Windows Xp: StopFout!

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb de laatste dagen opeens het probleem dat er steeds een stopfout komt. Dat het hele scherm dus blauw word en er dan staat dat windows is afgesloten blabla. Er staat dan ook bover erbij: Driver_Irq_Not_less_Orequal.
Nu zou ik dus willen weten wat het probleem is, hoe het komt dat het steeds gebeurt (4e keer al in 2 dagen)

Alvast bedankt ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik zie dat je nog niet erg bekend bent op GoT dus zal je ff een korte GoT introductie geven.
Allereerst is het een Windows vraag en voor Windows bestaat er een aparte subforum, namelijk Windows Operating Systems
Daar zie je bovenaan de FAQ's van dat subforum. Onder andere de Windows Operating Systems - FAQ . Daarin staat een link naar Windows XP en 2000 BSOD guide wat jouw probleem beschrijft en misschien ook oplost.
Als dat niet lukt ga je op zoek of je vraag al bekend is op GoT (grote kans, want GoT is een grooote database van problemen en oplossingen) door middel van de http://gathering.tweakers.net/forum/find . Mocht het verder echt niet lukken, open dan een nieuw topic met duidelijk je probleem (dus wat er allemaal in het blauwe scherm staat) en ook je systeemspecificaties. Alleen dan kunnen we je optimaal helpen. Succes!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
in de search is er meer dan Genoeg over te vinden.... :'(

suc6 :)

Verwijderd

Volgens mij heb ik hetzelfde een keer gehad en toen bleek het dat ik een verrot reepje geheugen had.. Je zou kunnen proberen er eventjes eentje uit te halen.
Het heeft bij mij gewerkt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Barman56,

Dit is niet helemaal de manier waarop een topic op GoT gestart moet worden. Er breken in je post een aantal zaken die wel heel erg belangrijk zijn:

- Je vraag staat in het verkeerde forum - vragen over Blue Screens of Death (BSOD)s horen thuis in Windows Operating Systems
- Je topic titel bevat weinig informatie - welke BSOD krijg je?
- In je topicstart geef je maar een halve foutmelding
- Uit topicstart ontbreek veel informatie - welk servicepack, sinds wanneer gebeurt dit?
- In kan niet in je topic terugvinden wat je zelf al hebt gedaan om dit probleem op te lossen

Om bovenstaande redenen ga ik je topic sluiten - begin eventjes met Windows Operating Systems te openen en daar de BSOD Guide te lezen :)

Dit topic is gesloten.