Toon posts:

Hulp nodig met DAT24

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een SureStore DAT24 gekregen en ik wil deze graag gaan gebruiken maar hoe krijg ik hem ik godsnaam aan de praat ik heb w2k pro en SCSI 19160 deze doe het naar nu.

ps heb de software van HP al geprobeerd maar deze vind hem niet :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je hem wilt zien in de verkenner (als drive letter) dan werkt dat niet nee

met ntbackup.exe kan je hem wel gebruiken

in apparaatbeheer zie je hem wel?

A wise man's life is based around fuck you

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb deze drive ook en werkt best fijn :)

Als het apparaat in Apparaatbeheer goed herkend wordt dan moet je eens de backup tool van windows zelf proberen in: Programma's>Bureaublad accesoires>Systeemwerkset>backup

Dan komt deze drive in het doel opslag systeem voor de backup gewoon tevoorschijn als 4mm DDS.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd, de standaard-backup moet dat ding wel herkennen als je hem gewoon in apparaatbeheer ziet :) Dat deed w2k zelfs met mijn Archive 3125 QIC-80 (120/250mb)streamer op de floppy poort :P
En anders ergens een keer een goed backup-progsel vandaan toveren :X Zoek maar eens op Veritas ofzo..... ;)
Overigens: met een beetje mazzel moet je dat ding met ASPI-drivers ook onder DOS aan kunnen spreken. Kun je onder DOS met ghost een image maken rechtstreeks naar je streamer - ghost snapt dat namelijk :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem ik kan hem niet vinden met ntbackup

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 06 mei 2004 @ 21:24:
als je hem wilt zien in de verkenner (als drive letter) dan werkt dat niet nee

met ntbackup.exe kan je hem wel gebruiken

in apparaatbeheer zie je hem wel?
Hier zie ik allen de SCSI kaart niet het apparaat :'(

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:15
Vertel eerst eens wat je al hebt geprobeerd, is het een interne of een externe, ziet de scsi bios em wel, hoe heb je em aangesloten, welk scsi id, welke kabels, converters, aansluitingen. Met die info kunnen we je beter helpen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 18:58:
[...]

Hier zie ik allen de SCSI kaart niet het apparaat :'(
Ah dus dat is de ellende. Is de hele scsi-meuk wel goed getermineerd? Dikke kans van niet namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 07 mei 2004 @ 19:34:
[...]

Ah dus dat is de ellende. Is de hele scsi-meuk wel goed getermineerd? Dikke kans van niet namelijk ;)
dat weet ik niet hoe moet ik dit dan doe (beleek op dit gebied) :/

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 23:56
zet je SCSI bios eens aan (als die niet al aanstaat) in zijn lijstje met gevonden apparaten (bij het booten) met die tapedrive er gewoon bijstaan (incl zijn SCSI ID)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 19:38:
[...]

dat weet ik niet hoe moet ik dit dan doe (beleek op dit gebied) :/
heb ook een DAT8 doe het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 07 mei 2004 @ 19:39:
zet je SCSI bios eens aan (als die niet al aanstaat) in zijn lijstje met gevonden apparaten (bij het booten) met die tapedrive er gewoon bijstaan (incl zijn SCSI ID)
geprobeerd geen tape drive

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Begin eens met het doornemen van de SCSI FAQ
SCSI is toch net ff anders dan IDE, zullen we maar zeggen ;) Ik vermoed dat er inderdaad iets niet klopt in de basics van je SCSI setup. Termination en het instellen van ID's zijn zo'n beetje de meest voorkomende problemen; begin er eens mee om te controleren of dat allemaal wel goed zit.
Daarnaast is het altijd fijn als je ergens een (oude) SCSI hdd hebt liggen om te kijken of je controller die wel vindt. Dan weet je iig of je het probleem in je controller of in je streamer moet zoeken.
Pagina: 1