[php/cgi] CGI application misbehaved ...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 23:25
Hoi,

waarschijnlijk is dit een vaak voorkomend probleem, maar ik kom er toch niet zo makkelijk uit.

Ik draai IIS 5.1 onder Windows XP SP1, alles nieuwste updates.
Verder heb ik php 4.3.6 (14 april 2004, laatste stable) en mysql 4.0.18 (laatste stable) daarbij draaien.
Alles is dus localhost.
Dit werkt allemaal prima, want php parsed gewoon de code en mijn forum werkt prima met php en de mysql database.

Om onderhoud aan de mysql database te verrichten maak ik gebruik van phpMyAdmin. (2.5.6 laatste stable).
Als ik inlog met vooraf ingestelde config settings in de config.php van phpMyAdmin, dan kan ik rechtstreeks inloggen op de de database.

MAAR, wegens security wil ik gebruik maken van de HTTP inlog procedure zodat je een popup krijgt waar je user en pass moet invullen bij phpMyAdmin. Als ik dit invul krijg ik de volgende waarschuwing:
CGI Error

The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:
Die waarschuwing is waarschijnlijk erg bekend voor sommigen van jullie, maar ik ben eerst op onderzoek uit gegaan voordat ik deze post heb geplaatst.

Ten eerste heb ik in de php.ini gechecked:
cgi.force_redirect = 0
Dit gaf geen oplossing, dus heb ik daarna een virtuele cgi-bin map aangemaakt in IIS.
Dit gaf ook geen oplossing.

Vervolgens nogmaals de install.txt van php doorgelezen. Kom ik dit tegen:
This error message means that php failed to output anything at all.
From the command line hange to the directory containing php.exe. Run
php.exe -i
If php has any problems running, then a suitable

Once php is working at the command line, try accessing the php script via the browser again.
Nou, dit werkt dus allebei al prima!

verder lees ik dat je nog een eventueele fout kan oplossen door "Check if file exists" AAN te zetten voor php in IIS. Dat had ik standaard al aan staan, dus dat werkt ook.

daarna lees ik:
file permissions on your php script, php.exe, php4ts.dll, php.ini or any php
extensions you are trying to load are such that the anonymous internet user
ISUR_<machinename> cannot access them.
Oke, dit is nieuw. Geen idee wat ik moet doen... ???? zou dit het probleem kunnen zijn??

In de handleiding van phpMyAdmin staat in de FAQ wel iets over deze waarschuwing van CGI! Maar de oplossing luidt:
You just forgot to read the install.txt file from the php distribution.
Lompe FAQ hoor.

Uiteraard heb ik ook gekeken op http://bugs.php.net/bug.php?id=25863, waar ik dacht een oplossing te hebben gevonden, maar het is meer een discussie die niet opgelost wordt :S :S

Dus ik heb het nog niet aan de praat. Wat zie ik over het hoofd?? Heeft het met die permissions te maken? Want daar kan ik niks duidelijks van vinden in IIS. Tenminste, het geeft geen verschil wat ik doe.

Tnx
MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zet in je config je auth op cookie ipv http? :) Overigens vind ik het wel knap dat je de meest nietszeggende topictitel voor je probleem hebt gekozen... voeg volgende keer iets toe als PHP/IIS/PHPMyAdmin :)

[ Voor 63% gewijzigd door HunterPro op 06-05-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
Cookie geeft hetzelfde probleem als http...

Alleen config werkt prima, maar daar wil ik vanaf. Als iemand de phpMyAdmin map dan weet te vinden op internet kan ie meteen bij m'n database :S

Hehe, topic titel is niet echt al te sterk inderdaad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
Iemand nog een idee?

Dacht dat het probleem erg makkelijk op te lossen was, maar volgens mij is het gewoon nog niet mogelijk om cgi scripts normaal uit te kunnen voeren door middel van php 4 en IIS 5.1 onder Windows XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01
-oops-
in het verkeerde venster getypt.

[ Voor 173% gewijzigd door Soultaker op 08-05-2004 14:49 ]