Deus Ex 2 loopt voor geen meter

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Op een AMD Athlon 2000+ met 512 MB DDR met een GF4200Ti zou je toch wel verwachten dat het spel soepel loopt. Op het forum staat dit :

The recommended system requirements are as follows:

CPU: Intel Pentium® 4 1.5Ghz (or AMD Athlon™ equivalent)
RAM: 512 MB
GRAPHICS: 100% DirectX® 9.0 compatible 3D Card w/ 64 MB
SOUND: Windows 98SE/2000/XP compatible Sound card (100% DirectX® 9.x compatible)
CD-ROM: Eight-speed (8x) CD-ROM drive or faster.
HARD DRIVE: 2GB free disk space

Nou daar voldoe ik allemaal ruim aan behalve dat ik een 'oude' videokaart heb en ik weet eigenlijk niet zeker of ie DX9 compatibel is.

Er staan ook tips (http://forums.eidosgames....9c793b5&threadid=29653)om Deus Ex beter te laten lopen door allemaal kunstgrepen (met aanvullende software) maar dat zou toch niet nodig moeten zijn?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Misschien lopen er andere zware processen?
Dat al gechecked?
Eerst liep C&C Generals ook slecht bij mij, terwijl mijn pc ruim aan de sys eisen voldoet, een reinstall windows was voldoende (moest toen toch een keer gebeuren).
Misschien moet je eens kijken als er zware processen lopen bij msconfig (start > uitvoeren > "msconfig"), en kijken wat hij allemaal opstart als jij je pc opstart :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 01:19 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Je bent niet helemaal duidelijk wat je probleem nu precies is: 'loopt voor geen meter' is namelijk een vrij vage omschrijving. Ik ga er echter van uit dat je problemen hebt met haperingen / stotteringen van het beeld.

Dat probleem komt waarschijnlijk voort uit het feit dat je GeForce 4 Ti 4200 géén DirectX 9.0 kaart is maar een DirectX 8.1 kaart. De GeForce FX serie is wel DX9.0 compliant, de ATi Radeon kaarten zijn DX9.0 compliant in ieder vanaf de 9500.

(Hoewel ik niet verwacht dat het hier aan ligt, toch even melden: je Athlon voldoet maar minimaal aan het aanbevolen systeem. Hij draait namelijk 'maar' op 1666Mhz.)

Wil je het spel dus goed kunnen spelen, zit er waarschijnlijk niets anders op dan een andere videokaart aan te schaffen. Jammer, want je Ti4200 is op zich een kaart die nog best meekan.

Probeer anders eens iemand te vinden met een (redelijk) vergelijkbaar systeem, maar dan mét een DX9.0 kaart. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pazzi op 07-05-2004 12:55 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Volgens mij is je videokaart alleen DX9 compliant, wat zo'n beetje inhoud dat het wel werkt, maar langzaam. Je kaart ondersteund de DX9 features niet hardware matig en daardoor zal het spel langzamer lopen of met minder features. Ik advieseer je om je resolutie lager te zetten en alle visuele features die je maar kan vinden uit te zetten. Loopt het daarna wel soepel kan je ze een voor een weer aanzetten, totdat het spel niet soepel meer loopt.

MechWarrior || Monsters Game

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Pazzi schreef op 07 mei 2004 @ 03:53:
Dat probleem komt waarschijnlijk voort uit het feit dat je GeForce 4 Ti 4200 géén DirectX 9.0 kaart is maar een DirectX 8.1 kaart. De GeForce FX serie is wel DX9.0 compliant, de ATi Radeon kaarten zijn DX9.0 compliant in ieder vanaf de 9500.

Wil je het spel dus goed kunnen spelen, zit er waarschijnlijk niets anders op dan een andere videokaart aan te schaffen. Jammer, want je Ti4200 is op zich een kaart die nog best meekan.

