[Acer Notebook] Overleden

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Beste tweakers, al bijna een jaar ben ik de eigenaar van een Acer Aspire 1604LC. 2.8 GHz, 512MB, Radeon 9000, 40GB HDD. Deze machine had al eens eerder kuren; vreemde artifacts die het scherm zowel in dos als ik windows onleesbaar maakten. Heb de machine toen naar Acer America gestuurd (Verhuis in 5 weken weer naar Nederland) en hem na 6 weken met een nieuw moederbord terug gekregen. Tot een paar dagen geleden helemaal niks meer mee aan de hand geweest, werkte prima.

3 Dagen terug zette ik hem aan en begon het batterij lampje te knipperen. Dit doet hij nooit. Dat lampje brand constant wanneer hij opgeladen wordt of is uit wanneer je op batterij werkt. Ook gaf de machine geen beeld toen dit knipperen plaats vond. (Ik werk eigenlijk altijd op netstroom) Powerknop 4 sec inhouden, en herstarten verhielp het probleem. Toen begon ik vastlopers in Windows XP te krijgen. Het hele scherm freezed, en hij reageerd nergens op. Nu is het inmiddels zo ver dat de machine enkel dat knipperende batterij lampje toont en het power ledje constant groen brand. Ik krijg de pc enkel uit door de net adapter los te koppelen en de batterij eruit te trekken.

Ik weet dat er natuurlijk weer iets goed mis is met de machine en baal ervan dat hij nu voor de tweede keer binnen een jaar weg moet. Ik ben toch benieuwd of iemand weet wat het probleem nu kan zijn.

offtopic:
Spuugzat ben ik van deze laptop, echt veel vreugde kan ik niet opbrengen wanneer ik aan Acer denk...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 23:58

Klippy

Still Game

Misschien is het gewoon je accu :?

Kan je niet booten zonder accu erin?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• F0kke
Wil niet lukken. Of ik hem start met accu (zonder net), zonder accu (met net) of met accu (met net), hij doet steeds hetzelfde; powerlampje licht groen op en het batterij lichtje knipperd. Ben oal een poos wezen zoeken wat dat knipperen betekend, maar heb niks gevonden.

• F0kke
Nu, een week later, start ik mijn laptop weer eens een keer. (Om te kijken of hij het doet. De machine start vrolijk op, heb er nu al 3 uur mee gewerkt. De machine lijkt weer zo stabiel te zijn als het maar kan. (Voor hoelang het duurt natuurlijk). Zoals ik al zei knipperde het batterij lampje op de voorkant van mijn pc toen de machine leek te zijn overleden. Nu knipperd dat lampje dus niet meer en werkt ie als normaal. Wat was/is hier aan de hand denken jullie?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

assik jou was.. en hij is nog geen 1 jaar oud, zou ik meteen acer bellen en vragen wat er kan zijn, eventueel komen ze het ding maar halen.

Laten fixen dus. Ik ben groots voorstander van garanties, zeker bij laptops!!

(eigenlijk alleen bij laptops, pc's moet je gewoon openschroeven zodra ze uit de doos komen ;-))

[ Voor 19% gewijzigd door pjottum op 16-05-2004 13:03 ]

ping 127.212.23.124

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Als je even had gelezen had je gezien dat hij dat niet meer redt omdat hij over 3 weken weer terug gaat naar Nederland.

Verwijderd

Als je je accu er nou uithaalt en hem dan aansluit op de netspanning, dan ben ik wel benieuwd of hij dan ook raar doet. Het lijkt wel alsof de accu er niet goed inzit/geen goed contact maakt, waardoor hij knippert (knipperde hij constant met dezelfde frequentie of knipperde hij alsof hij niet goed wist of hij nou moest opladen of niet).

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Dat heeft hij gedaan zoals te lezen was en dat maakte niks uit.

Verwijderd

Pizzaman schreef op 16 mei 2004 @ 15:16:
Dat heeft hij gedaan zoals te lezen was en dat maakte niks uit.
Nee, als hij hem uitzette moest hij accu EN netvoeding eruit halen om hem ook echt uit te zetten. Ik wil echter weten hoe de laptop het deed zonder accu erin (dus werkend op de netvoeding en daar zie ik niets over staan).

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Fokkie schreef op 07 mei 2004 @ 05:15:
Wil niet lukken. Of ik hem start met accu (zonder net), zonder accu (met net) of met accu (met net), hij doet steeds hetzelfde; powerlampje licht groen op en het batterij lichtje knipperd. Ben oal een poos wezen zoeken wat dat knipperen betekend, maar heb niks gevonden.

