[XP][BSOD] windowssubsysteem is onverwacht afgebroken *

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
C:\WINDOWS\Minidump\Mini050704-01.dmp
C:\DOCUME~1\Jack\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Ook heb ik deze melding gekregen in een blauw scherm:

Stop: c000021a(onherstelbare systeemfout) Het systeemproces windowssubsysteem is onverwacht afgebroken met de status: 0xc0000005(0x75eua7e20x0052f308) het syateem is afgesloten

Jemig wat moet ik nu ?

Ik krijg gewoon op een gegeven moment een blauw scherm

en zo heb ik nog twee van deze meldingen met andere codes

Specs

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
A-Open Big Tower*Asus A7V8X-X*Athlon XP 1800*Spire Cooler*512MB DDR*WD Caviar 40GB 7200*Ati-Radeon 8500*SB-Live 5.1*Pioneer DVD 105s*Plextor-24/10/40*Iiyama Vision Master Pro 510*Win XP Pro NL (incl.SP1,etc)
Dat zijn dus jouw systeemeigenschappen hoop ik, sommige mensen hebben ondertitels niet aanstaan ;)

Begin eens met het testen van geheugen.. :) komen daar fouten.., haal alles eruit wat je niet nodig hebt, dwz, geluidskaart, alle geheugensims op 1 na, dvdspeler, brander en dat was het wel zo een beetje...kijk deze eventjes door
Windows XP en 2000 BSOD guide
Howto's & Guides
Prettige avond en graag tot sinas :P

• Le_Freak !
nee dat zijn mijn specs niet meer :)

maar ben eigenlijk eerder benieuwd of iemand die foutmeldingen herkent ?

Specs

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 12:53
voordat we je goed kunnen helpen moeten wij wel weten wat je specificaties zijn, lees de FAQ

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Wat zijn nu je specs? Welk OS draai je? Daar zitten nogal verschillen in als het gaat om foutmeldingen... :)

An assumption is the mother of all fuck-ups

Verwijderd

Dit soort foutmeldingen slaat meestal als een tang op een varken.

Open die minidump eens in notepad, en kijk eens of je wat vind. Post dat dan hier.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
Le_Freak ! schreef op 07 mei 2004 @ 00:33:

Stop: c000021a(onherstelbare systeemfout) Het systeemproces windowssubsysteem is onverwacht afgebroken met de status: 0xc0000005(0x75eua7e20x0052f308) het syateem is afgesloten
Error 5 is een 'access denied'. Heb je toevallig zitten k*tten met NTFS rechten ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23
Ik heb deze foutmelding ook 1 keer gehad.
De PC waar de melding toen op voorkwam, heb ik toen opnieuw opgestart. De melding bleef echter komen. Na wat zoeken in Windows XP resource kit, kwam ik er dus achter dat er iets fout zit / zat op mijn HD.

Daarop heb ik enkele keren een zeer uitgebreide checkdisc uitgevoerd. Daarna heb ik enkele dagen goed met de PC kunnen werken. Na een paar dagen kwam echter die melding weer terug. Daarop heb ik een HD tool van de fabrikant laten draaien. Daaruit kwam dat de HD op ontploffen stond.

Ik heb de HD vervangen en toen waren de meldingen weg.

Khoop echter niet dat dit voor jou van toepassing is. Is toch altijd een vervelend probleem..Ik heb de data van de oude HD dus niet terug kunnen halen :(

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je soms Norton draaien?

Verwijder die eens en kijk of je dan nog die fout hebt.

Soort gelijke foutmelding heb ik in het verleden ook gekregen en na het verwijderen van Norton was alles over

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk operating systeem gaat het hier trouwens over? Ik gok even op XP :)

Ik krijg dezeWindows foutmeldingen ?? > [XP][BSOD] windowssubsysteem is onverwacht afgebroken *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Le_Freak !
Het gaat hier om windows XP pro NL incl.sp1en alle updates

Mijn specs zijn:

Moederbord: MSI K8T800
Processor: AMD Athlon 64 3200+
Videokaart: Asus Radeon 9800 XT
Geluidskaart: Audigy 2
Harddisk: 1x WD Raptor 36 GB 2x Maxtor 80 GB Sata
DVD Brander: Plextor 8 speed
DVD rom:Plextor
Voeding:Antec true control 550W
Behuizing: Lian-li big tower PC-70

De problemen zijn ontstaan nadat ik in de registry heb lopen kutten.
IK heb handmatig nero erafgegooid (althans wat er nog instond na de normale uninstall)
Dus regedit gedaan en toen gezocht op ahead en alles wat er naar voren kwam eraf gegooid.

Specs

Verwijderd

Dan hoop ik voor jou dat je een backup van je registry hebt gemaakt, of anders:

Live with it/ re-install.

T'zal je leren met registry te klooien zonder echt te weten wat je doet.

Overigens: al die minidump geopend in notepad? En? Wat gevonden? Serieus, daar staan soms dingen in die wel wat betekenen.

• Le_Freak !
ik heb een upgrade gedaan met de windows xp cd erin en nu doet alles het weer perfect,3d mark 03 gedraaid en dezelfde score als voorheen.

Specs

Pagina: 1