Toon posts:

VB6 SELECT WHERE NULL werkt niet, why?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan iemand mij helpen...

Ik wil iets heel simpels: Kijken in een veld van een acces database (97) of het veld leeg is...maar ik krijg het niet voor elkaar. VB komt steeds met de melding dat ik iets niet goed heb gedaan in FROM geval.

Het veld in kwestie is inprincipe tekst (in de database). Ik heb het geprobeerd met
- Db.RecordSource = "SELECT * FROM Order WHERE veld IS NULL"
- Db.RecordSource = "SELECT * FROM Order WHERE veld = '' "
- Db.RecordSource = "SELECT * FROM Order WHERE veld = NULL"

Daarbij heb ik ook nog een 0 als standaardwaarde in het veld gezet en daar op gezocht..maar dat mocht niet baten. Ook heb ik de eigenschappen van het veld op numeriek gezet, hielp ook niet (met en zonder 0 als standaard-waarde).

De Row waar het veld in staat is echt leeg en voor de rest kan ik met een FlexGrid gewoon de waardes uit de geselecteerde 'data', die gekoppeld is aan de betreffende tabel Order lezen. Ik wordt er onderhand zo een beetje gek van! Heeft iemand dit al eens meegemaakt en kan die iemand mij een hint geven?

Alvast bedankt!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ORDER is een reserved word, mag je niet zo gebruiken als tabelnaam. Zet er eens [ en ] om heen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Wat stom! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb...ik schaam me nu een beetje. Bedankt :)