Toon posts:

ADSL Nederland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zal eerst even het probleem schetsen,
Wij moeten voor een optieker in Nederland een VPN maken tussen 4 verschillende locaties ( Reusel, Bladel, Eindhoven en Mol(België) ).
Nu het probleem is ginder de ADSL, dus hier in België werkt alles via PPPoE ( Point to Point over Ethernet ) maar ginder werkt alles blijkbaar alles langs PPPoA en wordt PPPoE niet ondersteund. We zouden ginder graag de Alcatel Speedtouch 510i ( is ISDN ginder ) gebruiken, maar ook in combinatie met een Zywall 10 ( voor de VPN connectie en dyndns.org en toestanden. )
Nu is her probleem deze ondersteunen geen PPPoA. Nu was eigenlijk mijn vraag of iemand hier een oplossing voor weet of ooit al eens iets soort gelijks heeft gedaan. Of dat er eventueel een modem bestaat die van PPPoE of PPPoA naar PPPoE of PPPoA kan converteren...
In Nederland weet blijkbaar niemand van iets af, de meeste mensen daar van de helpdesk van zowel Alcatel als van KPN hebben blijkbaar het IQ van een platgeslagen mug die is uitgesmeerd over de venster maar toch nog net genoeg in leven is om een blad af te lezen. En als ze eenmaal aan het einde van het blad zijn dan zeggen ze dat het aan de PC ligt en dat ze u niet kunnen verder helpen... ( Na 7 u prutsen en rond te bellen heb je spijt dat je ze niet door de telefoondraad kunt trekken... )

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven ... want ben echt ten einde raad ...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maakt het uit of het PPPoA, PPPoE of PPPoP is?

Als het maar IP is, en je dus via IP bij je VPN kunt. Dat kan, hier in Holland hebben we ook VPNs, dus los van iets andere instellingen is er geen verschil in gebruik. Overigens heb je enkel bij KPN gekeken. De Hollandse Belgacom heeft *wel* een concurrent, BBNed, en die doet helemaal geen PPPo*. Die doet RFC1483 bridging en ook daar werken VPN's niet anders.

(die P staat voor postduiven..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Je kunt gewoon die alcatel gebruiken om de ADSL verbinding te maken, en dan je Zywall 10 daar weer aanhangen.

Dat gaat prima, ook bij inkomende VPN verbindingen, mits je maar de juiste portjes forward.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zet die speedtouch in pptp mode. Dit staat allemaal uitgebreid beschreven op de site van zyxel.

[ Voor 7% gewijzigd door epias op 07-05-2004 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ben er ondertussen ook achter gekomen dat dit de oplossing is :)
Hartelijk dank allemaal
En zoals sommige hier al aanhaalden om de modem bridged te zetten, dit gaat niet, zoals ik al zei zijn het Belgische modems met een firmware van Belgacom, als ik de modem zelf laat binnenbellen kan ik via een omweg de vpi vci waarden aanpassen maar in bridged mode pakt hij standaard vpi : 8 vci : 35 ipv 2,32 ...
Ook de encapsulation mode is anders dan :)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 15:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

beste tip die ik kan geven bel nooit de KPN in nederland die verbinden je door naar SNT (callcenter bedrijf) en dan stap je het grootste rampenfonds der nederlanden binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hebben we dus ook al ondervonden :p weet je dan mss een nummer dat we wel kunnen bellen in geval van problemen ?

Verwijderd

Overigens : Speedtouch in NAT mode, daarna ZyWALL laten routeren.

PPPoE word naar mijn weten voornamelijk alleen bij Wanadoo(hier in Nederland)gebruikt

Overigens maak je idd vpn tunnels op via ip-adressen.
VPN configureren : http://www.zyxel.nl/support/z2z.html
VPN checklist : http://www.zyxel.nl/support/vpndebug.html

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 12:16 . Reden: NATten van de speedtouch en routeren van de Zywall gaat beter met routeringen van pakketjes. ]

Pagina: 1