Probeer anders eens iemand te vinden met een (redelijk) vergelijkbaar systeem, maar dan mét een DX9.0 kaart. :)
Hierin heb je gelijk, Deus Ex 2 draait echt pas vlotjes vanaf een GeForce FX 5700 of een Radeon 9500 (Pro). Dus gewoon een Directx 9.0 kaart, zoals in de recommended specs staat.
Pazzi schreef op 07 mei 2004 @ 03:53:
(Hoewel ik niet verwacht dat het hier aan ligt, toch even melden: je Athlon voldoet maar minimaal aan het aanbevolen systeem. Hij draait namelijk 'maar' op 1666Mhz.)
Het AMD equivalent van een P4 1,5GHz is echter een Athlon XP1500+, dus daar zit hij wel safe.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Gooi al je settings eens omlaag (AA uit, AF uit, Vsync uit, vooral 'bloom') en kijk eens hoe dat werkt.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• koekeeghan
Dus het licht aan mijn videokaart. Al mijn specs zijn ruim voldoende. Alleen de videokaart is 'oud'.

Ik vindt het vreemd dat het per spel zoveel verschilt. UT2004 + Max Payne 2 + Colin McRrae 04 + Prince Of Persia + XIII + Painkiller (en nog vele anderen) draaien allemaal op de volle instellingen en ALLEEN DEZE kan dan weer niet vol draaien.

Zou die DX ondersteuning nou echt zoveel uitmaken ?

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Deus Ex 2 is een beetje vreemde eend in de bijt. Ik kan FarCry soepeltjes lopen terwijl Deus Ex 2 dikke stront door een trechter probeert te douwen. Ik weet ook niet precies waar het aan ligt, het is gewoon zo.

Ik heb ook een ti4200 en met Deus Ex 2 moest alles op lage settings gespeeld worden wilde ik een beetje soepelheid in het spel houden.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• koekeeghan
Huh ? Kun jij Far Cry VOL draaien op een ti4200 :?
Ik dacht dat het een enorm zwaar spel is. Ik heb het bij een vriend gespeeld en daar ging het zeker niet vol en hij heeft een FX5600 + 1600+ XP + 256 SD ram. Niet een heel krachtig systeem maar het gaat wel.

Wat zijn jouw specs eigenlijk?

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06-2025

Dannies

Urashima Keitaro

dat geheugen van jouw vriend is wel errug laag, dus zo gek vind ik dat niet.

Maar ff ontopic, bij mij hielp het ook om de update van DeusEx 2 te installeren. Bij de beschrijving van opgeloste fouten staat er ook dat het vloeiender zal spelen. Het zou niet veel helpen als je kaart geen DX9.0 is, maar alle kleine beetjes helpen

-- Microsoft Certified Professional --

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Onthoud ook dat Deus Ex 2 op de bagger (nofi) engine van Unreal 2 is gebaseerd. En zoals velen weten, liep Unreal 2 nou ook niet echt vlotjes op (redelijke) high end pc's.

Licht dus voornamelijk aan het spel :P

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

probeer natuurijk ook de nieuwste drivers voor je grafische kaart.

• koekeeghan
De nieuwste drivers van mijn kaart heb ik al, ik zal die update van Deus Ex effe gaan proberen.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik heb em al een paar maanden liggen, maar nog steeds niet geinstalleerd (mja, stapels legale spellen liggen....moet ze allemaal nog eens bekijken....

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Dit liep ook niet op een p4-2400 met 1 gb ram, een radeon 9800pro en alles afgesloten tot en met explorer.exe aan toe.

het ding is gewoon gebaseerd op een verschrikkelijk slechte (eh, nofi?) graphics engine, en gaat nooit goed lopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 17:58:
Dit liep ook niet op een p4-2400 met 1 gb ram, een radeon 9800pro en alles afgesloten tot en met explorer.exe aan toe.

het ding is gewoon gebaseerd op een verschrikkelijk slechte (eh, nofi?) graphics engine, en gaat nooit goed lopen.
Idd, op de Xbox stottert hij ook heel vaak.

• koekeeghan
Dat idee had i keigenlijk ook al, dat het gewoon slecht geprogrameerd was. Bij een vriend van mij met een high-end PC liep het ook al niet.

Schandalig eigenlijk dat ze een dergelijk spel op de markt brengen dat op een super-game-pc niet eens lekker draait.

Pagina: 1