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, overheen gelezen 8)

• F0kke
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 18:33:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, overheen gelezen 8)
Ik heb de machine voor het merendeel op netsroom gebruikt met de accu in de machine. Ik weet dat het verstandiger is (dat staat in de handleiding) om de accu eruit te halen wanneer de machine op netstroom wordt gebruikt. Dit heb ik enkel nooit gedaan. Wanneer ik de machine enkel op de accu gebruik, verbruik ik de accu ook helemaal todat hij zegt dat ik hem op het net moet aansluiten.

En toch is het misschien een idee om dat nu ook te gaan proberen, de machine enkel op netstroom te laten draaien nu hij het weer doet. Maar ik ben een beetje bang dat hij het dan misschien weer begeeft en ik de volgende 3 weken zonder machine zit ;) Zodra ik thuiskom neem ik direct contact op met Acer. Oja, ik weet niet of ik beschreef hoe dat accu ledje knipperde, maar dat ging in een rustig constant tempo. (Vaag dat ik daar nergens iets over kan vinden.)

Verwijderd

Fokkie schreef op 17 mei 2004 @ 17:11:
[...]
En toch is het misschien een idee om dat nu ook te gaan proberen, de machine enkel op netstroom te laten draaien nu hij het weer doet. Maar ik ben een beetje bang dat hij het dan misschien weer begeeft en ik de volgende 3 weken zonder machine zit ;)
Stel dat hij het zonder de accu erin wel goed doet, dan weet je misschien waar het aan ligt :)

• F0kke
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:51:
[...]

Stel dat hij het zonder de accu erin wel goed doet, dan weet je misschien waar het aan ligt :)
Dat maakte niks uit toen hij aan gort was. En nu werkt ie prima met accu. Lol, hoop dat ie het nog een aantal weekjes vol houd. We zien wel. Bedankt voor alle replies. Als iemand weet wat dat knipperende ledje inhield hoor ik het wel! :D :>

Verwijderd

Ik heb ook een Acer laptop. Bij mij is het 1 keer gebeurd dat dat lampje zo begon te knipperen zoals jij aangeeft.
Dat was wanneer ik hem op een keer forceerde om verder te werken ondanks dat de batterij bijna leeg was. Ik dacht hij zal nog wel even verder kunnen. Maar niet dus. Laptop viel uit omdat hij helemaal geen stroom meer had, en toen begon dat lampje zo te flikkeren. Het hield toen pas op nadat ik de batterij eruit heb gehaald.

Ik weet natuurlijk niet of dat ongeveer hetzelfde zou kunnen zijn, maar misschien (gokmode) krijgt hij gewoon geen stroom meer. als de batterij leeg is, en er scheelt iets met de netstroom, dan zou het kunnen volgens mij...

(herhaal : *gokmode* )

Verwijderd

Oud topic, maar ik heb nu een soort gelijk probleem met exact de zelfde laptop alleen wil die van mij helemaal niet meer aan.

acer gebeld:

ik moest de accu er uit halen, adapter er af powerknop indrukken en de laptop een half uurtje laten staan zodat het MB compleet spanningsloos was. Vervolgens moest ik dus de laptop met alleen de adapter opstarten. Bij mij werkt dit dus ook niet. Als ik de adapter er in druk gaat het batterij lampje branden en voor de rest gebeurt er helemaal niks. Iemand enig idee?? Of word dit een gevalletje RMA?

Ik heb trouwens nog mazzel want mijn laptop dateert van 09-2003 dus 2 jaar garantie.Vanaf 10-2003 gaf acer maar 1 jaar wat ik overigens een zeer slechte zaak vind, want dan sta je dus blijkbaar niet achter je producten. Wat me trouwens opvalt is dat bij mij op de hanze hogeschool in groningen waar acer zo'n beetje de meest gebruikte laptop is ze echt bij bosjes kapot gaan. En allemaal met voedingsproblemen.

Verwijderd

oude topic gaat weer 'leven'. Ik had min of meer hetzelfde met m'n Acer 1705 SCI laptop. Ging niet meer aan. Net 13 maanden oud voelde ik me al aardig in de beroemde aap gelogeerd. Een belletje naar Acer heeft oplossing gebracht.

Batterij eruit. Adapter aansluiten en opnieuw opstarten. Dit lukte toen wel. Via mail ontving ik een updater die ervoor zorgde dat het systeem niet meer in een loop komt - en dus helemaal niet meer aan wil - indien de spanning in de batterij beneden een bepaald niveau komt.

Updater uitgevoerd en voilá, werkt weer als vanouds :)

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem nu ook.. ik trek het niet meer.. en ik wil niet mijn laptop wegsturen voor tig weken..

welke update hebje gedraait als ik vragen mag ?? link maybe?

ik heb hem nog maar 7 maanden en heb het probleem al.. echt chill dus :/.. go acer.

maar goed..

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Gewoon opsturen, ga alsjeblieft niks zelf proberen bij een laptop waar nog garantie op zit.
Pagina: 1