Toon posts:

[2K] Svchost foutmelding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net windows 2000 geinstalleerd na alle drivers te hebben geinstalleerd en zonnet krijg ik de foutmelding

svchost fout in logboek

dan druk op ok en even later krijg ik de foutmelding dat me pc opnieuw word opgestart

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt uiteraard gescand op de bekende virussen? Welke drivers heb je verder geinstalleerd? Heb je dit probleem ook zonder drivers geinstalleerd? Hangt de PC aan het Internet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Klinkt als blaster!.. Denk dat je beter ff opnieuw kan beginnen en een firewall installeren
voordat je het internet op duikt.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen modem drivers geinstalleerd video drivers (asus 7100pro) en zonnet en allemaal van cd geinstalleer en toen we voor de 1e x het internet opgingen kregen we de fout

svchost.exe heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten door windows. U dient dit programma opnieuw te starten.

er word een fouten logboek aangemaakt.

druk op ok

Welk prorgamma kan het dan zijn??

We hebben al op virussen gecontroleerd met die site van housecall

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jep, da's een virus. Download deze tools van Symantec en scan daar eens mee: Ontwormer en Anti-SasserFrasser.

Daarna meteen naar http://windowsupdate.microsoft.com :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat.
Verder - is dit de *exacte* foutmelding zoals je die krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de precies de zelfde foutmelding als die wij krijgen alleen wij krijgen daarvoor nog de fout van svchost (programma fout)
En waar kan je de update voor windows 2000 downloaden?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 11:45:
Het is de precies de zelfde foutmelding als die wij krijgen alleen wij krijgen daarvoor nog de fout van svchost (programma fout)
En waar kan je de update voor windows 2000 downloaden?
ik vermoed :P www.windowsupdate.com

Bears and Bulls

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gertjan1986, wat eigen inzet wordt op GoT wel gewaardeerd. Kun je vertellen wat je zelf al hebt geprobeerd om dit probleem op te lossen? Ik zie momenteel namelijk erg weinig eigen initiatief uit je posts blijken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
We hebben al gescanned op virussen maar toen gaf ie niks aan. (norton)
We zijn nu windows update aan het doen alleen het duurt nogal lang (120 min) :r
Maar dat svchost fout in logboek heeft dat te maken met een virus want er staat programma fout. En we waren nog maar 10 min op het internet daarvoor alles geformateerd :S kan dat virus er dan zo snel opzitten. We waren alleen nog maar naar startpagina geweest en tweakers.net

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je Norton geupdate voordat je begon met scannen? Is de computer beschermt door een FireWall terwijl je op het internet zat? Waarom duurt WindowsUpdate zo lang?

Grote kans dat je overigens inderdaad een virus hebt opgelopen; 5 minuten op internet kunnen inderdaad al een besmetting betekenen. Je kunt het zeker niet uitsluiten.

---

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:22

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ik heb dit zelf ook gehad met Windows XP. Het probleem was (semi-)opgelost toen ik in de registry had gezet dat hy SVCHOST.EXE bij het opstarten automatisch moest laden (HKLM/software/microsoft/windows/current version/run).

Na een maand of 4 naar volle tevredenheid met deze "oplossing" te hebben gewerkt (nooit een crash gehad met SVCHOST.EXE) had ik vorige week ineens een probleempje. Ik had me nooit zorgen gemaakt over spyware en dacht ook dat ik geen spyware had (draaide af en toe Ad-Aware). Vorige week kreeg ik echter bij het browsen (en het drukken van een verkeerde knop) een nieuw stuk spyware binnen, dat errug irritant was, maar niet door AdAware werd gezien.

Dus ik downloadde ik het in de FAQ genoemde SpyBot Search & Destroy. Deze vond in eerste instantie circa 30 spyware-verdachte zaken die Ad-Aware nooit zag, waaronder SVCHOST.EXE (!!!). Het blijkt dat er een spyware-proggie is dat zit verstopt in SVCHOST.EXE, maar waar het wel (blijft) lijken alsof die van Microsoft komt.

Ik heb een backup gemaakt van SVCHOST.EXE (SVCHOST.EX!, stel dat Spybot het verkeerd had !!!) en de EXE door Spybot laten verwijderen. En daarna kon ik (eindelijk) ook mijn verwijzing naar SVCHOST.EXE in mijn registry verwijderen.

Om een lang verhaal kort te maken..... ik vrees dat je last heb van Spyware. Installeer en bebruik SpyBot en je probleem zou verholpen kunnen zijn.

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op wormen gecheckt met een internet site http://housecall.trendmicro.com
En hij had niks gevonden. We hebben isdn verbinding duss gaat een beetje traag maar na 5 min op internet te zitten krijg ik de fout svchost fout in logboek programma moet opnieuw worden opgestart en onderaan programmafout.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal spybot even downlaoden en proberen bedankt maar ik moet eerst nog even wachten op windows update service pack4 maar kan ik na 5 min al last van van spyware en andere dingen?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals al eerder aangegeven verwachten we hier wat eigen inzet. Lees onderstaand topic even door:

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Aangezien het redelijk duidelijk is dat het hier om Spy/Malware gaat, gaat dit topic van WOS > BV

---

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb spybot geinstalleerd en hij vond 6 dingen maar ik zie nergens iets met svchost staan maar ik heb ze alle 6 hersteld ik heb de fout nog niet gekregen duss hopen dat het zo blijft en anders horen jullie het wel :P

En van dat eigen intiatief nemen dat doe ik ook wel hoor ik snap niet wat ik verkeerd doe ik vraag alleen om jullie hulp jullie moesten eens weten hoelang ik hier al mee bezig ben :r Maarja als ik iets fout doe misschien kunnen jullie dat nog iets beter uitleggen want ik snap het probleem niet ;) :9

• Victor
  • Niet online
King_Louie schreef op 07 mei 2004 @ 08:56:
Jep, da's een virus. Download deze tools van Symantec en scan daar eens mee: Ontwormer en Anti-SasserFrasser.

