Toon posts:

[Maxtor] Amset.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Maxtor 160 GB (8 mb cache).
Ik ben wat met amset.exe aan het experimenteren geweest om m'n hd wat stiller te maken, dit heeft geholpen maar ik had veel performance verlies.

Voordat ik de tool had gebruikt heb ik met behulp van AMSET /check gekeken en m'n hd stond in de performance mode.

Daarna ff AMSET /quiet gebruikt.

Toen ik er achter kwam dat je performance inlevert ben ik dos weer ingegaan, maar je krijgt 3 opties.
-quiet
-fast
-off

Standaard stond de HD eerst op "performance".

AMSET /performance heb ik voor de zekerheid geprobeerd, maar dat werkt niet. Weet iemand welke van "fast" en "off" de default setting voor deze hd is?
Staat AMSET standaard bij nieuwe hd's aan of uit?

Ik heb veel gezocht op tweakers en google maar kon niets over de "performance" mode vinden.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Standaard staan maxtor schijven (althans, die die ik gehad heb) op Fast. Maar Off is sneller, scheelde indertijd wel tot 9 mb/s! Hoe het zit met de nieuwste schijven weet ik niet zeker, want ik spreek nu over maxtors van 2 jaar terug maar het lijkt er op dat ze het niet veranderd hebben. Maarja, dan nog, wat info is beter dan geen info ;)

Ik zette m'n schijven altijd op Off, want zoveel herrie maakten ze niet en imo scheelde het nogal.

Dus, tja, je kan quiet gebruiken en wat performance inleveren of fast en iets minder (volgens maxtor is fast de beste afweging tussen snel en stil, misschien daarom de naam "performance?) performance inleveren of gewoon die hele meuk uitzetten en gaan met die schijf :P

[ Voor 7% gewijzigd door Okyah op 07-05-2004 07:40 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 07 mei 2004 @ 07:39:
Standaard staan maxtor schijven (althans, die die ik gehad heb) op Fast. Maar Off is sneller, scheelde indertijd wel tot 9 mb/s! Hoe het zit met de nieuwste schijven weet ik niet zeker, want ik spreek nu over maxtors van 2 jaar terug maar het lijkt er op dat ze het niet veranderd hebben. Maarja, dan nog, wat info is beter dan geen info ;)

Ik zette m'n schijven altijd op Off, want zoveel herrie maakten ze niet en imo scheelde het nogal.

Dus, tja, je kan quiet gebruiken en wat performance inleveren of fast en iets minder (volgens maxtor is fast de beste afweging tussen snel en stil, misschien daarom de naam "performance?) performance inleveren of gewoon die hele meuk uitzetten en gaan met die schijf :P
Bedankt voor je reactie !, Ik heb zojuist de AM gewoon uitgezet en hij benched idd wat sneller :P. Maarre is dat uitzetten niet slecht voor de levensduur van de schijf?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maarre is dat uitzetten niet slecht voor de levensduur van de schijf?
Nee, niet merkbaar in ieder geval. Hij zal hooguit wat meer lawaai maken.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39

DJ

Wellilcht een leuke tip voor mensen die een DELL PC hebben met een Maxtor (of andere) schijf erin hebben. In de nieuwe DELL PC's (en wellicht ook de oudere) kun je dat in het BIOS instellen. Mijn vriendin heeft een Dimension 8300 aangeschaft vorig jaar en klaagde over een trage schijf (80GB Maxtor P-ATA). Ik dus gezocht, en uiteindelijk in het BIOS de instelling gevonden. Deze machine stond standaard op QUIET. Die heb ik even op PERFORMANCE gezet en nu start de machine 50% of meer sneller op! (WinXP Home, 2,4GHz P4HT, 400MHz FSB, 512MB RAM).

En lawaai maakt die schijf niet. Je hoort hem nu heel stil ratelen als je gaat defraggen, of Photoshop start oid . . . daarvoor was de schijf inderdaad wel helemaal stil, maar dus ook traag.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest