[XP cardreader]

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik heb een cardreader via USB aangesloten, deze werkt goed, maar als ik mijn pc reboot zie ik de "verwisselbare schijven" niet, en krijg ik deze melding bij apparaatbeheer:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er al een identiek apparaat in het systeem actief is. (Code 42)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? alvast bedankt.
owjah ik heb al gesearched en mn usb legacy aangezet in de bios maar dit hielp niet

[ Voor 10% gewijzigd door Armageddon_2k op 06-05-2004 21:46 ]

• PilatuS
  • Niet online
bij mijn cardreader moest ik eerst de drivers installeren en dan pas het apparaat aansluiten, misschien dat dit bij jou het probleem is

dus probeer eens de drivers weg te gooien, dan de reader aan te sluiten en dan pas de software te installeren

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Er zit verder helemaal geen software bij, en drivers installen toch niet zonder dat het app is aangesloten of zie ik dit fout.
Wat ik trouwens ook wat wazig vind is dat als ik hem werkend heb, dat er dan in mn systeembalk dat dingetje van "Hardeware Veilig Verwijderen" staat, misschien dat jullie daar iets mee kunnen

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Dat laatste is normaal. Dat heb ik ook met mijn reader (MMC/SD).

Alleen mijn reader hoef ik geen driver voor te installeren in XP.

Waar sluit je je reader op aan? Is dat een poort op het moederboord, op een of andere bay bus, een hub (powered/unpowered), of een USB verleng kabel? Verder misschien interresant om te kijken naar de andere USB devices die je aangesloten hebt. Misshcien de moeite waard om hem proberen to solo-en.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Verder heb ik alleen een muis aangesloten.

De cardreader zit aangesloten via usb op het moederbord, het was orgineel een externe reader maar na wat aanpassingen zittie nu ingbouwd, voor meer info over de inbouw check casemod topic.

Hij werkt dus prima maar als ik reboot krijg ik die melding, ik ben op het moment aan het klooien met die verborgen devices misschien dat dat kan helpen :D