Toon posts:

[HTML] Hoe krijg ik formulier gegevens verstuurd?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vrij onbekent met het maken van web pagina's waar op gegevens die ingevuld moeten worden en door een ander persoon verder verwerkt diennen te worden.

Ik krijg het voor elkaar om een simpel formulier paginatje te maken, dankzij HTML 4 DUMMIES, maar zij sturen alles met POST naar een CGI stukje toe wat ik op de CD niet terug kan vinden en dus ook niet kan uit pluizen op relevante informatie.

Nu moet ik voor de gehandicapte site van de gemeente valkenswaard een encete pagina maken wat op zich zelf het probleem niet hoeft te zijn ware het dat de ingevulde gegevens naar een persoon toe gestuurd dienen te worden.
Op dit punt loop ik dus hopenloos vast.
Temeer omdat ik ook via de site http://www.dynamicdrive.com/ wel leuke scripts kan vinden voor controle e.d. maar niets kan ontdekken van waar de gegevens moeten blijven.
Ook bij het na pluizen van verschillende sites waar men om gegevens vraagt raak ik de weg kwijt om dat er naar stukjes code verwezen wordt wat niet in mijn tijdelijke internet bestanden terecht komt.

Wie wil mij op dit stukje verder op weg helpen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wil ik je best mee helpen... heeft het haast? Mail me anders even.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik het weet moet de encete pagina over 2 weken klaar zijn en in de tussen tijd moet ik ook nog even de hele site opnieuw opbouwen.
Haast voor wat de formulier stukje betreft heb ik nog niet maar ik weet wel dat ik op dit gebied nog heel veel moet uitzoeken en leren.

perl scripjes en aanverwante zaken leer ik ook alleen maar door het simpel weg uit proberen van hoe een bestaande stuk code werkt en dat is dus niet altijd even makkelijk.

maar een ieder die mij de goede kant op helpt ben ik dankbaar.

• HunterPro
  • Niet online
heb je mogelijkheden tot PHP op die server? In dat geval is een leuk scriptje zo gemaakt om die gegevens te bundelen en te mailen. Desnoods is iets verwerkends ook nog mogelijk. Ben alleen op dit moment te moe en te lam om je ermee te helpen, dus als je eventjes mij een mailtje dropt zoals ik al eerder opperde help ik je van de week graag verder :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Google: Tutorial PHP

Heeft verder ook bar weinig met W&G te maken.

Als het overigens voor gehandicapten is zou ik de scripts van dynamic drive maar achterwege laten... Kun je beter plain HTML gebruiken.

[ Voor 107% gewijzigd door Bosmonster op 07-05-2004 09:23 ]

Dit topic is gesloten.