Mycom bluetooth dongle werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 10:13
Ik heb een aantal weken geleden een mycom bluetooth usb dongle gekocht. Alles geinstalleerd volgens boekje en het werkte perfect tot vandaag. Volgens mij begaf de software het want ik kon opeens geen andere bluetooth devices meer vinden en enkele momenten later begaf ie het helemaal. Het blauwe ledje in de dongle brandt gewoon ( een indicatie dat die aanstaat ) maar het icoontje in de systemtray zegt " bluetooth device cannot be found " wat dus bedoeld wordt dat de dongle niet meer gevonden kan worden. Soms reageert het icoontje simpelweg niet meer op klikken.
Ik heb een aantal malen geprobeerd alles opnieuw te installeren, 2de usb-poort gebruiken ipv eerste maar helaas lukte het niet. Bij mijn device manager ( windows xp prof ) staat er geen foutmelding. Alles wat met bluetooth te maken heeft werkt naar behoren volgens het systeem en verder werken andere hardware ook normaal. Ik kon via " my bluetooth places " nog wel fftjes connectie maken met andere bluetooth devices maar veel meer dan dat was het niet.

Daarna op mijn oude systeem geprobeerd die draait op win98se en daar werkt ie wel gewoon :? Voor zover ik weet is er geen hardware conflict ofzo op mijn nieuwe pc alles werkte gewoon tot vandaag. Heb de hele pc afgestroopt maar alle drivers zijn geinstalleerd, geen apparaten die niet goed functioneren enz.

Hoe zou dit toch kunnen ? zou er tijdens de de-installatie iets fouts zijn gegaan ? ik heb alles volgens het boekje gedaan ( eerst software installeren dan pas dongle erin ) tevens ook geprobeerd dongle erin en dan pas installeren maar niks werkte.

Ik zou heel blij zijn als iemand wist waar het aan zou kunnen liggen :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb dezelfde dongle en kan alleen maar zeggen dat de Widcomm software bagger is. Ik denk niet dat je dongle kapot is. Probeer eens de drivers totaal te verwijderen en helemaal opnieuw te installeren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dcell
Exirion schreef op 06 mei 2004 @ 23:52:
Ik heb dezelfde dongle en kan alleen maar zeggen dat de Widcomm software bagger is. Ik denk niet dat je dongle kapot is. Probeer eens de drivers totaal te verwijderen en helemaal opnieuw te installeren.
heb de widcomm software erafgehaald via de configuratiescherm -> software. Ben een beetje een n00b :P waar kan ik die drivers weghalen ? want als ik die widcomm software erafflikker dan zie ik geen bluetooth devices meer staan tussen mijn system -> device manager

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:37
Heb hetzelfde probleem (had)
Hier de oplossing voor mijn BTtje
http://www.jonscaife.com/bt/drv_du.html

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Succes :)

[ Voor 78% gewijzigd door Ad de Jong op 07-05-2004 00:06 ]

Mijn profiel op Discogs

• dcell
thanx !!!! ik zal het morgen ff proberen

btw had al de search gebruikt maar was die oplossing niet tegengekomen :)

edit : het is me niet gelukt :( nog steeds geeft de bttray aan device not found

[ Voor 29% gewijzigd door dcell op 07-05-2004 18:47 ]

• milliped
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-01-2022
Hoi allen,

ik ben de originele driver CD kwijt, en bij Mycom is er niets aan drivers te vinden (letterlijk niets, je zal er maar een laptop van hun huismerk gekocht hebben 8)7 ).

Zou ieman me kunnen vertellen waar ik online die driver zou kunnen vinden?

-----------quisque sibi proximos-------------------

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
milliped schreef op 04 juni 2004 @ 22:08:
Hoi allen,

ik ben de originele driver CD kwijt, en bij Mycom is er niets aan drivers te vinden (letterlijk niets, je zal er maar een laptop van hun huismerk gekocht hebben 8)7 ).

Zou ieman me kunnen vertellen waar ik online die driver zou kunnen vinden?
Hallo ik zoek dezelfde software ook mijn cd is weg.
waar vind ik die nog >
heeeeelp!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
heb ze inmiddels al een tijdje op cd.
als iemand ze nog nodig heeft mail maar ...

Verwijderd

Als je Windows XP SP2 hebt, heb je geen drivers nodig!

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 20:42
Ik heb hetzelfde probleem als de TS.

Heb software geinstalleerd en daarna dongle ingeplugd maar helaas hij herkent de dongle via de BTtray niet.

Zonder software werkt ie wel maar kan ik (geloof ik) geen bestandoverdracht oid verrichten

Verwijderd

mmmh

Zelfde dongle werkt hier met Windows XP SP2 zonder enige problemen...
Inderdaad op deze manier geen drivers nodig.
Pagina: 1