Toon posts:

[XP] 'Logon failure' bij delen van directories *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mede tweakers wie kan mij van mijn koppijn af helpen?

situatie:
3 compu's in een netwerkje.
1 heeft xp prof. deze heeft de verbinding met internet
2 andere draain xp home

het delen van internet gaat prima.
het delen van bestanden tussen de twee computers met home erop ook.
het delen van bestanden vanaf de home computer naar de prof compu. Dus je zit achter de "server" en wilt een bestandje van je clients pakken lukt ook allemaal

de hoofpijn:
als je vanaf de clients wat wilt pakken van de server lukt dit niet.
"\\server is no accesible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have acces permissions. logon failure : the user has not been granted the requested logon type at this computer"

uit de search vond ik een vergelijkbaar probleem. Daar stond wel een oplossing bij "het aan zetten van netbios over tcp/ip bij alle compu's en het zeker zijn van het draaien van de computer browser service" maar dat werkt bij mij dus niet. Is er iemand met een aspirientje voor me?

Verwijderd

Misschien een domme opmerking maar heb je wel mappen deelbaar gemaakt op de "server" ? :o

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 11:36
XP firewall aan staan ??

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 18:10
leeg wachtwoord en policy op "server" (nog) niet aangepast?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

guest account aan staan?

username / password gelijk?

firewall idd uitstaan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ja heb mappen gedeeld.
heb de firewall eruit gegooid
guest account staat aan.

leeg wachtwoord en policy aangepast? wat bedoel je precies?
username en password gelijk? wat bedoel je precies? een accountje aanmaken op de server die hetzelfde is? dat heb ik geprobeerd in ieder geval

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:17 ]

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 18:10
In "Systeembeheer - Lokale beveiligingsinstellingen - Lokaal beleid - Beveiligingsopties" vind je de optie:

"Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console"

Je bent op de client ingelogd met een account.
Als dit account geen wachtwoord heeft en deze optie staat (op de "server") Ingeschakeld, kun je vanaf de client geen shares benaderen op de "server", ook al heb je een identiek account op de "server".

Account & niet leeg wachtwoord moet dus identiek zijn
of
Account zonder wachtwoord moet identiek zijn en deze optie Uitgeschakeld.

[ Voor 33% gewijzigd door wens op 06-05-2004 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik geprobeerd en dat werkt niet :(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lokale beveiligingsinstellingen -> lokaal beleid -> beveiligingsopties ->

hier staat soms: netwerktoegang: gebruikers toegang tot deze computer weigeren: gast.

ik zweer het je, dat staat soms standaard aan. volgens mij is dit niet meer zo sinds een update (sp1 wellicht) maar het is een kloteoptie die mij ook hoofdbrekens gekost heeft ooit. waarom het bestaat is mij een raadsel.

oh ja ik heb dus een nederlandse windows en heb geen zin om het te vertalen want ik weet toch niet wat het letterlijk is. dat is ook gelijk de reden waarom ik een teringhekel heb aan nederlandse software, je krijgt het niet normaal vertaald. maarja, mijn klanten snappen geen engels dus heb ik ook al mijn software in het nederlands zodat ik zelf geen vertaalslag hoef te maken zoals nu dus.

Verwijderd

Topicstarter
en ook deze oplossing werkt niet, potver ik word er gek van. Bedankt voor de al geboden hulp guys. Ik stel het zeer op prijs.
zijn er nog ander gasten met ideetjes?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je titel even aan om deze wat duidelijker te maken :)

delen van bestanden met xp wat een hoofdpijn! > [XP] 'Logon failure' bij delen van directories *

[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 08-05-2004 18:52 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Probeer eens via het ip adres een verbinding te maken i.p.v. op computer/dns naam...

Dus (bijvoorbeeld) via \\192.168.0.1\diversen, dan heb je ook geen problemen met conflicterende credentials.

We have just one world, but we live in different ones...

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 08:44
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:41:
en ook deze oplossing werkt niet, potver ik word er gek van. Bedankt voor de al geboden hulp guys. Ik stel het zeer op prijs.
zijn er nog ander gasten met ideetjes?
Het werkt alleen als jij op alle drie de computers allemaal dezelfde usercode/passwoord gebruikt. Wil jij dat niet zou jij aan de PRO PC ,ook van jou al server genoemd, de twee verdere accounts toe moeten voegen als user. Dan kan jij ook rechten uitdelen aan de users.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 14:51
ik heb hier 3 winxp pro bakken staan en als ik een share aan maak werkt ie gewoon hoor maar zoals zoveel mensen al voor stellen duik eens in de policies van de "server"

Ik deel mappen op de volgende manier rechter muis knop en dan properties > sharing en dan zet ik beide vinkjes bij Network sharing and security ofwel de opties Share this folder on the network & Allow network users to change my files (moet nog wel eens wat data over pompen tussen de verschillende pcs)

En aan users staan alleen mijn lokale user accounts en de standaard microsoft crap in mijn users

[ Voor 12% gewijzigd door lordgandalf op 08-05-2004 19:35 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1