Daarna meteen naar http://windowsupdate.microsoft.com :)
Mocht het zich voor blijven doen, dan werken deze tools beter dan die Housecall. Verder, een firewall, heel belangrijk. En je PC up-2-date houden. Spyware lijkt me overigens sterk, aangezien je je PC net schoon had geinstalleerd.

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:22

maroesjk

from the ash rose a great bird

Als toevoeging op mijn eerdere post meld ik bij deze nog dat SpyBot in eerste instantie SVCHost ook niet als spyware aanduidde. Hij vond SVCHost pas nadat alle SpyBot-Updates waren gedownload. Zie ook het stuk in de Howto, die door Spider.007 is aangehaald.

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• DiedX
  • Laatst online: 08:04
Het is heel simpel. Dit is blaster. Norton kan een infectie tegenhouden, maar eerst moet er geupdate worden.

Via services kan je de RPC Client benaderen. Zet daar in dat hij bij een fatale crash NIET moet rebooten, maar niets moet doen. Daarna eerst netjes je updatjes binnenhalen. RPC Terugzetten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik had duss die spybot geinstalleerd maar ik krijg nog steeds de fout van svchost fout in logboek programma fout 8)7 Die sites doen het helaas ook niet meer :? Kan iemand mij nu in rustige stapjes vertellen wat ik moet doen _/-\o_ want ik weet het echt niet meer

• Victor
  • Niet online
Stap 1: Download de Ontwormer
Stap 2: Voer de ontwormer uit
Stap 3: Ga naar Windows Update en pas alle kritieke updates toe
Stap 4: Download en installeer een firewall (Bijv ZoneAlarm)
Stap 5: Installeer een goede virusscanner
Stap 6: Houdt dit alles up to date
Stap 7: Maak een aanzienelijk bedrag over naar mijn rekening voor de goede hulp :)

[ Voor 5% gewijzigd door Victor op 07-05-2004 13:46 . Reden: Ik zat niet op te letten, je hebt 2000, niet XP ]

Verwijderd

Topicstarter
Eeey bedankt ik zal die punten even uitvoeren het is alleen wle lastig als ik windows update wil doen met een isdn lijn service pack 4 60 mb :9
Maar ik ben nog even naar me mmc gegaan en even in me logboek gekeken en daar stond nog wat meer informatie over de fout

De Remote Procedure Call (RPC)-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 0 milliseconden worden uitgevoerd: Geen actie.

Dat staat erbij en die fout komt de heletijd terug als ik op internet zit.
Het is ook wel lastig als die fout komt want ik kan geen koppelingen meer openen ook eigenschappen vensters komen niet meer te voorschijn en op het bureau blad kan ik de pictogrammen niet meer verplaatsen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of die site van die ontwormer het bij jullie doet maar bij mij niet (pagina niet gevonden)

• Victor
  • Niet online
Die Ontwormer is de BlasterFix van Symantec. De link brengt je direct naar de download. Misschien dat de worm voorkomt dat je 'm download. Daarom heb ik 'm ff gemirrored voor je:http://fifthdimension.nl/ontwormer.exe

offtopic:
Laat even weten als je klaar bent, dan gooi ik 'm weer van m'n server af

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 13:50:
Ik weet niet of die site van die ontwormer het bij jullie doet maar bij mij niet (pagina niet gevonden)
Dat is een eigenschap van de worm inderdaad; probeer deze eens?

---

• Victor
  • Niet online
Lol Spider, wat zijn we toch aardig :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook kan ik me windows en program files bestanden niet bekijken als ik de map open staat er gewoon niks in.
Als ik verborgen bestanden weergeven doe krijg ik nog niks te zien

• Victor
  • Niet online
Is op dit moment niet belangrijk, download 'm gewoon naar je bureaublad en voer die fix uit. Dan zal ook meteen de schade van de worm hersteld zijn en kun je dus gaan updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad die achterlijke blaster virus maar hij is er nu af :*) alleen toen ik doorverwezen werd om die patch te downloaden toen kreeg ik zo'n foutmelding dat me pc opnieuw werd opgestart :? Maar ik zal nu even zoeken naar die patch misschien kan iemand even snel een linkje plaatsen.Want ik weet niet meer waar die patch staat.

Verwijderd

Topicstarter
** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs**
dit probleem krijg ik nu want ik probeer namelijk service pack 4 te downloaden ik kan helemaal niks ik word elke x afgesloten en die blaster is er nu wel af :? wat kan ik nu nog doen

Verwijderd

Topicstarter
** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs** hier staat nu dat je die patch moet downloaden maar voordat je die patch kunt installeren heb je service pack 2 nodig maar als ik die probeer te downlaoden dan krijg ik juist die fout dat me pc word afgesloten

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Haal anders ff vanaf een andere pc de network install op van de service pack, ongeveer 130 mb en zet die op een cdrom. Op die manier kan je zonder netwerk je pc upgraden!.

hier te downloaden

[ Voor 30% gewijzigd door avon op 07-05-2004 17:03 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar alles is al geregeld iedereen bedankt trouwens
Pagina: 1