volgens mij vroeger wel eens een foto-guide heb gezien van het aanbrengen van de koelpasta op een PIII

Anyway,

Ik heb een PIII welke ik als servertje gebruikt. Als ik de CPU niet stress zit ie zo op 30 graden. maar zodra ik de CPU 100% inzet schiet de temperatuur binnen enkele seconden(1 a 2 !!) naar 75-80 graden. Dat leek me erg warm, zeker nu ik een DPC client heb geinstalleerd, en met het oog op de aankomende zomer. Ook de zo snel wisselende temperaturen vind ik vreemd.

Ik de processor van het moederbord gehaald, koeler blok (met 2 fannetjes, daar zal het niet aan liggen) eraf. Nu zit er geen Koelpasta op.
Alleen het zwarte vierkantje in het midden ca. 1x 1.5 CM maakt contact het het koelblok (waar een stukje zilverachtige folie zit).

Nu ben ik van plan ff wat pasta te kopen, maar waar moet ik dan en hoeveel aanbrengen? alleen op dat kleine zwarte vierkantje in het midden, of ook om dat grotere stuk wat iets minder ver uitsteekt (waar het zwarte vierkantje opligt) van ca. 3 bij 3 CM

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BazP schreef op 07 mei 2004 @ 08:38:
Mensen, ik heb al heel de search afgezocht
Ik geloof er helemaal niets van

Meer als genoeg te vinden lijkt me :)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ja dat is bagger spul :P Je moet gewoon dat silver kleurige spul eraf krassen (met een mes ofzo, wel voorzichtig dat je geen krassen maakt in het koel blok) eventueel met 250 tot 400 schuur papier ff glad schuren (het koel blok dan, niet je cpu :P ), zorg er ook voor dat er geen troep meer op je core zit (evemntueel met een beetje alcohol schoon maken) en dan gewoon koelpasta op je core smeren, lekker dun laagje. Beste is volgens mij Artic silver 2, maar voor een PIII is gewone pasta ook goed (van die witte).

Ik redde op een PIII 650@866 gewoon stressed met seti 27 graden (volgens het metertje op het mobo dan)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 00:03
Roman schreef op 07 mei 2004 @ 08:43:
Ja dat is bagger spul :P Je moet gewoon dat silver kleurige spul eraf krassen (met een mes ofzo, wel voorzichtig dat je geen krassen maakt in het koel blok) eventueel met 250 tot 400 schuur papier ff glad schuren (het koel blok dan, niet je cpu :P ), zorg er ook voor dat er geen troep meer op je core zit (evemntueel met een beetje alcohol schoon maken) en dan gewoon koelpasta op je core smeren, lekker dun laagje. Beste is volgens mij Artic silver 2, maar voor een PIII is gewone pasta ook goed (van die witte).

Ik redde op een PIII 650@866 gewoon stressed met seti 27 graden (volgens het metertje op het mobo dan)
Maar de Core, is dat alleen dat zwartachtige vierkantje van 1 a 1,5 Cm?
Dus die temperaturen zijn bij mij ook niet goed? wat zal die enorme schommelingen veroorzaken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie de reply van King_Louie en de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Sorry dat ik 't zeg maar als jij niet weet wat nu precies de processor is kun je er maar beter afblijven. Maar aangezien je er toch mee gaat zitten spelen, ja, de eigenlijke cpu is dat zwarte vierkantje in het midden. Doe er een beetje van dat spul op en klaar. Let er op dat de HSF exact recht op de cpu staat en dus maximaal contact maakt.

Wel, dit is standaard gedoe waar genoeg met de search over te vinden is. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.